》Beş Ay Sonra《
Handan Sultan sedirinde oturmuş kahvesini yudumluyor bir taraftan da elindeki mektupları okuyordu. Birkaç dakikanın ardından odaya sadık nedimesi Nur Hatun girmiş,selam verdikten sonra konuşmaya başlamıştı.
"Handan Sultanım istediğiniz Hatunlar hazır."
"Hatunları buraya getir."
"Emriniz olur Sultanım."
Nur Hatun odadan çıktıktan birkaç dakika sonra arkasınca iki Hatun getirmişti. Hatunlar Handan Sultanı önünde inci gibi dizilmiş, vereceği emiri beklemeye başlamıştılar.
"Kaç aydır bu Sarayda benim gözetimimde terbiye edildiniz.Artık hazırsınız.Aksilik istemiyorum. Anlaşıldı mı?"
Hepsi bir ağızdan "Evet Sultanım" demişti. Handan Sultan hususi hazırladığı arabayla Hatunlar Saraydan ayrılmıştılar. Handan Sultan bugün Sarayda hususi şenlik tertip ettirmişti sebebi kızı Esma Sultan ve torunu Atike Sultanın geliyor olmasıydı. Öğle saatlerinde Esma Sultan,Atike Sultan Saraya teşrif etmişti. Esma Sultan ilk Sultan Mustafa Hanın daha sonra Handan Sultanın elin öpmüş sıkıca sarılmıştı.
"Bu tatlı kız Atike mi?"
"Evet Validem.Torununuz Atike."
Karşılamanın ardından Esma ve Atike Sultanlar onlar için hususi hazırlanan odalarına yerleşmiştiler. Akşama Handan Sultan onlarla birlikte yemek yedikten sonra Esma Sultanla sohbet ediyordu.
"Kızım artık burada yanımda olacağına çok mutluyum."
"Ben de Validem.Doğrusu Halil Paşanın ölümünden sonra ikinci kez evlenmek kararın uzun süre duymak istemiyorum."
"Senin için hayırlısı neyse öyle olsun kızım."
"Validem Allah'a çok şükür abim Şehzade Seliminde evladı var."
"Evet kızım çok şükür.İnşallah yakında bir evladı daha olacak."
"İnşallah Şehzade olur."
"Sağlıklı olsun.Şehzade mi yoksa Sultan mı olacağın Allah bilir."
"Haklısınız Validem.En kısa Sürede abim Şehzade Selimi, Gülnar Sultanı ve yeğenim Şehzade Mustafa'yı görmek istiyorum."
"İlk önce sağ salim ikinci torunumda doğsun. Ziyaret edersin.
"İnşallah Validem."
Gülnar Sultanın gebeliğinin yedinci ayına sağ salim ulaşmıştı, karnı iyice belirginleşmişti. Şehzade Mustafa bir yaşını doldurmuş yürümeye ve azda olsa konuşmaya başlamıştı. Şehzade Selim onları ziyarete gelmiş Şehzade Mustafa'yı kucağına aldıktan sonra Gülnar Sultana iyice sarılmış ardından alnından öpmüştü.
"Şehzadem iyi ki geldiniz.Mustafa sizi çok özlüyordu."
"Bir tek Mustafa mı özlüyordu beni?
"Ben ve karnımdaki bebeğimizde sizi özlüyor."
"Validem Handan Sultan kız kardeşim Esma ve yeğenim Atike'nin bizi ziyarete gelmek istediğini bildirdi.İnşallah doğumdan sonra bizi ziyarete gelecekler."
"Bunu duyduğuma çok sevindim Şehzadem."
Şehzade Selim Gülnar Sultan ve Şehzade Mustafa'yla vakit geçirdikten sonra işlerinin başına dönmüştü. Gülnar Sultan öğleye doğru Ayşe'yi Şehzade Mustafa'nın yanında bırakarak Zeynep Hatun ile birlikte taşlığa inmişti. Diğer cariyelerle birlikte sohbet ederken Hanife ve Nihal Hatunun orada olduğunu fark etmişti. Bir az daha sohbetlen sonra Gülnar Sultan odasına dönmüş Şehzade Mustafa'yla ilgilenmeye başlamıştı. Akşama doğru haremde çığlıklar yankılanmaya başlamıştı. Sesleri duyan Gülnar Sultan bir şeyler öğrenmek için Zeynep Hatunu taşlığa göndermişti. Bir az geçmişti ki Zeynep Hatun geri dönmüştü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DEVRİN SULTANI
Ficção HistóricaBen Günile Osmanlı İmparatorluğunun Kırımlı Prensesi. Zekasını,güzeliğini,asaletini annesinden. Cesaretini,savaşcı kişiliğini babasından alan Prenses. Sultan Selimin Baş Hasekisi, evlatlarının talihli annesi Gülnar Sultan. Güzelliği,zekası,asaleti...