44.Zeytin Dalı

900 47 306
                                    

》Bir Kaç Ay Sonra《

Gülnar Sultan evlatlarıyla birlikte kahvaltı yaptıktan sonra onları nedimeler eşliğinde mektebe göndermişti. Gülnar Sultan, Zeynep Hatunu yanına alarak Hasbahçe'ye çıkmıştı. Hasbahçe'de başıboş şekilde dolaşan Şehzade İbrahim'le karşılaşmıştı.

"İbrahim burada ne yapıyorsun ?"

"Ben mektebe gitmek istemiyorum."

"Neden ?"

"Orası çok sıkıcı. Ağabeylerim nerede ? Onlarla oynamak istiyorum."

"Ağabeylerin mektep de. Hadi bak gidelim mektebe daha sonra oynarsın. Olur mu?"

"Olur."

Gülnar Sultan, Şehzade İbrahim'in elinden tutarak onu mektebe götürüp, Lalasına teslim etmişti. Valide Handan Sultan Gülnar Sultanı yanına çağırmıştı. Gülnar Sultan odaya vardığında Valide Handan Sultan ona tebessüm ederek oturması için işaret etmişti.

"Hoş geldin Gülnar kızım geç otur."

"Hoş bulduk Sultanım."

Valide Handan Sultan tam ağzını açıp bir şey diyecekken, içeri Hatice Sultan girmişti. Valide Handan Sultan bu terbiyesizliğe çok kızmıştı.

"Hatice. Bu ne hadsizlik."

"Validem bu yılanın ne yaptığını bilmiyorsunuz."

"Hatice kendine gel. Karşında Baş Haseki var. Lafını bil de konuş. Buna ilaveten benim karşımda bu tarz konuşmaya cesaret etmek haddine midir senin."

"Şehzade İbrahim'e yaklaşmasını istemiyorum Validem."

"Saçmalamayı kes Hatice. Derhal Gülnar'dan özür dile ve ben çağırana kadar gözüme gözükme."

"Ama Validem."

"Hemen dedim."

"Özür dilerim."

"Şimdi yıkıl karşımdan."

Hatice Sultanın karşısında küçük düşmesi Gülnar Sultanı içten içe çok mutlu etmişti. Sonuçta evladının kayıbında Hatice Sultanında payı vardı. Valide Handan Sultan sinirden birkaç dakika sakinleşmek için sesizce durduktan sonra konuşmaya başlamıştı.

"Kusura bakma Gülnar kızım."

"Sorun değil Sultanım. Hatice'nin dengesiz tavırlarına artık alıştım."

"Seni yanıma çağırmakta maksadım aramızdaki kavgaya son vermek istiyorum."

"Aramızda bir kavga olduğunu bilmiyordum Sultanım."

"Gülnar senin basit bir Cariye gibi benimle belli ederek kavga edecek kadar aptal olmadığını biliyorum."

"Barış olmasın neden istiyorsunuz ?"

"Bu kavga bana bir şey kazandırmayacak. Bunu geçte olsa anladım."

"Hatice'yi kaç aydır halvete yolladıktan sonra mı bu aklınıza geldi ?"

"Haklısın. Yanlış yaptım. Lakin artık bu hatayı yapmayacağım."

"Hatice'nin pekte işe yarar biri olmadığını anladığınız için böyle bir karar verdiniz."

"Doğru."

"Doğrusu bunu düşünmem gerekli."

"Öyle olsun."

Şehzadeler mektepten geldikten sonra hep birlikte Hasbahçe'ye oynamaya çıkmıştılar. Gülnar Sultanda onları kenardan izliyordu. Bu sırada Valide Handan Sultan, Hatice Sultanı yanına çağırmıştı.

DEVRİN SULTANIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin