》İki Ay Sonra《
Gülnar Sultan en sevdiği şerbet olan gül şerbetini içiyor bir taraftan da büyümüş karnın okşuyordu. Şehzade Mustafa Ayşe'yle oyunlar oynayarak çok keyifli vakit geçiriyordu.Bir az geçmişti Şehzade Selim ziyarete gelmişti. Şehzade Mustafa'yı kucağına aldıktan sonra Gülnar Sultanı da kucaklayıp alnından öpmüştü. Birlikte çok güzel dakikalar geçiriyor sohbet ediyordular. Lakin Gülnar Sultanın karnına bir anda bir acı saplanmıştı ve bunu belli etmek istememişti. Ancak ağrı geçmemiş daha da şiddetlenmişti. Acıdan ne yapacağını şaşırmıştı bir anlık Gülnar Sultan.
"Aah."
"Gülnar'ım iyi misin?"
"Hayır.Galiba bebek geliyor."
Şehzade Selim Şehzade Mustafa kucağında kapıya doğru gidip ağalara Ebe Kadınlara derhal haber verilmesini emir etmişti.
"Dayan Gülnar'ım.Ebe Kadınlar şimdi gelecek."
Birkaç dakikanın ardından Ebe Kadınlar gelmişti ve Şehzade Selim odadan çıkmak zorunda kalmıştı. Gülnar Sultanın doğum haberin herkes duymuş taşlıktaki Hatunlar aralarında konuşmaya başlamıştı. Şehzade Selim Gülnar Sultan ve bebeğinin sağ salim doğumdan kurtulması için dua ediyordu.
"Aah."
"Sultanım az daha dayanın."
Bir müddet sonra odanın kapıları açılmış,Ebe Kadın büyük bir sevinçle odadan çıkmıştı.
"Gözümüz aydın Şehzadem.Gülnar Sultan arslan gibi bir Şehzade doğurdu."
Şehzade Selim derhal odaya girip Gülnar Sultanın alnından öpmüş ardından yeni Şehzadeyi kucağına almıştı. Gülnar Sultan yeni Şehzadesi olduğu için hem çok sevinmiş hem de çok gururlanmıştı.
"Şehzadem evladımızın ismi ne olacak?"
"İstanbul'a ulakla mektup göndereceğim Şehzademizin doğumuyla alakadar olarak. Şehzademize isim Sultan Mustafa Han verecek."
Ayşe ve Zeynep Hatun Gülnar Sultanın ziyaret için yanına gelmiştiler. Ayşe sıkıca ablasına sarılmış mutluluğunu bildirmeye çalışmıştı.
"Ablacım.Allah Şehzademize uzun ömürler versin.Allah'a çok şükür bir Şehzaden daha oldu."
"İnşallah Ayşe'm.Allah'ın izniyle bu Saray benim evlatlarımın neşeli sesiyle dolacak."
Zeynep Hatunda yenidoğan Şehzade için güzel dileklerini söylemeyi unutmamıştı.
"Allah Şehzademizi nazarlardan korusun. Şimdi Gözdeler kıskançlıktan çatlıyordur. Özelikle Kayra Hatun şimdi çatlar."
Şehzadenin doğumuyla alakadar Sarayda şenlikler yapılmış lokmalar, şerbetler ve altınlar dağıtılmıştı. Kayra Hatun taşlığa inmemiş lokma ve şerbet yemek istememişti. Gülnar Sultanın kız doğurması için dualar etmişti lakin istediğine ulaşmamıştı.
Mektup İstanbul'a ulaşmış bu kutlu haber her kesi çok sevindirmişti. Sultan Mustafa Han yenidoğan Şehzadeye büyük dedesinin ismi olan "Ahmet" isminin verilmesini münasip görmüştü. Esma ve Atike Sultan Şehzade Ahmed'in doğumuyla alakadar Manisa Sarayına gitmek için yola koyulmuştular. Birkaç gün sonra Esma ve Atike Sultan Manisa Sarayına ulaşmıştı. Şehzade Selim ve Gülnar Sultan taşlıkta onların gelmesin bekliyordu. Esma Sultan ve Atike Sultan içeri girdiğine Şehzade Selim Esma Sultana sıkıca sarılmış. Ardından yeğeni Atike Sultanı kucağına alıp saçlarını okşamıştı.
"İyi ki geldiniz Esma.Çok özledim sizi."
"Biz de çok özlemiştik seni abim."
"Hoş geldiniz Esma Sultanım."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DEVRİN SULTANI
Ficción históricaBen Günile Osmanlı İmparatorluğunun Kırımlı Prensesi. Zekasını,güzeliğini,asaletini annesinden. Cesaretini,savaşcı kişiliğini babasından alan Prenses. Sultan Selimin Baş Hasekisi, evlatlarının talihli annesi Gülnar Sultan. Güzelliği,zekası,asaleti...