22.Tehlike

1.1K 57 12
                                    

Gülnar Sultan Hasbahçe'de Şehzadeleri ile birlikte hava almak için dolaşmaya çıkmıştı. Hasbahçe'de Ayşe ve Zeynep Hatun onlarla birlikteydi. Şivekar Sultanın işbirlikçisi Hatun gizlice Gülnar Sultanın odasına girmeyi başarmıştı. Gülnar Sultanın okuduğu kitabın üzerine zehiri sürdükten sonra odadan ayrılmıştı. Hasbahçe'de bir az daha dolaştıktan sonra geri dönmüştüler. Gülnar Sultan kitabını okumak için eline almış ardından okumaya başlamıştı. Bu sırada ağalardan biri Şehzade Selimin onu çağırdığını söylemişti. Gülnar Sultan kitabı rafın üzerine koyup Şehzade Selimin yanına gitmek için yola koyulmuştu. Odaya girdikten sonra Şehzade Selim Gülnar Sultan için yaptığı küpeleri göstermek için masasının yanına gitmişti. Mücevheri almak için arkasını döndügünde  bir ses duymuş  kafasını çevirdiğinde korkunç bir manzarayla karşılaşmıştı. Gülnar Sultanın teni bembeyaz bir şekilde , yerde yatıyordu. Şehzade Selim derhal Gülnar Sultanına yanına koşup onu kucağına almıştı.

"Ağalar.Derhal Hekim Kadını çağırın."

Şehzade Selim derhal onu yatağa yatırmış ellerini tutmuştu. Hekim Kadın geldikten sonra  Şehzade Selim dışarı çıkmıştı . Bu olanları duyan Handan ve Esma Sultanda hemen gelmişti. Ayşe, Zeynep Hatunu Şehzadelerin yanında bırakıp dışarı çıkmıştı.

"Handan Sultanım ablamın nesi var?"

"Biz de bilmiyoruz Ayşe."

Hekim Kadın dışarı çıkmış Gülnar Sultanın böyle olmasının sebebin söylemişti.

"Sultanım çok korkunç."

"Ne oldu Hekim Kadın ? Gelinimin ve torunum nesi var ?"

"Henüz bir şey söylemek için çok erken. Gülnar Sultanı zehirlemişler."

"Ne ? Emin misin Hekim Kadın ?"

"Eminim Sultanım.Elimizden geleni yapıyoruz."

Şehzade Selim bir anda sinirine hâkim olamayıp bağırarak Hekim Kadının üzerine yürümüştü.

"Gülnar'ımı ve bebeğimi kurtaracaksın. Aksi taktirde ölümlerden ölüm beğen."

Handan Sultan oğlunu sakinleştirmeye çalışıyordu lakin pekte işe yaramıyordu.Handan Sultan Kalfa Kadını derhal yanına çağırmış ardından bunu yapanı bulmasını istemişti. Esma Sultan Validesinin yanına gelip ona destek olmaya çalışmıştı.

"Validem eminim Gülnar ve yeğenim kurtulacak."

"İnşallah Esma."

"Böyle bir şeye kim cesaret etmiş olabilir ki ?"

"Tek şüphelendiğim Şivekar."

Kalfa Kadın bir az geçtikten sonra Handan Sultanın yanına gelmişti. Zehirli kitabı ve Hatunu bulmuştu. Lakin Hatun kendini zehirleyerek çoktan öldürmüştü. Handan Sultan kitabı Hekim Kadına yollamış zehiri teşhis edilmesin emir etmişti. Ardından bu gelişmeyi Şehzade Selimle paylaşmıştı. Şehzade Selim ilk kez kendini böyle çaresiz his ediyordu. Şehzade Selim dizlerinin üzerine çöküp ağlamaya başlamıştı. Handan Sultan derhal oğlunun yanına çöküp onu kucaklamıştı.

"Arslanım sakın kendini bırakma.Zor bir durum.Lakin Gülnar kızım ve torunum kurtulacak."

"Validem kalbim acıyor.Gülnar orada ölümle savaşıyor ve ben bir şey yapamıyorum. Gülnar'a söz vermiştim. Ona ve evlatlarımıza zarar gelmesine asla izin vermeyeceğime. Lakin ne onu ne de evladımızı koruyamadım."

"Oğlum sen kendini böyle bırakırsan Gülnar kızıma bir faydası olmayacak. Gülnar kızım ve evlatların için ayakta durmak zorundasın."

Şehzade Selim azda olsa kendine geldiğinde odaya Nur Hatun gelmişti.

DEVRİN SULTANIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin