》Dört Ay Sonra《
Gülnar Haseki, gebeliğinin dokuzuncu ayına sağ salim ulaşmış, karnı iyice büyümüş,doğuma sayılı günler kalmıştı.Bu aylar içerisinde Şehzade Selim, Gülnar Haseki'yi ihmal etmemiş, onu yanına gelerek her daim yanında olduğunu ona hissettirmişti. Gülnar
Haseki, ondan başka Hatunların halvete gitmesine darılmıştı lakin kendisi ve bebeğine bir zarar gelmemesi için kendini üzmemeye çalışıyordu. Gebeliği boyunca Baş Kalfa Kadın'ın ona destek olması ve hususi ilgilenmesi pek hoşuna gitmişti, bunun sebebinin Handan Sultan olduğundan emindi.Bu gün Manisa Sarayı'nda koşuşturmaca hakimdi, bunun sebebi Sultan Mustafa Han ile Handan Sultan'ın onları ziyarete gelmeleri ile alakadardı. Öğleye doğru Sultan Mustafa Han ve Handan Sultan Manisa Sarayı'na ulamış, her kes onları karşılamak için taşlıkta dizilmişti.İlk önce Şehzade Selim selam vermiş, ardından Sultan Mustafa Han'ın ve
Handan Sultan'ın elini öpmüştü. Gülnar Haseki de selam vermiş Handan Sultan'ın elin öptükten sonra Şehzade Selim'in yanında durmuştu."Hünkarım, Validem. Umarım rahat bir şekilde geçmiştir yolculuğunuz. Afiyettesinizdir inşallah."
"Bir sıkıntı çıkmadan geçti yolculuğumuz,Arslanım. Allah'a şükür her şey yolunda."
"Hünkarım, isterseniz sizin için hazırlattığımız odalarınıza kadar size eşlik edelim."
"Ala. Gidelim o vakit."
Şehzade Selim ve Gülnar Haseki odalarına kadar eşlik etmiş ardından Handan Sultan konuşmaya başlamıştı.
"Maşallah, Gülnar kızım. Karnın bir hayli büyümüş, doğum çok yakın. Torunumuza iyi bakıyorsun, öyle değil mi?"
"Evet, Sultanım. Sayılı günler kaldı. Allah'ın izniyle sağ salim evladımızı kucağımıza alacağız. Çok dikkat ediyorum."
"Çok güzel, bundan şüphem yoktu. Kırım Hanlığı'na da haber gönderdik, bir kaç aya gelirler."
"İnşallah, Sultanım. İzninizle odama döneyim ben."
"Çekilebilirsin. Ben seni sonra ziyarete gelirim."
Gülnar Haseki, odasına dönmüş ardından Zeynep Hatun'la birlikte taşlığa inmiş, cariyelerle sohbet ediyordu.Akşama doğru Handan Sultan, Şehzade Selim ve Gülnar Haseki'yi yemeğe davet etmiş,bir çok konuda konuşmuştular.
"Gülnar, doğumuna çok kısa bir süre kaldı. Ha bu gün ha yarın doğum olur. Kendine ve torunuma çok dikkat et."
"Elbette, Validem. Gözüm gibi koruyorum bebeğimizi."
"Evet, Validem. Gülnar çok dikkat ediyor. Çok yakında evladımız, Allah'ın izniyle sağ salim doğacak."
"İnşallah. Kızım Gülnar, yine de sen her şeyden sakın kendini ve torunumu."
"Tabi ki, Validem.Tavsiyelerinize harfiyen uyacağımdan emin olabilirsiniz."
"Ala, bu hususta şüphem yok."
Yemeklerin yendikten sonra herkes kendi odasına dönmüş,Gülnar Haseki de uyumuştu.Yarın olduğunda Sultan Mustafa ve Şehzade Selim tebdil kıyafetleri ile halkın arasına karışmış, onların sorunlarının olup ya da
olmadığın yoklamıştılar. Manisa halkı, Şehzade Selim'den çok memnundu. Bir Padişah ve bir baba olarak, Sultan Mustafa Han çok gururlanmıştı."Hünkarım, bir sorun mu var?"
"Manisa Sancağını çok iyi yönetiyorsun. Fakat kardeşin Şehzade Musa'nın Sancağında ahali hiç de memnun değil. Bu durum beni endişelendiriyor doğrusu."
"Umarım en kısa sürede Şehzade Musa bu sorunları halledecektir."
"İnşallah, arslanım."
Biraz daha tebdil şekilde gezdikten sonra Saraya geri dönmüş, kendi odalarına çekilmiştiler. Şehzade Selim, Handan Sultan'ın dairesine geldiğinde Gülnar Haseki'nin de orada olduğunu görmüştü.
"Hoş geldin, arslanım. Geç otur. Biz de Gülnar kızımla sohbet ediyorduk."
"Bugün Hünkarımızla tebdildeyken Şehzade Musa'nın Sancağını iyi idare edemediğini öğrendim. Bu konu Hünkarımızın gözünde Şehzade Musa'nın itibarını zedeliyor."
"Evet, arslanım. Ben de duydum. Şivekar Sultan, oğluyla ilgilenmektense bizimle uğraşıyor. Aslında kendi de bilmeden kendi sonunu hazırlıyor. Onların bu yanlışı bizim hayrımızadır."
Şehzade Selim'in bu konuşmadan pek de memnun olmadığı aşikardı lakin o da biliyordu ki kendi selameti için Şehzade Musa'yı rakip olarak görmeliydi. Sohbet bittikten sonra Gülnar Haseki odasına dönmüştü. Zeynep Hatun'un ona getireceği bilgileri bekliyordu.
"Bu gece halvete Hanife Hatun gidecekmiş. Nihal Hatun da bir haftaya iyileşir diyorlar."
"Bu Hatunların Çiçek Hatun gibi sağda solda konuşmasına şahit oldun mu hiç?"
"Hayır, ikisi de sakin, kendi halinde. Sorun yok henüz."
"Aslında var, Zeynep. Çiçek Hatun mantıksızca hareketler yapmaya meyilli olduğundan yok olup gitti. Onlar da bundan ders çıkarmışlar ve temkinli davranmayı seçmişler. Bu yüzden o iki Hatunun üzerinde
olsun gözün.""Tamam, Gülnar."
Handan Sultan, Baş Kalfa Kadını çağırmış, umumi olarak Sarayda olan her şeyi rapor etmesini dinlemişti.
"Çiçek Hatun hak ettiği cezayı almış. Diğer iki Hatunun da kaidelere uyması şart aksi düşünülemez. Gülnar Haseki'ye de göz kulak ol. Bir münakaşa falan olmasına zinhar izin
vermeyeceksin. Bir sorun olduğunda bana bildireceksin.""Emriniz başım üstüne, Sultanım."
"Yarına taşlıkta bir eğlence tertip edilsin. Gülnar Haseki de eğlencede olsun."
"Peki, Sultanım."
"Ala, şimdi çekilebilirsin."
Şehzade Selim, bu geceyi Gülnar Haseki'siyle geçirmeyi karar almış, onu çağırmıştı yanına.
" Gülnar'ım. Bebeğimiz seni yoruyor mu?"
"Aksine, Şehzadem. Çok uslu bir bebek. Arada sırada tekmeliyor.Lakin beni hiç yormuyor."
"Maşallah, şimdiden akıllı bir bebek olduğu aşikar. Rabbimin izniyle sağ salim kucağımıza alacağız evladımızı."
"İnşallah, Şehzadem. Dualar ediyorum evladımızı sağ salim kucağımıza alabilmemiz için."
Gülnar Haseki, kafasını Şehzade Selim'in omzuna koymuş, ardından karnını okşamaya başlamıştı. Şehzade Selim de elini Gülnar Haseki'nin karnına koyarak evladını okşamaya,
tekmelerini hissetmeye çalışıyordu. Yarın olduğunda Baş Kalfa Kadın taşlıkta ağalara,cariyelere emirler veriyor, iyi bir eğlence olması için elinden geldiği kadar çalışıyordu. Taşlıkta Zeynep Hatun bu haraketliliğin sebebini öğrenmek için Baş Kalfanın yanına gelmiş konuşmaya başlamıştı."Baş Kalfa, bu hazırlıkların sebebi nedir?"
"Handan Sultan'ın emriyle eğlence tertip ediliyor.Gülnar Haseki de eğlenceye davetlidir. Haber edersin sen."
"Peki Baş Kalfa."
Zeynep Hatun, bu bilgiyi Gülnar Haseki'ye ulaştırdıktan sonra öğleye hazır olan eğlence için hazırlanmaya başlamıştı. Güzel bir kaftan giymiş, saçlarını açık bırakmıştı, Gülnar Haseki. Ardından da Zeynep ve nedimeleri ile birlikte taşlığa inmiş, Handan Sultan'ın gösterdiği minderde oturmuştu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Medya : Sultan Mustafa Han ve Handan Sultan'in Manisa Sarayına ulaşmasından bir kareMerhaba arkadaşlar.Umarım yeni bölümü beğenirsiniz.Vote ve yorum yapmayı lütfen unutmayın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DEVRİN SULTANI
Ficción históricaBen Günile Osmanlı İmparatorluğunun Kırımlı Prensesi. Zekasını,güzeliğini,asaletini annesinden. Cesaretini,savaşcı kişiliğini babasından alan Prenses. Sultan Selimin Baş Hasekisi, evlatlarının talihli annesi Gülnar Sultan. Güzelliği,zekası,asaleti...