》Beş Ay Sonra《
Manisa Sarayında bir koşturmaca vardı. Bunun sebebi Şehzade Selimin İstanbul'a gidiyor olmasıydı. Gülnar Sultanın nedimeleri eşyaların at arabasına taşıyordu. Gözdelerden Elif ve Nihal Hatunda onlarla birlikte gelecekti. Kayra Hatun aldığı ceza yüzünden Manisa Sarayında kalıyordu. Bir az geçtikten sonra alay yola koyulmaya hazırdı. Şehzade Selimin emriyle alay yola koyulmuştu. Birkaç hafta çeken yolculuğun ardından İstanbul'a ulaşmıştılar. Sarayda herkes onları bekliyordu. Şehzade Selim Sultan Mustafa Hanın elin öptükten sonra Handan Sultana sarılmıştı. Handan Sultan Gülnar Sultana yaklaşıp Şehzade Ahmedi kucağına almıştı.
"Maşallah Şehzade Ahmed'e."
Ardından Şehzade Mustafa'yı kucağına almıştı. Onu sıkıca kucaklayıp ardından kafasın okşamıştı. Handan Sultanın emriyle herkes kendi odasına yerleştirilmişti. Akşama Handan Sultan Gülnar Sultan ve torunlarını ziyaret etmeye gelmişti. Güzel sohbetler edilmiş ardından Handan Sultan kendi odasına dönmüştü. Birkaç gün sonra Sultan Mustafa Han ailesiyle vedalaştıktan sonra Sefer için orduyla birlikte Saraydan ayrılmıştı. Gülnar Sultan Handan Sultanı ziyaret etmeye gitmişti. Sohbet ederken Gülnar Sultan Handan Sultanın keyifsiz olduğun anlamıştı.
"Handan Sultanım bir sorun mu var? Pek keyifsiz gördüm sizi.İnşallah bir sıkıntınız yoktur."
"Aslında a doğru tahmin ettin Gülnar kızım.birkaç hafta sonra Şivekar Sultan Saraya gelecek.Hasta olduğu için Sultan Mustafa Handan Sarayın hekimlerine muayene olmak istediğin bildirmiş. Lakin onun hasta olduğuna zerrece inanmıyorum."
"Handan Sultanım sizi anlıyorum.Lakin Şivekar Sultana karşı daha büyük bir kızgınlığınızın olduğunu düşünüyorum."
"Haklısın Gülnar kızım.Her şeyi anlatacağım. Her şey yıllar önce oldu.Sultan Mustafa Hanla Şehzadeliği döneminde evlendik ve ilk evladımız Şehzade Selim doğdu.Şehzade Selimden bir yıl sonra Şehzade Orhan'ı doğurdum.Yedi yıl sonra Sultan Mustafa Han tahta geçti. Kayınvalidemin rakibelerinden Sahra Haseki Şivekarı, Sultan Mustafa'ya sundu.Gülbahar Sultan tabii ki buna çok kızdı.Şivekar gebe kalmayı başardı.Şehzade Musa'nın doğduğu gün Şehzade Orhan öldü.Her daim içimden bir ses bunda Şivekar ve Sahranın parmağı olduğun söyledi.Şehzade Musa'nın doğumumdan bir yıl sonrada kızım Esmayı kucağıma aldım."
"Handan Sultanım gerçekten çok üzüldüm. Evlat kaybı bir anne için en kötü durum."
"Haklısın Gülnar kızım.Lakin diğer iki evladım için ayakta durmaya mecburum."
"Haklısınız Sultanım.Müsaadenizle ben artık geri döneyim."
"Müsaade senin kızım."
Gülnar Sultan Handan Sultanın yanından ayrıldıktan sonra hamam gitmiş ardından halvet için hazırlanmaya başlamıştı. Çok güzel bir kaftan giymiş ardından en güzel kokuları sürmüştü. Hazırlığın bitirdikten sonra Şehzade Selimin odasının önüne gelmişti. İçeri girdikten sonra Şehzade Selimin yanına yaklaşmış ardından ona sıkıca sarılmıştı.
"Gülnar'ım.Benim gecemin ayı ve yıldızları. Gündüzlerimin güneşi.Benim güzel dilberim."
"Kalbimin efendisi.Yiğit Şehzadem."
Böylece iki âşık için güzel bir gece başlamıştı. Gecenin geç saatlerine kadar sohbet ettikten sonra sonunda ikisi de yorulmuş ve uykuya dalmıştı. Yarın olduğunda Şehzade Selim ve Gülnar Sultan güzel sohbet eşliğinde kahvaltı yapmıştılar. Gülnar Sultan odasına döndükten sonra Şehzade Mustafa ve Şehzade Ahmed ile alakadar oluyordu. Zeynep Hatun Gülnar Sultan için gül şerbeti ve lokum getirmişti. Ayşe Şehzade Mustafa'ya hikaye okuyordu. İçeri Esma Sultan geldiğinde herkes selam vermişti. Ayşe ve Zeynep Hatun diğer odaya geçişti. Esma Sultan ilk yeğenleri ile birlikte vakit geçirdikten sonra Gülnar Sultanla konuşmaya başlamıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DEVRİN SULTANI
Ficción históricaBen Günile Osmanlı İmparatorluğunun Kırımlı Prensesi. Zekasını,güzeliğini,asaletini annesinden. Cesaretini,savaşcı kişiliğini babasından alan Prenses. Sultan Selimin Baş Hasekisi, evlatlarının talihli annesi Gülnar Sultan. Güzelliği,zekası,asaleti...