》Üç Ay Sonra《
Sultan Selim divan toplamış devlet meselelerini dinliyordu.
"O vakit yeni bir Sefer yapmamız şart Paşalar."
"Doğu taraftan düşmanlarımızı susturmak için tek çare bu Hünkarım."
"O vakit hazırlıklar başlasın. En kısa sürede düşmanı yok edeceğiz."
Valide Handan Sultan, Sultan Selimin yanına giderken Hatice Sultanla karşılaşmıştı. Valide Handan Sultan onu gördüğüne memnun olmadığını bildirmek istercesine yüzünü ekşiterek ona bakarak konuşmaya başlamıştı.
"Sana odandan çıkma emri vermiştim."
"İbrahim babasını özlemişti."
"Bu yalana kanacak kadar saf olduğu mu düşünüyor musun ?"
"Validem bana böyle davranamazsınız."
"Nedenmiş o ? Kendini Baş Haseki mi sanıyorsun ?"
"Şehzade annesiyim ben. Buna ilaveten yine bir Şehzade doğuracağım. Hem sırrımızın Sultan Selime ulaşmasın istemezsiniz."
Valide Handan Sultan dayanamayıp Hatice Sultanın saçlarından tutarak kendine doğru çekmişti.
"Bana bak Hatice eğer bir daha beni tehdit etmeye çalışırsan seni ölmekten daha beter ederim."
"Validem lütfen bırakın canım yanıyor."
"Şimdi yıkıl karşımdan."
Akşam olunca Sultan Selim, Gülnar Sultanı yanına çağırmıştı. İkisi birlikte terastan ay ve yıldızları seyir ediyordular. Gülnar Sultan, Sultan Selimin Sefere gideceğini bildiği için durgundu.
"Hünkarım."
"Efendim Gülnar'ım."
"Sefere çıkacakmışsınız."
"Allah'ın izniyle evet."
"Ne kadar sürecek ?"
"Bir az daha uzun."
"Ben sensiz ne yapacağım ?"
"Gülnar'ım senden ayrı kalmak benim içinde zor. Lakin bir Hünkar olarak görevlerim var."
"Haklısınız Hünkarım."
"Gülsün yüzün."
Sultan Selim, Gülnar Sultanın yanağın okşayıp, alnından öpmüştü. Buna karşılık Gülnar Sultan tebessüm etmişti.
"İşte böyle. Gülnar'ımın her daim yüzü gülmeli."
》İki Ay Sonra《
Sultan Selim ilk Valide Handan Sultanla vedalaşmıştı. Ardından Esma Sultan daha sonra Gülnar Sultanla vedalaşma sırası gelmişti. Gülnar Sultan her ne kadar güçlü görünmeye çalışsa da gözleri dolmuştu. Sultan Selim, Gülnar Sultanın alnından öpüp sıkıca sarılmıştı. Sultan Selim, evlatlarıyla vedalaşırken, Şehzade Mustafa'nın omzuna elin koyarak konuşmaya başlamıştı.
"Saray ve herkes sana emanet Mustafa'm."
"Merak etmeyin Hünkarım. Siz gelene kadar herkesi koruyacağım."
"Bundan hiç şüphem yok Mustafa'm. Derslerini ve talimlerini aksatma."
"Emir edersiniz Hünkarım."
Gülnar Sultan gururla Sultan Selim ve Şehzade Mustafa'nın sohbetini izlerken kenarda Hatice Sultan kıskanç bakışlarla onlara bakıyordu. Hatice Sultan içinden yılanın oğlu işte Hünkarın Gözdesi olmaya çalışıyor diye geçiriyordu. Sultan Selim taşlıkta herkesle vedalaştıktan sonra askerlerle birlikte Saraydan ayrılmıştı. Gülnar Sultan taşlıkta Cariyelerle sohbet ederken karnı burnunda Hatice Sultan gelmişti. Son vakitler Cariyelere nispet yaparak geçiriyordu Hatice Sultan. Hatice Sultan, Gülnar Sultanı görüp yanına gelmeyi ihmal etmemişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DEVRİN SULTANI
Ficción históricaBen Günile Osmanlı İmparatorluğunun Kırımlı Prensesi. Zekasını,güzeliğini,asaletini annesinden. Cesaretini,savaşcı kişiliğini babasından alan Prenses. Sultan Selimin Baş Hasekisi, evlatlarının talihli annesi Gülnar Sultan. Güzelliği,zekası,asaleti...