17.Sefer Hazırlığı

1.3K 72 27
                                    

》Bir Kaç Hafta Sonra《

Şehzade Selim Sultan Mustafa Handan aldığı mektubu okuduktan sonra Gülnar Sultanı yanına çağırıp sohbet ediyordu.

"Gülnar'ım beş ay sonra İstanbul'a gideceğiz. Babam beni İstanbul muhafızı olarak seçti."

"Bu çok önemli bir görev Şehzadem.Bu da Sultan Mustafa Hanın size ne kadar çok güvendiğinin ispatı."

"Haklısın Gülnar'ım.Allah'ın izniyle Hünkarımızın güvenin zinhar boşa çıkarmayacağım."

"Bundan hiç şüphem yok Şehzadem."

Güzelce sohbetin ardından Gülnar Sultan odasına geri dönüp Şehzadeleriyle alakadar olmaya başlamıştı. Ayşe ve Zeynep Hatun bu haber duydukta kendi düşüncelerin bildirmeye başlamıştılar.

"Ablacım sence Gözdelerde gelecek mi? Gelmeseler olmuyor mu?"

"Bilmiyorum Ayşe'm.Lakin o Hatunlar umurumda bile değil.Ancak benim yoluma çıkmaya çalışırlarsa önlerini kesmekten çekinmem."

Bir az daha sohbetin ardından Gülnar Sultan Zeynep Hatunla birlikte taşlığa inmişti. Kayra, Nihal ve Elif Hatunda taşlıkta diğer Hatunlarla sohbet ediyordu. Kayra Hatun nispet yapar bir şekilde diğer Hatunlara İstanbul'a gideceğini söylüyordu. Gülnar Sultanın geldiğin gördükte hemencecik susup kafasın çevirmişti.

"Ne oldu Kayra Hatun bülbül gibi şakıyordun. Neden sustun? Lakin fazla gürültü yapmak zarar verir sana. Haberin olsun."

"Gözdelerinde İstanbul'a geleceği haberi sizi üzmüyor mu Gülnar Sultan?"

Bir anda Baş Kalfa Kadın Kayra Hatunun yanına gelmiş onu kolundan sert tutarak ayağa kaldırmıştı.

"Ne yapıyorsun Baş Kalfa Kadın? Senin ne haddinedir Şehzadenin Gözdesine böyle davranmak?"

Baş Kalfa Kadın Kayra Hatuna tokat atıp yere düşmesine sebep olmuştu.

"Haddini aşıyorsun Kayra Hatun.Sen kendini ne sanıyorsun da Baş Haseki Sultanla bu şekilde konuşuyorsun. Kaideleri senden öğrenecek değilim. İstanbul'a gitmeyi unut. Senin gibi bir asini İstanbul'a gönderecek değilim."

"Ama bunu yapmaya hakkın yok.Ben Gözdeyim."

"Sesini kes Kayra Hatun.Konu kapanmıştır."

Kayra Hatun daha fazla göz yaşlarını tutamayarak Gözdeler katındaki odasına koşarak gitmişti. Diğer Hatunlar bu hadiseye gülüyor aralarında dedikodu yapıyordular.

Handan Sultan odasında oturmuş birkaç gün önce İstanbul'a dönen kızı Esma Sultanla sohbet ediyordu.

"Abimin İstanbul Muhafızı seçilmesi çok iyi oldu."

"Evet Haklısın kızım."

İçeri Nur Hatun girmişti yüzünden çok sevinçli olduğu belliydi.

"Neler oluyor Nur Hatun? Hayır olsun.İyi bir havadis mi var?"

"Evet Sultanım Saraya yolladığımız Hatunlardan biri gebe kalmayı başarmış."

"Bu çok güzel bir haber.Hatuna söyle dikkatli olsun."

"Emredersiniz Sultanım."

Nur Hatun odadan çıktıktan sonra Esma Sultan Validesi Handan Sultana dönüp konuşmaya başlamıştı.

"Validem neler olduğunu isterseniz artık anlatın."

"Henüz vakti gelmedi Esma.Lakin vakti geldiğinde sen de öğreneceksin."

DEVRİN SULTANIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin