29 - Falen

80 2 2
                                    

Ik lig op Nien haar buik en ze zit aan mijn haar terwijl ik op insta scroll en Nien op tiktok. Hiervoor leef ik, echt hiervoor..

*week later*

Lieve Bo,
Het is nu ongeveer een week geleden dat Niels tegen me zei dat ik moest stoppen met roken. Oke, hij zei niet helemaal stoppen maar niet voor ik hem zie. En dat ga ik doen, het gaat me echt wel lukken. Tenminste, het is best moeilijk eigenlijk.. Ik ben echt niet oerse verslaafd maar aangezien ik vaak bij Niels ben, ben ik basically gewoon gestopt. Begrijp me niet verkeerd, het is goed. Maar het is ook behoorlijk kut, en ik moet dan nu ook bekennen dat ik heb gefaald..
En het is zó stom! Ik weet dat Niels het echt heel vervelend vindt, maar op een manier kon ik mezelf niet tegenhouden.. Ik heb mezelf ook echt al 10000× ervoor geslagen, maar niet dat dat helpt aangezien het al is gebeurt. En ik ga straks naar Niels.. IK HEB HET NIET EENS ANDERHALVE WEEK VOL KUNNEN HOUDEN! AAAGGGHH!
Niels gaat echt teleurgesteld in me zijn, wat ik snap.. Maar wat Niels vooral niet snapt is hoe ik kan roken én zi fanatiek met spirtnkan zijn. Op sportgebeid gaat het trouwens echt goed! Ik ben naar een ander team gegaan, omdat ze zeiden dat dat beter was voor mijn eigen ontwikkeling. Maar de eerste training was echt ongemakkelijk. Het waren alleen maar jongens die een jaar ouder waren en me echt aankeken alsof ik op de verkeerde locatie was! Maar na een rondje racen keken ze gelukkug wel anders en gingen een gesprek met me aan. :) Er is wel 1 jongen die echt leuk is (Noah), no stress hoor ik ga geen gekke dingen doen. Maar ik moest het even melden.
En nu ga ik naar Niels, ohh ik zie er echt tegenop maar ik ga wel gewoon eerlijk zijn..
Wish me luck..
Liefs, Nien

Pov Niels
Vorige week toen Thijs er per ongeluk achter kwam dat Nienk en ik wat hebben, zei gij het dood leuk tijdens het eten. Meik haar reactie was letterlijk: ja, no shit. Mijn ouders maakte het eerst heel ongemakkelijk, maar toen ze zagen dat ik heel ongemakkelijk ervan werd, ik bedoel wat zeg je en wat doe je?, waren ze gelukkig gestopt. Nienk en ik lopen naar boven, ze is weer bij mij. En ik hou ervan.
"Niels?" zegt Nien als we letterlijk één seconde boven zijn. "Ja?" antwoord ik en we gaan allebei op bed zitten. "Ik moet echt even iets zeggen en het is 50% van de reden dat ik hier nu ben.." begint ze. "Oke" zeg ik en richt me volle aandacht op haar. Ze haalt die adem en zegt in één adem: "oke het spijt mr echt heel erg en het was rcht niet de boedoeling maar ik heb gerookt voor ik hier heen kwam maar het pakje is nu wel op en het spijt me want ik heb gefaald". Met grote ogen kijk ik haar aan, dit was me een zin. "Wow, wat?" Zeg ik rustig, "ik heb gerookt voor ik hier heen kwam". zegt ze en laat zich hopeloos op bed vallen. Ik schiet een beetje in de lach en er komt een korte grinnik uit. Nien haalt haar handen uit haar gezicht en komt een beetje omhoog omdat ze met haar rug op bed ligt. "Wat?" Zegt ze, nu ook net een klein grinnikje erin. "Je lijkt wel op Sadness van inside out" zeg ik en laat me zachtjes naast Nien op bed vallen. "Hey.. zo erg is het ook weer niet" zeg ik en draai me op mijn zij zodat ik naar Nienke kan kijken. Ze draait haar hoofd naar me toe, "maar het is erg, basically heb ik m'n belofte gebroken. Basically? Ik héb mijn belofte gebroken". "Dus? Zo erg is het ook weer niet. En je ziet het zelf in, dus zo erg is het niet. En trouwens je pakje is nu op dus nu heb je helemaal niks meer" zeg ik en haal een plukje uit haar gezicht. Ze moet glimlachen, "thanks, ik had er de kracht niet meer voor". Ik moet lachen en geef een kus op haar voorhoofd, "komt goed Nienk, echt. No stress, nu heb je geen verleiding meer". "Ik ga me best doen Niels, echt.." glimlachend kijk ik haar aan en knik. Het maakt het een stuk minder erg dat ze het zelf inziet en echt vervelend vindt. Wat opzich best begrijpelijk is, een sporter wil niet falen..

Take NotesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu