Pov Niels
Ik ken Nien nu een maandje en ik kan er niet meer omheen; ik vind Nienke leuk. En echt leuk leuk, als in verliefd leuk. Maar volgensmij vind zij mij dus niet leuk, eigenlijk weet ik dat wek zeker.. ik had aan Jannes gevraagt wat ik moet doen, maar hij zij dat ik er eerlijk over moet zijn tegen haar, als ik over een maand nog steeds hetzelfde voor Nien voel. Ook omdat het anders onze vriendschap kan verpesten. Wat best begrijpelijk is, maar ik denk 24/7 aan haar. Ze is mooi, leuk, lief en ze heeft humor..
Zélf nú denk ik aan haar, en ik moet echt gaan slapen. Ik moet morgen om 10:00 in Utrecht zijn voor de repetities voor het aankomende concert. En het is nu 00:45, maar 99% van wat ik denk is Nienke en die andere 1% is: ga slapen, denk aan morgen. Maar wat ik ook probeer; schaapjes tellen, aan fource denken, me focussen op m'n ademhaling, niets werkt. Alles is Nienke, Nienke, Nienke en nog is Nienke. Elke keer zie ik haar weer voor me, en élke keer voel ik mijn hartslag omhoog gaan. Ik wrijf rondom mijn ogen en zucht even. En voor de honderdste keer draai ik me om, GA SLAPEN NIELS..Pov Nienke
Lieve Bo,
Ik ken Niels nu een maand, en we spreken als het kan bijna altijd af. Ik ben zelfs een keer daar blijven eten(!).
En ik vind hem dus leuk, ik vind de enige echte Niels Schlimback leuk en ik ben niet de enige want al die fangirls vinden dat ook. Het enige verschil is dat Niels weet dat ik besta.
Maar WAT moet ik in GODSNAAM doen?! Moet ik het hem eerlijk zeggen? Moet ik wachten? Maar hoelang moet ik dan wachten? Moet ik hem hints gaan geven? Of moet ik daar dan weer mee wachten? Of moet ik hem een keer proberen te zoenen en kijken wat de reactie is? Net zoals op tiktok.
AAARGGHHH IK WEET HET NIET!!!!
En ik weet niet of Niels mij leuk vindt..
Was het maar zo makkelijk om gedachtes te kunnen lezen..
Liefs, Nien
PS liefde wanhoop...Ik pak een potlood en begin met een schets voor een portret wat ik van Niels maak. Gewoon een even snel portret in mijn notitieboek, van een foto op Niels zijn insta.
De bel gaat, en ik ren dr trap af naar beneden en doe open. Ik verwacht een pakketje met de truien die ik heb besteld. Ik doe de deur open en zie Niels staan, "oh hey" zeg ik verbaasd en doe een stap naar achter zodat hij binnen kan komen. "Hey.." zegt hij en stapt over de drempel heen. "Ik dacht ik kom alvast, komt het uit?" Vraagt hij, ik knik. "Ik was toch niks aan het doen" zeg ik lachend en Niels laat me voor om de trap op te lopen. Op mijn kamer aangekomen zie ik dat mijn notitieboek nog open op mijn bureau ligt. Snel doe ik het dicht en ga op mijn bed zitten, Niels gaat verbaasd naast me zitten. "Wat deed je?" Vraagt hij, "hm?" Zeg ik vragend alsof ik geen idee heb waar hij het over heeft. "Nee, laat maar" zegt hij en maakt het zichzelf confortabel op mijn bed. Met een glimlach ga ik naast hem zitten.
Na een halfuur zeg ik "Ik ga even naar de wc" en sta op.Pov Niels
Ik loop achter Nien aan, naar haar kamer. Als ik opkijk van de vloer naar Nien, zie ik haar snel iets dicht doen met best wel een klap. "Wat deed je?" Vraag ik, "hm?" Zegt ze. "Nee, laat maar" zeg ik en ga op haar bed liggen. Ik vraag het me af, ze leek geschokken. Alsof ze was vergeten dat er iets lag, wat ik niet of nooit mag zien.. Dit maakt me alleen maar nieuwsgieriger..
"Ik ga even naar de wc" zegt Nien opeens en staat op, en loopt weg. Zal ik even op haar bureau kijken? Alleen om te zien wat er ligt, dat kan wel toch? Ik sta op en loop naar haar bureau, er ligt een notitieboek.
(Zie cover of bijlage aan het begin van elk hoofdstuk)
Er staat op: NOTES, Afblijven!! & van Nienke. Voor de rest is het wat gepimt met kleine tekeningetjes en stickers. Tussen het boek zit een pen en een potlood. Ik draai me om, Nien komt binnen. Lachend kijkt ze me aan, "wat?" Vraag ik. "Nee, niks. Denk je hetzelfde als wat ik denk?" Vraagt ze. Vragend kijk ik haar aan, denkt ze dat ik in dat boekje heb gelezen? "Weet niet, wat denk je?" Vraag ik. Ze wijst naar buiten, "de boom" zegt ze. Ik zucht opgelucht, "vertel" zeg ik lachend. Ze loopt naar het raam, doet het open en gaat in het raamkozijn zitten. Waardoor ze met 1 been aan de buitenkant van raamkozijn zit. "Doe alsjeblieft voorzichtig" zeg ik en strek mijn armen uit, voor het geval dat. Nien stapt de dakgoot in en klemt zich vast aan de tak van de boom. Nog geen seconde later staat de halverwege de boom, ze wenkt me. "Nee thanks, ik kijk even wat je plan is" zeg ik lachend en kijk hoe Nien zich verplaatst naar de andere kant van de boom. Bij mijn slaaplamer raam aangekomen, doet ze het raam ver genoeg open dat ze er doorheen kan. Het raam stond namelijk al op een kiertje. Ze stapt de dakgood in en vervolens staat ze in mijn kamer, heel trots met een lach van hier tot Tokyo.
"En nu?" Vraag ik lachend en hang uit het raam van Nien haar kamer. "We hebben geen voordeur meer nodig" zegt ze blij terwijl ze uit het raam hangt bij mijn kamer. Lachend kijk ik haar aan, hoe ze blij uit het raam hangt. "Kom nou naar terug" zeg ik en met een lach stapt Nienke terug de dakgoot in om terug te komen.
"Nu heb ik dorst, wil je ook wat drinken?" Vraagt ze lachend als ze weer naast me staat. "Lekker, doe maar gewoon water of zo" antwoord ik, ze knikt en loopt weg. Als ze de kamer uit is, kijk ik naar het notitieboek wat nog steeds op haar bureau ligt. Zal ik heel even snel kijken waar ze mee bezig was? Of niet, het is wel persoonlijk..
JE LEEST
Take Notes
FanfictionANDERE VERHALEN: Volgverzoek Vertrouwen moet je verdienen Nienke woont in Nijmegen en er komen nieuwe mensen naast haar wonen. Een vriend (Sam) en Nienke hebben een intieme band, maar de nieuwe buurjongen krijgt al snel meer aandacht. BIJ HOOFDSTUK...