Thijs kijkt me vragend aan, "hoezo niet, kan gewoon als vrienden toch. Doen?".
"Uhh" stamel ik. "Geef me drie argumenten waarom niet, als je niet drie verschillende kan bedenken gaan we. Als je het wel kan gaan we niet.", hoopvol kijkt hij me aan. "Deal" antwoord ik. "Ten eerste; je bent de broer van mijn vriend". "Dat maakt niet uit, je hebt toch ook nog andere jongensvrienden, ik heb ook andere meidenvrienden." antwoord hij. Ik knik, ergens is het logisch wat hij zegt. "Ten tweede; beetje random nu opeens, ik bedoel we hebben nooit echt iets samen buiten dit huis gedaan". "Ik snap dat je dat denkt, maar heel random is het niet. Ik bedoel jij en Niels voor jullie vriendschap ook nooit buiten dit huis afgesproken. Eens moet de eerste keer zijn". Jemig Thijs lach ik, "Oké, ten derde; ik weet niks meer prima joh" lach ik. Sorry maar wat kan je nog meer zeggen? Het leeftijdsverschil is er maar niet heel erg dus dat boeit niet. "Ik app wel wanneer ik kan" lacht hij en hij staat op en loopt weg. Precies op dat moment komt Niels de kamer binnen. "Ja, klaar?" lach ik en Niels geeft me lachend een tik "Niet doennnn, dit blijft tussen ons" hij sist het bijna. "En je stelde niet eens voor of ik je kon of wilde helpen" lach ik. "Nu ben ik zeker een lul of niet", lachend liggen we op de bank. "Oh, oh, oh dit had ik echt even nodig" zeg ik na een tijdje. "Hoezo, gaat het niet goed met Noah?" vraagt Niels serieus. Het lijkt wel alsof er een 'serieus' knop is aan gegaan. We gaan allebei rechtop zitten, "ze hebben een extra test gedaan om gewoon te dubbel checken dat alles weer de goed ging en dat hij eigenlijk naar huis zou mogen. Maar in plaats van het goede nieuws kregen we te horen dat hij een tumor heeft, ze weten alleen nog niet of die goed- of kwaadaardig is..".
Niels blijft even stil voor hij reageert, "wow, heftig" mompelt hij. Ik knik langzaam, een tijdje staren we allebei naar de bank."Oké, tijd voor iets leuks" zeg ik vervolgens. We staan op en lopen alsof we elkaars gedachten kunnen lezen naar de keuken. Dat wordt bakken! Ik heb sowieso zin in taart, cake of koekjes of zo. Niels trekt de kastdeur open en staart in de kast met een lach. "Tot zo ver het bakken" zegt hij, ik steekt mijn hoofd om de hoek van de kastdeur en kijk de kast in. Ik zie van alles liggen, behalve een bakmix voor wat dan ook. "Nou, lets go boodschappen doen" lach ik, Niels knikt en loopt weg om zijn schoenen te halen. Ik heb in de tussentijd van school en alle chaos mijn scooter theorie gehaald. En heb al vanaf mijn 14e gespaard voor een scooter, dus nu heb ik er ook een! Alleen weet Niels dat nog niet.. dus ik ga hem verrassen!
"Ga je bij mij achterop of pak je even je eigen fiets?" vraagt hij als hij zijn veters heeft gestrikt en klaar is om te gaan. "Ik denk dat jij bij mij achterop gaat" zeg ik lachend. Hij kijkt me verbaasd aan, "bij jou?". Met een lach trek ik de scooter sleutels uit mijn zak en ik beweeg ze heen en weer. Niels kijkt me vragend aan, "wat?" zegt hij verward. "Scoobie schat" zeg ik, Niels zijn gezicht begint helemaal te stralen. "Ik ga nooit meer fietsen, ben je gek" grinnikt hij. Samen lopen we naar de garage, ik start de scooter en rij hem naar buiten. Niels steekt zijn hand uit om de huissleutels aan te nemen en de garage deur op slot te doen. "thank you" zeg ik als hij de sleutels terug geeft. "Is ie van de standaard?" vraagt Niels, ik knik en hij gooit zijn been over het kussen heen. "Voeten op dat randje" zeg ik en wijs waar hij zijn voeten kwijt kan. Niels plaatst zijn voeten. Ik geef Niels een oortje en leg mijn telefoon in het kastje. "Ready?" vraag ik, "ja". We rijden de oprit af, op weg naar de supermarkt voor de bakmix.Ik pak een kom uit een keukenkastje en op het moment dat ik weer boven het aanrecht uit kom, zie ik Thijs zijn gezicht met een smile van oor tot oor. Ik kijk hem vragend aan, "wat?" Zeg ik. Niels slaat een arm om me heen, "je komt zeker beslag stelen ofzo" lacht hij. "Nee zeker niet, ik zou dat echt noooooit doen" antwoord Thijs. "Oh trouwens, mam had dit voor je achter gelaten" en Niels geeft een briefje aan Thijs die uit de keuken verdwijnt. Ik kijk hem na. Thijs draait zich om, hij zwaait met zijn telefoon en knipoogt. Die gaat een appje sturen met data natuurlijk.
Niels en ik liggen op bed een film te kijken. Nouja kijken? We zitten midden un een zoensessie en Niels pakt mijn kont vast. Ik gooi mezelf op hem en we bewegen allebei een beetje heen en weer. Er wordt geklopt, "nee" Zegt Niels verstoord en hij gaat verder. "Niels het is dringend" wordt er van de andere kant gezegt. Het klinkt als Thijs. "Ja?" Antwoord Niels. Thijs stapt binnen, "nu snap ik de nee, ik stoor nogal" lacht hij. "Wat is er?" vraagt Niels en ik laat me naast Niels op bed vallen. Snel druk ik de film op pauze.
JE LEEST
Take Notes
FanfictionANDERE VERHALEN: Volgverzoek Vertrouwen moet je verdienen Nienke woont in Nijmegen en er komen nieuwe mensen naast haar wonen. Een vriend (Sam) en Nienke hebben een intieme band, maar de nieuwe buurjongen krijgt al snel meer aandacht. BIJ HOOFDSTUK...