51 - Gerroe

49 3 3
                                    

Ik lach, "sure, laat me even me spullen pakken. Kom er in" antwoord ik en zet een stap opzij zodat Thijs naar binnen kan.

"Ik ren heel even naar boven voor sleutels" zeg ik en ren de trap op zonder te wachten op antwoord. Boven aan de trap stop ik en kijk ik de woonkamer in. Thijs kijkt even om zich heen en gaat dan op de bank zitten.
Ringelend met de sleutels kom ik de woonkamer weer binnen. Thijs zit op zijn telefoon en kijkt me glimlachend aan als ik binnenkom. "Lets go" zeg ik. Samen lopen we naar de garage waar ik een jas aantrek en de scooter start.
Bij het parkje aangekomen gaan we op het bankje zitten. "Nou zitten we dan" lach ik en pak het pakje peuken uit mijn zak. Ik pak er eentje uit en houdt het pakje richting Thijs. "Geef je me nou gewoon?" Grinnikt hij. "Ja, ik geef basically geld aan je" antwoord ik. Hij pakt de peuk eruit en graait naar een aansteker. Nadat hij zijn sigaret heeft aangestoken, geeft hij de aansteker door aan mij. De eerste hees geeft me rust, een lente zonnetje en gewoon lekker buiten op bankje. Met Thijs...
"Hoe is het" lacht Thijs. "Ja onwijs lekker. Met jou?" Zeg ik lachend en forceer de fakeheid.
"Maar even serieus Nien, ga je het Niels vertellen?" vraagt hij. Ik haal mijn schouders op, "ik weet het niet. Niels vindt dat ik moet stoppen, maar als ik nu zou zeggen zou hij teleurgesteld in me zijn en dat vind ik echt het aller ergste wat er is." vertel ik. Thijs knikt begrijpend. "En ondanks dat zou ik het wel vertellen als ik jou was. Hoeft niet gelijk nu, maar het kan ook later en dan uitleggen dat je het moeilijk vond om te zeggen." zegt Thijs. Ik grinnik, "sinds wanneer ben jij van het levens advies" zeg ik en kijk hem aan. Hij kijkt me ondeugend aan, "je moest eens weten" zucht hij. Ik trek mijn wenkbrauwen op, wat dat dan ook mag betekenen.
Na een kwartier wordt ik gebeld door Niels:
"Hey lief"
"Hey, je weet wel die winactie"
"Ja"
"Kan je dat pdf bestand doorsturen? Dan kunnen we die hier printen en signeren"
"Ja tuurlijk! 1 seconde"
"Top, dankje"
"Wie hebben er eigenlijk gewonnen?"
"

Twee zusjes"
"Serieus?!"
"Ja ahahha kapot toevallig, ik weet het. Maar eerlijk is eerlijk verloot"
"Eens, wacht hoe heten ze dan kan ik even een dm sturen als ze hem hebben"
"Uhh even kijken.. Summer Noordstand en Mia Noordstand"
"Dankje, kijk straks wel even of ze ook zo op insta heten ahah"
"Waar ben je nu dan?"
"Buiten met Caat"
"Oh gezellig, heb je dat pdf ding gestuurd?"
"Hij is nog aan het laden, wacht ik zet wel even mijn 4G aan"
"Zie ik je vanavond nog? De boys en Stef komen ook, Caat ook als ze kan ahahha"
"Gezellig, heb je hem binnen?"
"Ohja, heb hem nu!"
"Top"
"Dankje Nien, hou van je"
"Doeiii, ik ook van jou"

Ik hang op en kijk naar Thijs die me aankijkt met een grijns van oor tot oor. "Wat?" vraag ik. "Ik ben buiten met Caat" herhaald Thijs met een kinderachrig stemmetje. Ik geef hem een tik, "ja weet ik veel wat Niels gaat denken als ik zeg dat ik buiten zit met jou" antwoord ik. Thijs haalt zijn schouders op, "het hele ding in een relatie is dat je elkaar kan vertrouwen en elkaar steunt. Wat doe jij nu niet?"
"Niels zijn reactie vertrouwen.." zeg ik schuldig. Thijs knikt, "luister, niet dat ik een specialist ben. Maar wat is het ergste wat er kan gebeuren als je daarnet eerlijk was geweest tegen Niels?"
"Dat hij boos zou zijn en me niet meer wilt zien en het uitmaakt" antwoord ik eerlijk. "Nien, geloof me: Niels gaat heg niet uitmaken om zoiets. Hij zou je eerder helpen om te stoppen met roken, ook ik, en het feit dat je nu met mij zou chillen. Ik bedoel, wat moet ik met jou?" Thijs geeft me lachend een duwtje. Ik kijk hem dankbaar aan, hij slaat kort een arm om me heen en wrijft met zijn hand even snel over mijn arm. "Ik wist niet dat je zo een gevoelige kant had" pest ik hem, gelijk trekt hij zijn arm terug en praat als een 'stoere' gast. Ik schiet in de lach en wijs naar de scooter, Thijs knikt en we staan op.

Thuis aangekomen bel ik Cato gelijk.
"Hey Nien"
"Caat, ik heb je hulp nodig"
"Oh god, vertel"
"Oke, ik heb vandaag dus gerroe gedaan met Thijs. Maar tegen Niels heb ik gezegd dat ik met jou was en Niels weet ook niet dat ik weer ben begonnen met roken dus uhm, can you cover me?"
"Oh jemig, je hebt geluk dat ik Ian nog niet echt heb gesproken vandaag. Maar uhm ja is goed, al vind ik wel dat je uiteindelijk eerlijk tegen hem moet zijn Nien"
"Ja ik weet het, maar niet vanavond"
"Sure"
"Oh Caat"
"Ja...?"
"Kom je ook vanavond naar Niels? De boys en Stef komen ook"
"Uhh, ja vast wel. Zal nog even vragen voor de zekerheid. Ik laat het nog wel weten ja"
"Is goeedddd"
"Ik ga eten"
"Oh, ja, eetsmakelijk en thanks Caat"
"Dankje, geen probleem schat"

Ik hang op, waarom gaat Caat nu al eten? Het zal wel. Ik pak mijn notitieboek en zoek voor een pen..

Take NotesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu