8 - Trainen

152 3 2
                                    

Ik heb natuurlijk ja gezegd en heel veel geknikt.
Liefs, Nien <3

*donderdag*

Pov Niels
"Niels?" Roept mam van beneden. "Ja?" Roep ik terug, "heb jij nog genoeg dozen?". "Ja" roep ik terug en doe de doos die ik net heb gevuld dicht. Ik pak een permanent marker en schrijf in hoofdletters 'GOEDE DOEL' op de bovenkant en op de zijkanten. Met moeite til ik de doos op en zet hem op een andere doos voor het goede doel in de gang. Ik kijk even op mijn telefoon, het is 15:00. Gelukkig was ik vandaag vroeg uit, zodat ik nog kan inpakken. Zo raar dat ik vrijdag ochtend vertek uit dit huis en thuis kom in een ander huis. En onze buren aan de rechterkant hebben gevraagd of we komen borrelen.. En natuurlijk zeiden pap en mam ja. Heel aardig, maar ik weet niet of ik er zin in heb. Zo ongemakkelijk, en het enige wat ik weet is dat er twee jongens en een meisje wonen. Mam had een heel gesprek met de buurvrouw. Dat het eigenlijk ook drie jongens hadden kunne zijn, dat haar dochter niet zo'n zeik meisje is maar letterlijk en figuurlijk wel wat klappen kan hebben. Geen idee wat ze daarmee bedoeld.. beetje creep, straks slaat die vrouw haar. Oke, verder met inpakken.

Pov Sam

"Oke, wat wilde je zeggen, vertellen of overleggen?" vraag ik als Nien en ik samen op mijn bed zitten. "Uhm, het is gewoon een beetje raar eigenlijk wat er gister is gebeurd.." zegt ze. "Eens" zeg ik snel tussen door. Het is ook raar en belachelijk, trouwens ik weet al waardoor het komt. "Ik stel voor dat we het gewoon afsluiten en dat het niet meer gebeurt" zegt ze. "Ja, is goed. Ik weet waardoor ik het heb. Ik wil wat wij hebben gedaan of het hoe wij met elkaar omgaan op het gebied van fysiek contact, maar ook de vriendschap, met Emma. Ik denk 24/7 aan haar en ik beeld het me dan dus ook soort van in.. sorry.." antwoord ik. "Waarom zeg je sorry voor het uitleggen wat je voelt?" vraagt Nien. "Ik weet het niet, misschien dat het pijnlijk kan zijn?" antwoord ik vragend. Ze schiet in de lach, "oh, Sam!" Roept ze lachend en omhelst me. Verbaasd sla ik mijn armen ook om haar heen. "Ik ga je helpen haar te fixen, op de goede manier die meiden respecteren" zegt ze als ze me weer los laat. Ik knik, ze is echt de beste vriendin! Ze staat altijd voor me klaar en altijd bereid om te helpen. Ze heeft zelfs een keer "ja, tuurlijk. Hij heeft dan vast een goede reden en anders haal ik hem er weer uit" geantwoord alsof het de normaalste zaak van de wereld was toen de docent vroeg of zij ook in een brandend huis zou lopen als ik dat zou doen. Lieve Nien.

Pov Nienke
Lieve Bo,
Het viel zó erg mee bij Sam! Ik moet je eerlijk zeggen ik zag er echt een beetje tegenop. Normaal kan ik Sam wel pijlen, maar nu echt niet. Sam heeft een hekel aan gevoelens onderdrukken dus ik had geen idee wat hij ervan zou vinden. Maar hij is het er helemaal mee ens en heeft zelfs uitgelegd waarom hij het had/heeft.
En hoe ik aan de gevoelens kom, weet ik niet echt. Misschien heb ik gewoon behoefde aan een vriend waar ik intiem mee kan omgaan..?

De nieuwe buren komen zaterdag borrelen, volgensmij had mam eerst gezegd dat het vrijdag zou zijn. Maar misschien is het verplaatst of heg is nooit vrijdag geweest. Het zal me een worst wezen, het wordt toch ongemakkelijk. Hoe moet je iemand dan begroeten?! Een hand is te formeel, een highfive is te kinderlijk en niks is zo afstandelijk.. Ik laat het wel weten wat het is geworden hahahaha, en hoe het was natuurlijk! Oh en hoe ze zijn! Trouwens, eerst vond ik het echt verschikkelijk nieuwe buren. Maar nu ben ik vooral heel nieuwsgierig hoe ze zijn en wie ze zijn.

En nu ga ik lekker trainen! Zin innn
Morgen train ik trouwens ook! Lekker crossen op de baan, LOVE IT <3
Ik train op dinsdag, donderdag en vrijdag en als ik dan een wedstrijd heb ben ik op zondag of zaterdag ook crossen. Oh, en ik zit trouwens op MBC De Zeven Heuvelen. Maar nu moet ik echt gaan!
Liefs, Nien

Snel ren ik de trap af naar beneden en rits tegelijkertijd mijn pak dicht. "Ja? Heb je alles?" vraagt mam die beneden wacht en mijn badslippers aan geeft. "Thanks, en ja ik heb alles" antwoord ik, samen lopen we naar de auto.
"Doei! Veel plezier en succes!" Roept mam net voordat ik de autodeur dicht doe. "Doei!" Roep ik en zwaai door het autoraam. Ik doe mijn tas om mijn schouder en loop naar het clubhuis. "Hey An!" Roep ik als ik Anna zie zitten. "Hey Nien!" zegt ze en haalt haar tas van de barkruk af zodag ik er kan gaan zitten. "Hoe is het?" vraag ik, "ja, goed. Met jou? Zijn er nog dingen gaande?" vraagt ze. "Prima en ja er zijn dingen gaande hahahah. We krijgen nieuwe buren, en zaterdag komen ze borrelen.. met het hele familie. En borrelen duurt langer dan vijf minuten, dus ik ben bang dat het echt super ongemakkelijk gaat worden" antwoord ik. "Oehh, spannend en raar hoor" zegt ze en ze kijkt er moeilijk bij. "Maar ik kan gelukkig lekker trainen" zeg ik en we staan op omdat het tijd is. We lopen naar de banken/schuur vlakbij de baan om onze spullen aan te trekken. Ik ben best snel klaar en pak mijn motor. "Mag ik of moet ik even wachten?" vraag ik aan onze trainer. Motorcross is wel een individuele sport, maar ik train wel samen met leeftijds genoten die op hetzelfde of soortgelijke niveau zitten. "Ja, rijd maar vast warm, maar wel even goed opletten want er komen dus iedere keer er meer bij" zegt hij. Ik knik en en geef een trap op de start hendel. Langzaam rijd ik de baan op en als ik op de baan ben geef ik vol gas. Al snel voegd Anna ook in en vervolgens crossen we met de hele trainingsploeg over de baan.

Pov Niels
Met moeite til ik de stofzuiger weer naar beneden. Zo onhandig tillen, niet normaal. "Ga je mee?" vraagt mam als ik de lege woonkamer binnen loop. "Waar naartoe?" vraag ik en vul mijn waterfles met water. "Naar het nieuwe huis, we gaan nog even kijken em misschien nog wat schoonmaken. En dan kan je ook even ne kamer zien en vast een indeling bedenken" antwoord ze. "Ja prima" antwoord ik en neem een slok, "oh en ik heb gehoord dat je muur klaar is" hoor ik mam nog zeggen als ze haar jas aantrekt. "Beter, en mijn gordijnen?" vraag ik. "Die bestelling heeft vertraging, bij ons allemaal.." abtwoord ze zuchtend. Wat irritant, nu ben ik én heel vroeg wakker en de buren kunnen me zien omkleden, chill maar niet heus. Lekker dan..

Hey lieve mensen!!
Ik zou graag wat meer lezers willen :) Ook omdat ik op Volgverzoek heel veel lezers heb/had. Dus delen zou fijn zijn!
Kusjes ♡

Take NotesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu