"No matter what, ik vertrouw je"
"Awh, Nien" en ik zoen haar, zachtjes tikt haar tong tegen mijn lippen en ik open mijn mond..Ik hou van Nienke, maar op een manier blijven me gedachtes maar bij Sophie. Zij is degene die me gister een appje stuurde. Gister liep ik met Bobbie door het park en ik gooide zijn bal gewoon naar voren. Bobbie rende er fanatiek achteraan en bleef zoeken ergens in de bosjes. Bobbie kon hem echt nergens vinden dus ik begon ook met zoeken, maar ik kon de bal ook niet vinden. Er tikte toen iemand op mijn schouder en ik draaide me verbaasd om. Er stond een meisje, lief gezicht en ik schatte er 16 jaar. "Hoi, uhm zoek je deze?" vroeg ze met een lach en hielt een tennisbal omhoog. "Hoi, ja dankje" antwoorde ik met een lach en nam de tennisbal van haar aan. Ik contrleerde of er Bobbie op stond, en inderdaad stond er met zwarte stift 'Bobbie' op geschreven in mam haar handschrift. "Wat is je naam?" vroeg ze nadat ik weer opkeek van de tennisbal. "Niels" antwoorde ik, "jij?". "Sophie" zei ze, "woon je in de buurt?". "Ja, jij?" Antwoorde ik. "Ja ook. Uhm.. mag ik misschien je nummer?" Zei ze. Ik schrok er een beetje van, maar ik kon ook aan haar zien dat ze me echt niet kende of herkende. En nee zeggen was in dit geval nogal moeilijk. "Ja, prima" zei ik en gaf haar mijn nummer. En nu, heeft ze me geappt. Ik weet dat ik eigenlijk mijn nummer niet aan har had moeten geven maar dat bedacht ik me later pas..
Het is nu ongeveer 03.00 en ik lig wakker naar het plafond te staren. Nien ligt naast me te slapen, en af en toe wisselt ze van positie. Nienke is de ware, waarom geef je een random persoon je nummer? Hoe kwam Sophie überhaupt aan die bal, ik weet zeker dat ik hem richting de bosjes gooide. Nien legt een arm om mijn middel, ze is zo lief als ze slaapt en zeker omdat ze onbewust je vastpakt. Ik leg zachtjes mijn hand op haar hand en besef me hoe gelukkig ik ben met haar. Sophie, Sophie, Sophie gaat er door m'n hoofd. Ik moet echt even uit bed, dit gaat niet werken zo..
Zo voorzichtig mogelijk haal ik Nien haar hand van mij middel en sla voorzichtig de dekens open. Nienke lijkt er geen last van te hebben en draait zich slapend weer om. Stilletjes open ik mijn slaapkamerdeur en loop de trap af. Waarom en sinds wanneer maakt de trap zoveel geluid?!
In de keuken tref ik Thijs aan, "wat doe je?" vraag ik en ga aan de bar zitten. "Kan ik ook aan jou vragen" zegt Thijs en doet de koelkast weer dicht. Ik leg mijn hoofd in mijn handen en wrijf over me gezicht. "Ja, ik weet ook niet" zeg ik zuchtend. Thijs kijkt me vragend aan, "vertel" zegt hij en hij leunt tegen het aanrecht aan tegenover me. "Ja het was gezellig, als je begrijpt wat ik bedoel. Daarna gewoon in slaap gevallen, maar ik lig nu al..." snel kijk ik even op de klok, "ik lig nu alleen halfuur wakker dus ik dacht ik ga er maar even uit. En dat puur omdat iemand in het park me nummer vroeg en ik dat heb gedaan wat super dom is" antwoord ik. "Dussss even samengevat; je hebt seks gehad met Nienke vannacht en je bent dus ontmaagd, dat gaan we vieren, maar nu lig je wakker omdat je denkt aan iemand uit het park?" zegt hij. Ik knik en gaap, "ja, het slaat nergens op" zeg ik en sta op om een glas te pakken. Thijs legt een arm om me heen en zegt met een enorme grijns: "hoe was het?". Ik moet lachen, om de de manier hoe hij het vraagt maar ook omdat ik terug denk aan het moment zelf. "Ja, goed. Ging niet helemaal soepel maar het was goed ja" antwoord ik lachend. "En hoezo ben jij hier?" vraag ik en neem een slok van mijn water. "Kon niet slapen omdat ik trek had" zegt hij grinnikend en ik knik met een lach.
Nadat ik mijn glas water heb opgedronken en het glas op een andere plek op het aanrecht zet ga ik weer naar boven. Het is super koud overaan omdat de verwarming uit staat. Boven aangekomen sluit ik de deur weer zachtjes en kruip weer naast Nien in bed. Ik heb het ijskoud en het bed is lekker warm, zeker aan de linker kant van het bed waar Nien heeft gelegen. Ik ga tegen haar aan liggen en hoor haar zachtjes met een slaapkop fluiteren: "waar was je?". "Beneden" fluister ik en aai even over haar hoofd. Ik geef haar een kus op haar achterhoofd en sla mijn armen om haar heen. "Slaaplekker" fluister ik, "hhmm" en binnen vijf seconden slaapt Nienke alweer. Ik sluit mijn ogen en merk dat ik eigenlijk echt kapot ben..
JE LEEST
Take Notes
Fiksi PenggemarANDERE VERHALEN: Volgverzoek Vertrouwen moet je verdienen Nienke woont in Nijmegen en er komen nieuwe mensen naast haar wonen. Een vriend (Sam) en Nienke hebben een intieme band, maar de nieuwe buurjongen krijgt al snel meer aandacht. BIJ HOOFDSTUK...