De voetstappen verdwijnen weer en we horen een gesprek op de trap; "en?" "Geen reactie de twee liggen sowieso te neuken of zijn dronken in slaap gevallen" "hahahahah tuurlijk" en nog heel veel niet nuchter gelach.
Pov Jannes
Niels en Nienke zijn nu al een tijdje boven en we gaan met z'n alle onze slaapplek klaarmaken. Maar daar hebben we hun voor nodig, ook voor hun spullen. "Ik kijk wel even" zeg ik en ik loop naar boven. Ik klopt op de deur, ik hoef geen dingen te zien die ik niet wil zien. Geen reactie, ik klop nog een keer. Weer geen reactie, Stef komt naar boven lopen. "En?" Vraagt ze, "geen reactie, de twee liggen sowieso te neuken of zijn dronken in slaap gevallen" antwoord ik. "Tuurlijk" zegt Stef lachend en we moeten allebei heel hard lachen en Stef verliest nog bijna haar evenwicht op de trap, ik proest het uit en Stef gilt hysterisch.Pov Nienke
Lachend lopen Niels en ik Jannes zijn slaapkamer uit. Het is ongeveer, nouja, ik denk.. dat het 3 minuten later is dat er op de deur werd geklopt. We lopen de woonkamer binnen zien 5 gezichten ons lachend aankijken. "Wat?" Vraag ik, "nee, niks" antwoord Romy lachend. "Ik heb eigenlijk wel één vraag.." zegt Jannes. Niels kijkt hem vragend aan, "wat het gezellig?" Vraagt hij lachend en ze rest schiet ook in de lach. Niels en ik kunnen onze lach ook niet inhouden en ik voel dat ik wel een beetje rood word."In ieder geval" zegt Ian na een tijdje als er weer een beetje rust is, "We gingen onze bedden klaarmaken". "Ik heb trouwens mn ouders geappt en ze zeiden dat het prima was en ze er al op gerekend hadden" lach ik en haal uit mijn tas een fles Bacardi. Niels staat opeens voor mijn neus met een fles cola lachend zegt hij; "je bent de Bacardi in m'n Baco". "Niels zo slecht!" Lacht Max en doet hem na voor Romy.
Niet veel later zijn alle lucht bedden opgeblazen en alle slaapzakken zijn uitgerolt. Tenminste, bijna allemaal..
"Godver, ben m'n slaapzak vergeten" zegt Niels terwijl hij nog met zijn handen door zijn tas graait. "I got you" zeg ik en haal een slaapzak nog in de hoes uit mijn tas. "Dat gaat niet passen lieverds" zegt Romy lachend. "Zeker wel" antwoord ik en ik gooi de slaapzak naar Niels. Hij kijkt naar de hoes, "twee personen, damn je bent geniaal" zegt hij zachtjes. Trots kijk ik naar Romy die me een 'smart'-blik geeft.Na een tijdje zijn we allemaal gesetteld en liggen we tevreden met een drankje op ons luchtbed. Ik en Niels in een twee persoons slaapzak natuurlijk. "Film of een serie?" vraagt Jannes, "film" antwoord iedereen tegelijk. Inclusief Jannes zelf. "En welk genre?", "HORROR!" roepen de jongens in koor. "Alles behalve horror!" Roepen Stef, Romy en ik tegelijk. "Ik stem actie" zeg ik, "ik ook" zeggen Romy en Stef. "Okee.... maar wel een leuke en een goeie" zegt Niels en de rest volgt.
Pov Niels
Ik lig samen met Nien in haar twee persoons slaapzak, echt ideaal zo een ding. Nienke ligt trouwens heel rustig half te slapen in mijn armen. We zijn echt de meest oude actie film ooit aan het kijken: Amsterdammed.
Ik kijk opzij en zie dat Jannes en Max er hetzelfde bij zitten met Stef en Romy. Alleen zit Ian met een bak popcorn op zijn schoot. Glimlachend kijk ik naar hem, hoe happy hij daar zit met zijn bak popcorn die eigenlijk bedoelt was om steeds door te geven. Ian draait zijn hoofd en kijkt me aan, "wat?" zegt hij. "Niks" zeg ik, Ian haalt zijn schouders op en kijkt verder. De film is bijna afgelopen denk ik. Ik aai een beetje over Nienk haar hoofd en ga een beetje door haar haren. "Hhm" bromt ze, ik buig voorover en fluister in haar oor: "je bent leuk". Ik zie een lach onstaan en ze draait zich op haar rug, ze kijkt me aan. Haar ogen dwalen naar mijn neus, van mijn neus naar mijn lippen en weer terug naar mijn ogen. "Jij ook" zegt ze zachtjes. Ze rijkt haar handen uit en grijpt stevig maar tegelijk zacht mijn wangen vast. Glimlachend kijk ik haar aan, in die mooie ogen met die lieve glans erin..De film is afgelopen en Jannes, Ian en ik ruimen een beetje op. Max slaapt al, en Romy, Stef en Nien al de heletijd half en we willen ze niet storen. Ik pak wat glazen en breng ze naar de keuken. Ian volgt met wat half lege bakjes chips en popcorn en Jannes komt binnen met wat lege flessen. "Thanks jongens" zegt hij zachtjes, Ian en knikken en met z'n drieën lopen we terug. Ik stap op het luchtbed en Nien komt omhoog. Niet door mijn gewicht maar gewoon omdat ze er wakker van wordt. "Kom maar" fluisterd ze en ze schuift naar links. Hierdoor kan ik makkelijker de rits van de slaapzak open doen en Nien slaat dr slaapzak open. Ik laat me stilletjes, om niet teveel te kraken, vallen naast Nienke en ze slaat de slaapzak weer dicht. Ik rits de rits beetje bij beetje dicht en zorg erviir dat ik lekker lig. Ik besef me nu dat ik eigenlijk best wel moe ben, ik voel dat Nien haar arm over mijn schouder legt. Ze aait twee keer kort over mijn hoofd en geeft me een kus in mijn nek. "Truste" zeg ik zachtjes, "truste" fluisterd ze terug. Haar arm legt zich nu definitief over mijn schouder. Ik pak haar hand en geef er een kus op. Binnen enkele minuten zijn mijn ogen zo zwaar dat ik ze met moeite nog open kan krijgen.
JE LEEST
Take Notes
FanfictionANDERE VERHALEN: Volgverzoek Vertrouwen moet je verdienen Nienke woont in Nijmegen en er komen nieuwe mensen naast haar wonen. Een vriend (Sam) en Nienke hebben een intieme band, maar de nieuwe buurjongen krijgt al snel meer aandacht. BIJ HOOFDSTUK...