41 - Jenga Toren

69 3 1
                                    

"Ze gaan straks toch ook nog repeteren?" vraag ik. Stef knikt en in een snelle beweging maken Stef en ik een selfie.

Ik zit midden in mijn tekening (ik noem het zelf altijd animatie tekening) en ik kleur met het pennetje de trui van Jannes is. "Nienke?", geschrokken kijk ik op. "Ja?" Zeg ik verbaasd, "hoe klinkt het idee fanfiction boek voor jou, en dat jij illustreerd?" vraagt Youssef. "Uhh.. ja, ja leuk" stotter ik, ik ben een beetje in de war. Waar kwam dit vandaan? Ik was totaal niet bezig met het gesprek wat zich af speelde aan de vergadertafel. "Lekker afwezig Nien" lacht Ian die zich naar me omdraait. Ik steek lachend me middelvinger op en Ian maakt een luchtkus gebaar, "love you to" zegt hij. "Eyeyey wat gebeurt hier" valt Niels lachend in. "Ja sorry ik ga vreemd" zeg ik sarcastich. "Oke,oke, we dreven helemaal af. Maar Nienke de illustraties voor de fanfiction?" Vraagt Youssef weer. "Ja is goed, er komt wel nog neer informatie toch?" Vraag ik. Youssef knikt en wendt zich weer tot de groep. In mijn ooghoek zie ik Stef enthousiast kijken, "omg! Nien! Mega leuk!" En ze schud me hysterisch heen en weer. Lachend doe ik haar na, wel zo stil mogekijk omdat de 'vergadering' verder gaat.

"Oke, chillingssss!" Roept Max blij en slaat een arm om Stef en mij heen. We lachen en lopen het gebouw weer uit. We gaan naar Jannes, en daar gewoon een gezellig avondje hebben. Met wat drankjes natuurlijk!
Als we allemaal een lekker drankje hebben en gesetteld zijn haalt Jannes drank-jenga tevoorschijn. "Heheeuuuu" roepen Niels en ik tegelijk lachend en geven elkaar een hige-five. "Zo enthousiastme" lacht Jannes en bouwt ze jenga op. "Maar Nien, wat heb je eigenlijk getekend op die Ipad van je vanmiddag?" Vraagt Max. "Oh niks bijzonders, gewoon hoe jullie erbij zaten aan die tafel" antwoord ik. "Wedden dat het leuk is" zegt Niels en kijkt me trots aan. "Laat zien dan!" Roept Max ongeduldig. "Jaja" antwoord ik en sta op om me tas te pakken met de Ipad erin. Als ik terug kom die ik dat Jannes de jenga al heeft opgebouwd. Ik geef de Ipad aan Max en heb voor de zekerheid de tekening op bekijken gezet zodat er niks kan veranderen. "Fucking ziek" zegt Max die naar het scherm kijkt. Gelijk springt de rest op en verzameld zich om Max heen om te kijken. "Echt leuk" zegt Ian. "Ik zei het toch dat het leuk zou zijn" zegt Niels. "Jenga" antwoord ik kort en lachend. Max geeft de Ipad terug en ik doe hem weer in mijn tas. "Die fanfiction komt wel goed hoor" zegt Jannes nog en duwt het eerste houten balkje uit de jenga toren. "Hand out a shot" leest hij voor, gelijk wijst hij naar mij. "Oh god wordt het zo een avond?" Lach ik en Jannes overgandigd me het glaasje. "Nou 3,2,1" zeg ik en ik klap het shotje achterover. Ik trek voorzichtig een ander balkje uit de toren en lees hardop voor; "let the group come up with a question, no answer is drink".
Ik zie ze lachen, oh god..
Ze komen bijeen in een soort kringetje en ik hoor alleen maar geroezemoes. Uiteindelijk kijkt Stef me aan en zegt; "we zijn aardig voor je, wat dacht je toen je hoorde dat je nieuwe buren kreeg en je doorhad dat het Niels was?". "Dat zijn 2 vragen!" Protesteer ik lachend maar boeie de vraag is niet erg. "Toen ik hoorde dat ik nieuwe buren kreeg hoopte ik dat het geen jongen zou zijn vanwege het enige raam in me kamer. Maarrrr toen zag ik Niels en bedacht me dat hij er zeker mocht zijn want ik bedoel kijk z'n koppie" En ik squiz Niels zijn wangen eventjes en geef hem een kus. "oh, Romy komt zo. Ze is er bijna" zegt Max. "Gezelliggg" zeg ik en gebaar dat Max een jenga balkje moet pakken.

Niet veel later is Romy er ook en zijn we alweer wat jenga rondes en glaasjes verder. Het is één grote grap en we zijn allemaal zwaar aangeschoten. Behalve Jannes, die is nog redelijk nuchter, nouja, licht aangeschoten. Maar hij kan wel nog helder nadenken, daar hebben wij op dit moment iets meer moeite mee.
"Blijven jullie maar pitten" zegt hij lachend als ik de jenga toren voor de 3e keer probeer op te bouwen omdat hij iedere keer omvalt als hij voor de helft staat.

Pov Niels
Giechelend liggen Nien en ik op bed. Ze zoent me. Ze ruikt naar alcohol en zegt om de seconde dat ze me leuk vind en dat ze van me houdt. Maarja, iedereen weet dat dronken mensen de waarheid spreken.
"Hiehie, je bent mooi" fluisterd ze in mijn oor en en zoent me, steeds intenser en ik ga erin mee. "Kom" giecheld ze, "waar naar toe?" Vraag ik. "Hier" en ze zoent me weer en ze bijt heel zachtjes op mijn onderlip. "Jannes zijn bed?" lach ik, "sshhh niemand hoeft het weten" zegt ze en legt haar vinger op mijn lippen. "Nien dat kan echt nie-", "kommm" onderbreekt Nienke me. Elke jongen zal me begrijpen als ik zeg dat geen elke jongen het kan weerstaan als je vriendin zoiets zegt. "Kommm" zeurt ze giechelend door, "oke, oke maar heel stil" lach ik zachtjes. "Giechelend trekt ze haar shirt uit, en ondeugend trek ik ook mijn shirt uit..
"Sshh" zeg ik lachend terwijl Nien haar kreun probeert in te houden. We horen voetstappen op de trap en houden onze adem en lach in..
Er wordt op de deur geklopt, we reageren allebei niet. Ik houd mijn hand op Nien mond en ga rustig en lachend verder. Er wordt weer op de deur geklopt, en weer houden Nien en ik onze adem in. Mijn hand ligt nogsteeds op Nienke haar mond die nj haar tong uitsteekt waardoor de palm van mijn hand nat is. De voetstappen verdwijnen weer en we horen een gesprek op de trap; "en?" "Geen reactie de twee liggen sowieso te neuken of zijn dronken in slaap gevallen" "hahahahah tuurlijk" en nog heel veel niet nuchter gelach.

Sorry dat het weer zo lang duurde!!
Veel leesplezier <3
Xx Bel

Take NotesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu