32 - Uitnodiging

71 2 0
                                    

"Nou.." zegt Daniël en gaat ongemakkelijk in een oncomfortabele stoel zitten die er staat.

"En nu?" zeg ik en laat me tas van mijn schouder glijden en ga ook in een vervelende stoel zitten. "Ik ga me niet verontschuldigen want de fout ligt niet bij mij" zegt hij op een irritante toon. Ik rol mijn ogen, "nou jij maakte de bonje dus.." zeg ik. Dit gaat nog lang duren, het enige voordeel is dat ik wiskunde mis. "Nou, dan zitten we hier nog wel even hè" zegt hij. Ugh, ik mag hem echt niet. En hij mij duidelijk ook niet.

*uur later*

"Nou, dan is dat toch gewoon de oplossing?" Zeg ik en Daniël knikt instemmend. We doen alsif het nooit is gebeurt, hebben allebei een niet meenende sorry gezegd en hebben bewust zo lang gewacht om ons laatste uur te missen. Nu kunnen we allebei naar huis. Wat maar goed ook is want ik moet trainen. Als ik bij mijn kluis aankom staan Cato, Sam en Timo er nog! "Is ze hoor" zegt Cato zuchtend en lachend. Ik steek mijn middelvinger op, "en? Hoe erg was het?" Vraagr Tiem. "Basically doen we alsof er niks is gebeurd en we hebben een niet meenende sorry gezegd" zeg jk en pak mijn jas. "Nice" lacht Sam en we lopen naar de fietsen.

*thuis aangekomen*

Mam zit op de bank te wachten, "ben thuis!" Roep ik en loop gelijk naar boven om me om te kleden.
Als ik weer beneden kom en we niet veel later de auto instappen begint mam; "uhm, ga je nog vertellen over school of?". "Doe ik later wel, vanavond bij het eten of zo" zeg ik terwijl ik naar buiten kijk hoe mam het terrein oprijdt.
"Hey" zegt Noah met een lage stem (een van de gasten waar ik nu mee train). "Hoi" zeg ik en trek naast hem mijn laarzen aan. Hij grinnikt terwijl hij typt op zijn telefoon. Ik kijk op zijn scherm, maar hij sluit hef net af. "Wat loop je nou nieuwsgierig te doen kleine? Wat is er gebeurd?" Zegt hij en wijst naar mijn jukbeen. Ik ontwijk zijn vraag en hij lijkt het oke te vinden, "Wat was er zo leuk dan Noahtje" zeg ik, ik weet dat hij het verschikkelijk vindt als iemand hen zo noemt. Hij kijkt me aan met zijn lippen strak op elkaar, misschien om zijn lach in te houden?
"Eyy Noah, hey Nien" zegt Flip die onze kant op komt lopen, nouja roept bijna. "Haai" zeg ik en ook Flip wijst naar mijn jukbeen. Ik maak een gebaar dat het niks is en hij blijft voor ons staan, ook hij typt wat op zijn telefoon. "Hebben jullie dat filmpje gezien van dat gevecht op een school in de buurt?!" zegt hij enthousiast. Ik denk gelijk aan vandaag in de gang met die stomme Daniël. "Ja zag hem net" zegt Noah enthoysiast. Flip kijkt me vragend aan, "nee niet gezien" zeg ik en voor ik het weet heeft Flip zich tussen Noah en mij gewurmt en geeft me zijn telefoon. Ik klik op play en met grote ogen staar ik naar het scherm. "Die chick houd hem gewoon in de houdgreep!" Zegt Flip enthousiast. "Ben benieuwd wat de gevolgen zijn voor hun, besef dat meisje is een jaar jonger!" Zegt Noah nu ook enthousiast. Ik geef Flip zijn telefoon terug, "Nablijven voor een week met elkaar, en ze werden gematst door niet geschorst te worden" zeg ik zuchtend. Noah en Flip kijken me verrast aan, "gok je dat of wéét je dat" vraagt Flip. "Dat weet ik, omdat ik dat ben" antwoord ik. "Neejoh!" Roept Noah uit en geeft Flip een tik op zijn arm. "Wowow, dus wát is er gebeurd?!" Zegt Flip. Ze lijken wel een stelltje wijven die alle sappige details willen weten!
Ik schiet in de lach, "uh, nou ten eerste het is zijn schuld" zeg ik. "Ja natuurlijk" zegt Noah sarcastisch en lachend. Ik vertel hun het hele verhaal en zie hun af en toe lachen, geen idee waarom. "Dus hij kon het niet hendelen dat jullie tegen elkaar aanliepen en daagde je uit?" Zegt Flip, ik knik. "Jij doet ook echt je haren vast, je lijkt Judeska wel" lacht Noah en iets in zijn ogen maakt dat hij bewonderend naar me kijkt. "Wat zeiden je ouders" vraagt Noah, "nog niks, m'n moeder vroeg wel of ik het nog ging vertellen en toen zei ik dat im dat vanavobd wel doe bij het eten" antwoord ik. "Maar Nien, besef even dat je een gast van een jaar ouder zo vast hielt en hij niet los kwam" lacht Flip. "Ja? En?" zeg ik, "een gemiddelde meid kan dat niet hoor" vult Noah Flip aan. "Daarom is mijn jukbeen blauw" zeg ik en Noah en Flip kijken begrijpend. "Ik zeg het je, ik gooi dit filmpje niet weg" lacht Flip en Noah knikt instemmend. "Komen jullie?" roept onze trainer en we lopen naar de baan.

*na de training*

"Nienk, ga je mee zaterdag?" vraagt Noah na de training als we naar de auto's lopen. "Wat gaan jullie zaterdag doen dan?" vraag ik en zwaai even snel naar de trainer.  "Gewoon een chill avond bij mij, met de andere gasten" antwoord Noah. "Ja is goed, app me nog even" zeg ik. Noah geeft me zijn telefoon, ik zet mijn nummer erin en geef hem terug. "Uh, ik zie je zaterdag dan, doei" zeg ik en Noah gaat in voor een knuffel. "Doei" zegt hij en omhelst me, ik omhels terug en loop het hoekje om naar de auto. Van de trainingsgroep kan ik het het beste vinden met Noah en Flip. Leuk dat Noah me uitnodigd, bij hem thuis!
"Haai mam" zeg ik en stap de auto in.

Take NotesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu