Ik neem een slok van mijn drinken en vraag lachend "hoe zit het eigenlijk met dat letterlijk en figuurlijk klappen kunnen hebben? Met motorcross, maar heb je voorbeelden?"
Er verschijnt een lach op haar gezicht, "uhm" zegt ze en ze kijkt me aan. "Heel simpel, als je op je bek gaat. En als je dan hard valt, breek je makkelijk wat" zegt ze met een glimlach. "Oke" lach ik, "en met het figuurlijke deel?". De lach verdwijnt direct van haar gezicht en ze neemt zwijgend een slok. Ze staart voor zich uit, "sorry" zeg ik snel. "Nee, Niels.. je hoeft geen sorry te zeggen.. het is gewoon nogal een klap in mijn gezicht als ik er aan terug denk.." zegt ze en staart uit het raam. "Ja hoeft het niet te vertellen hoor, vertel maar ooit een keer als je er klaar voor bent. Of nooit, kan ook." Zeg ik en neem nog maar een slok. Nien legt haar hoofd op mijn schouder, en ik sla een arm om haar heen. Waar zou dit over gaan? Is ze op de meest pijnlijke manier gedumpt? Is ze misbruikt? Gepest? Ik hoor een snik en zie dat Nien haar hand langs haar wang veegt. Ohjee, hoe ga ik hier mee om? Uhh...
Pov Nienke
"En met het figuurlijke deel?" Vraagt Niels. Ik voel mijn mondhoeken direct naar beneden zakken, en neem een slok van mijn drinken. "Sorry" zegt Niels snel, "nee, Niels.. je hoeft geen sorry te zeggen. Het is gewoon een klap in mijn gezicht als ik eraan terug denk." Zeg ik. "Je hoeft het niet te vertellen hoor, vertel maar ooit een keer als je er klaar voor bent. Of nooit, kan ook." Zegt Niels en ik voel dat hij kijkt hoe ik uit het raam staar. Ik leg mijn hoofd op zijn schouder en troostend legt hij zijn arm om me heen. Ik kan er nu alleen maar aan denken en voel tranen opkomen.. Nee Nien, niet hier, nu, niet deze hele timing! En daar ik de eerste traan... ik haal mijn neus op en veeg de traan van mijn wang. Wat moet Niels nu wel denken! Mam heeft nog zitten opscheppen dat ik wel wat kan hebben, en nu zit ik hier.. Ik wil het opzich wel aan Niels vertellen, maar niet nu. Ik bedoel ik ken hem pas een weekendje. "Sorry" zeg ik met een grinnik en ga weer goed zitten. Ik kijk hem aan en haal de nattigheid onder mijn ogen vandaan. "Tis oke" zegt Niels met een glimlach, "is m'n mascara uitgelopen?" Vraag ik en voel dat mijn wangen een beetje rood worden. "Kijk is omhoog" zegt hij en ik doe wat hij zegt. Ik voel zachtjes dat Niela met zijn vinger onder mijn oog strijkt. "Nu niet meer" zegt hij en kijkt me liefdevol aan. "Thanks" zeg ik en glimlavh terug, snel pak ik mijn glas en drink de laatste slok die erin zit op.
"Zo, wat wil je doen?" Vraag ik lachend alsof er niks is gebeurt. Niels haalt zijn schouders op, maar zegt dan "is die motorcross baan in de buurt?". Er verschijnt een lach op mijn gezicht, "soort van, halfuurtje fietsen" antwoord ik. "Wil je gaan? Ik ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet" zegt hij lachend. "Ja prima. Op een voorwaarde; als jij je levensverhaal en bekendheid uitlegd" antwoord ik lachend. Met een lach knikt hij en we staan op. Op de trap trek ik mijn schoenen aan, en Niels wacht voor de deur. "Wat gaan jullie doen?" Vraagt Lucas die de trap op loopt. "Naar MBC" antwoord ik, "met z'n tweeën?" Vraagt hij en trekt zijn wenkbrauwen op. "Ja Luuc" zeg ik lachend en sta op. "Best friends for evah" zegt hij heel meisjesachtig en klapt zijn hand naar voren. Ik geef hem een tik, "door Luuc, hou ook van jou". Lachend loopt hij naar boven.
Ik moet even mijn fiets pakken, ik weet niet of je een jas wilt meenemen, maar dan kan je die nu even pakken. Oh, en je fiets" zeg ik en trek mijn jas aan en pak sleutels.
Ik sta voor Niels zijn huis en hij komt naar buiten met zijn jas aan en een fiets in zijn hand. "Rechts" zeg ik en we fietsen weg."Ik vond het echt gezellig vandaag, vanmiddag" zeg ik lachend maar ik meen het wel. "Ik ook" zegt Niels lachend terug en zover het lukt met zijn fiets in zijn hand geeft hij me een knuffel. We kijken elkaar lang aan, echt in elkaars ogen. We zeggen niks maar kijken glimlachend elkaar in de ogen. Niels heeft ziek mooie ogen..
Lieve Bo,
OMFG!!! O! M! G!
Oke, oke, ik heb met Niels afgesproken! Ik vroeg het gewoon, lol. Toen waten we eerst even bij mij op bed gaan zitten met wat te drinken en gepraat. En toen vroeg Niels hoe het zat met figuurlijke klappen kunnen hebben. Toen werd ik emotioneel en heb ik heel even, niet gehuild maar een paar tranen weet je wel. Niels heeft me kinda getroost. En toen gingen we naar MBC! En hebben we daar in een cafétje gezeten en gepraat, echt over álles! En blijkt dus dat Niels fucking bekend is! We zaten daar en toen kwam er een meisje naar ons tafeltje toe en vroeg om een foto met Niels! Like what the fuck!? Hoe kan ik hem dan niet herkend hebben? Maar in ieder geval toen we weer thuis waren gaf hij me een knuffel (love) en daarna keken we elkaar heel lang aan, gewoon oog in oog! Hij heeft hele mooie ogen! En waarschijnlijk zie ik hem op school morgen, ergens tussen de lessen door of zo. Maar 1 ding is zeker; ik ben blij met de nieuwe buren, en vooral met Niels.
Liefs, Nien <3
JE LEEST
Take Notes
FanfictionANDERE VERHALEN: Volgverzoek Vertrouwen moet je verdienen Nienke woont in Nijmegen en er komen nieuwe mensen naast haar wonen. Een vriend (Sam) en Nienke hebben een intieme band, maar de nieuwe buurjongen krijgt al snel meer aandacht. BIJ HOOFDSTUK...