Het maakt het een stuk minder erg dat ze het zelf inziet en echt vervelend vindt. Wat opzich best begrijpelijk is, een sporter wil niet falen..
Pov Nienke
Lieve Bo,
Gister was ik bij Niels, voor de gezelligheid maar dus ook om te zeggen dat het me niet is gelukt om te stoppen met roken voor ik naar Niels ga. Ik wilde gewoon helemaal stoppen omdat, ook Niels, dat het fijnste vindt. Maar die lieverd zei dat natuurlijk niet. Hij zei dat het niet zo erg was en dat ik nu geen verleidingen meer heb omdat het pakje nu op is. Wat Niels alleen niet weet, is dat vrienden nog steeds af en toe een peukie doen en dat ik nóg een pakje heb..
Ik voel me er echt schuldig over maar iets un me zegt: who fucking cares?! Als Niels je zo leuk vindt neemt ie af en toe een peuk er ook maar bij!
Msar dat slaat natuurlijk echt helemaal nergens op, en dan sla ik mezelf op m'n kop en zeg: Nien doe ff nirmaal!
Aarrggghhh dilemma'ssssss...
Just HELP!
Liefs, Nien.. :(Ik ruim mijn notitie boek op en loop naar beneden. Ik heb zin in chocolade, witte chocolade. In de keuken pak ik een mok en maak thee. Als het theezakje even intrekt, doe ik de kast open opzoek naar chocolade en het liefst witte. "Nien? Wat zoek je?" Roept mam vanuit de woonkamer. Hoe weet ze dat ik het ben en dat ik wat zoek? "Chocolade, witte!" Roep ik terug. "Heb ik vanmuddag gekocht, ligt als het goed is in de koelkast" hoor ik vanuit de woonkamer. Ik trek de koelkast open, en zie inderdaad chocolade liggen. "Mam je bent een held!" Roep ik en loop met mijn thee en chocolade naar boven. Netflix timeeeee!
*volgende dag*
Mijn wekker gaat en met moeite druk ik hem uit. Het is 07:15, en om een reden ben ik gelijk wakker. Ik ga rechtop zitten en haal mijn telefoon uit de lader.
Met moeite ga ik uit bed, het is kouddd
Ik maak me klaar om naar school te gaan.. het blijft vroeg, maar ik ben klaar wakker.*op school*
"
Goeiemorgen" zegr mevrouw Kop als we haar lokaal inlopen. Ze heeft echt ze pik op me, ik kan niks maar dan ook niks goed doen. Alsof Cato mijn gedachtes kan lezen zegt ze lachend "ze heeft echt de pik op je Nien, de manier hoe ze naar je kijkt..".
De les duurt nog 20 minuten en ik zit samen omgedraaid naar Sam en Timo die achter Cato en mij zitten. "Nienke! Neem anders een relatie met één van de twee" zegt Kop geïrriteerd. Ik draai me verbaasd om. "Ik heb een vriend mevrouw" zeg ik rustig, boos en verbaasd kijkt ze me aan. Dat ik een vriend heb had ze niet verwacht. "Ooeehh" hoor ik vanuit de hoek van het lokaal, van die stokertjes die een discussie tussen Van Kop en mij willen. Van Kop kijkt naar de hoek en gelijk is het stil. "Maak nou us een keer je opdrachten als je tijd van me in de les krijgt." Zegt ze. Achter me hoor ik Sam en Timo in de lach schieten en hun lach vervolgens inhouden. "Wat is er zo grappig Sam en Timo? Deel het even met de klas." zegt ze en kijkt over haar bril heen. "Uhh" stamelt Sam, en Timo staart voor zich uit. Van Kop heeft blijkbaar geen geduld voor hun excuus en wijst met haar vinger naar onze schriften waar niks instaat. "Ik zie alleen maar legen schriften met een pen erop liggen, ga wat doen. Over vijf minuten gaan we het bespreken en zo veel is het niet." Zegt ze en loopt naar haar bureau.
"Zo veel is het niet? Koop lekker een nieuwe bril" zegt Timo geïrriteerd. "Timo? Wil je dat herhalen voor ons?" Klinkt een zure stem van Van Kop. Timo wordt rood, "nee, dank u wel" zegt hij. "Het was geen vraag" antwoord Van Kop. Ik weet dat Timo hier niet tegen kan en zie aan hem dat hij steeds meer geërgerd raakt. "Zo veel is het niet, koop lekker een nieuwe bril" zegt hij keihard. Iedereen begint te lachen, niet zo een slimme zet van Van Kop. Als ze hem er nu uit wilt sturen, moet ze eerst de klas temmen en dat gaat haar nooit lukken..
We lopen het lokaal uit, wat een chaos les was dit zeg! "Uh Nien mogen wij even uitleg voor het vriend verhaal, of was het een excuus?" Zegt Sam als we naar onze kluis gaan. "Het is echt zo" zeg ik lachend. "Uhhh sinds wanneer!?" Roept Timo uit, "maakt dat uit?" Zeg ik met een lach en mijn schouder raakt die van iemand anders. "Ey kijk effe uit" zegt hij hard en kijkt me aan, "doe is rustig joh" zeg ik en wil verder lopen. "Wat, zei je?" Zegt hij en pakt me bij mijn schouder, snel trek ik mijn schouder terug. "Nien, laat het" zegt Cato zachtjes, "wat is je probleem nu precies?" Zeg ik kalm tegen de jongen. "Dat je tegen me aanloopt brugger" zegt hij, nog steeds op een veel te hard volume. "Ten eerste ik zit in de 4e en ten tweede misschien liep jij wel tegen mij aan" zeg ik. Hij zet een stap naar me toe, "ik zit in de 5e kleintje, als je ruzie zoekt; dat verlies je" zegt hij intimiderend, tenminste dat probeert hij. "Nienk" hoor ik Sam zachtjes achter me dat ik het niet moet doen. "Je bent wel heel blij met jezelf hè?" Zeg ik en inmiddels is er een soort opstopping onstaan in de gang. Ugh, ik kan echt niet tegen deze types..
Ik zie aan hem dat hij niet weet wat hij daarop moet reageren maar hij zegt toch: "ik ben blij met mezelf ja en dan"
JE LEEST
Take Notes
FanfictionANDERE VERHALEN: Volgverzoek Vertrouwen moet je verdienen Nienke woont in Nijmegen en er komen nieuwe mensen naast haar wonen. Een vriend (Sam) en Nienke hebben een intieme band, maar de nieuwe buurjongen krijgt al snel meer aandacht. BIJ HOOFDSTUK...