7 - Goeiemorgen

106 4 1
                                    

"Maakt niet uit" fluisterd Sam en doet mijn haar achter mijn oor.

"En Emma dan?" vraag ik plagerig. Hij haalt zijn schouders op, "die gaan we nog steeds fixen want dit kan niet" antwoord hij en beweegd zijn vinger tussen ons in. "Top" zeg ik met een klein lachje en omhels Sam. "Uhm, ik weet niet wat hier heeft plaats gevonden. Een orkaan of zo? Maar willen jullie wat snacken?" Horen we Noah opeens zeggen. Verbaasd kijken we op, ik heb hem in ieder geval niet horen kloppen of zo. SHIT! Heeft hij ons zien zoenen? Nee toch? "Ja, we komen wel even naar beneden" zeg ik snel en Noah verdwijnd uit de deuropening. Met onze lippen op elkaar om niet te lachen kijken Sam en ik elkaar aan. "Heeft hij ons gezien denk je?" Vraagt Sam, ik haal mijn schouders op en maak mijn benen van zijn middel los. "Lets snack, we kunnen altijd nog vragen hoelang hij daar stond" zeg ik lachend en pak mijn telefoon. Het is 23:55, "je ouders liggen volgensmij al in bed" zeg ik en Sam knikt. Ik trek mijn joggingsbroek aan en trek Sam van het bed af om naar beneden te gaan. Sam heeft verder geen shirt aan, nee Nien, nee. Hij heeft wel een goed lichaam, ik kan er niet omheen..

*volgende ochtend*

Moeizaam open ik mijn ogen en merk dat ik als een soort bamboe boom wordt gebruikt. En Sam als de koala om me heen hangt, met armen en benen. Hij slaapt nog, zo schattig. Zijn arm beweegd van om mijn middel richting mijn borst. En als zijn hand heel dicht bij is zeg ik "Sam, ik weet dat je wakker bent". Maar hij reageert niet, ik schud hen wakker en met verwarrende ogen vol slaap kijkt hij me aan. "Je greep bijna me tiet" zeg ik met opgetrokken wenkbrauwen. "Wat jammer dat je me dan wakker maakt" zegt hij meet een sleepy voice maar wel lachend. Kinderachtig draai ik me om, zodat mijn rug naar hem toe ligt. Ik voel wat geklooi aan mijn haren en draai me weer om. "Moguh" zegt Sam en hij kijkt me met slaperige ogen aan. "Morgen" zeg ik terug en veeg een wimper van zijn jukbeen af.
Sam zit op zijn telefoon en ik gebruik deze kans, "ik ga eerst douchen!" Zeg ik snel en ren meg mijn spullen naar de badkamer. "Neeee!" Hoor ik Sam nog roepen vanuit zijn kamer en lachend doe ik de badkamer deur dicht.
Sam en ik gaan een eitje bakken. Als Sam een pan pakt zeg ik "Ik ga muziek op zetten" en loop naar Sam zijn kamer om zijn box te pakken. Ik ren de trap op en bots tegen Noah op, "sorry" zeg ik hijgend en lachend. Lachend kijkt hij me aan, "heb je haast ofzo?" Vraagt hij. "Soort van" en loop langs hem heen. Ik voel zijn ogen in mijn rug tot ik Sams kamer inloop. Wat een bende, even kijken.. Box, box, box.. Ik trek de lade van zijn nachtkastje open, en jahoor, daar ligt ie. Ik pak hem en zie daaronder condooms liggen, ik ga dat straks even vragen of die gebruikt zijn. Ik moet lachen bij de gedachte en met een smile op mijn gezicht loop ik terug naar beneden.
Ik zet de box op het aanrecht neer en verbind hem met mijn telefoon. "Welke lijst?" vraag ik terwijl ik spotify open op mijn telefoon. "Doe maar jou lijst, hoe heet ie ook alweer? Iets met swingen of zo" antwoord Sam. "Swingonnn" verbeter ik hem lachend en klik op shuffle.

(Dit is echt mijn lijst op spotify :))

*maandag na school*

Lieve Bo,
Wat een weekend.. Om te beginnen, Sam en ik hebben weer gezoend! En ik weet niet wat ik van moet vinden.. het voelt goed, maar nee. Sam is mijn beste vriend. Ik ga denk ik aan hem vragen om binnenkort (ik denk donderdag) na school even af te spreken en het 'af te sluiten. Dat we deze gevoelens niet meer gaan uiten en iets erop gaan verzinnen. En ik weet dat Sam helemaal weg is van Emma, dus dat komt vast wel goed.
Vrijdag of zaterdag komen de nieuwe buren en gaan we ze ontmoeten. Tenminste dat denk ik, mam had het over een borrel of zo. Help!!! Dan moet ik met hun gaan borrelen, voor waarschijnlijk dan een uur of twee! Hoe ga ik dat overleven?! Precies: NIET!
Oh trouwens over de preek van mam en pap, dat was letterlijk dit: dit is niet de bedoeling Nien, je moet dit jaar halen en je best doen en blijven doen. Als je er iedere keer wordt uitgestuurd mis je teveel van de lesstof. Dat is echt niet oke. Laat dit de laatste keer zijn, zeker tot periode 3 en eigenlijk ook voor periode 4. Oke?
Ik heb natuurlijk ja gezegd en heel veel geknikt.
Liefs, Nien <3

Take NotesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu