44 - Leugentje om bestwil

65 3 2
                                    

"Maar spreek met haar af, gewoon doen." Zegt Nien en ze geeft me mijn telefoon terug. ik knik en stuur 'isg' terug naar Sophie.

Pov Nienke
"

Hey No!" Roep ik als ik Noah zie staan bij een groepje jongens die ik niet ken. "Hey Nien" zegt hij en ik geef hem een knuffel. "Hoe is ie?" vraagt hij, "ja goed, met jou?" antwoord ik. Noah knikt. Het groepje jongens erom heen kijkt ons vragend aan, "oh, dit is Nienke" zegt Noah tegen het groepje. Ik lach, "je wilde me spreken toch?" zeg ik. "Ja klopt" antwoord hij, het groepje jongens kijkt ons nogsteeds vragend aan, zeker naast ze hebben gehoord dat Noah me wilde spreken. "Ey boys zie jullie later" zegt Noah tegen het groepje en geeft een paar van hun een boks. We lopen samen naar een bankje wat een beetje is afgelegen, maar we wel nog zicht hebben op het clubhuis en een soort verzamelplekje ervoor.
"Vertel" zeg ik als we zitten, Noah en ik lachen een beetje ongemakkelijk omdat we nooit echt afspreken om te praten. "Uhh, ja, nou eigenlijk wilde ik gewoon sorry zeggen.." zegt Noah, ik glimlach naar hem. "Dat is lief maar echt niet nodig No. Je wist niet dat ik een vriend had, heb. Dus.. je kon het niet weten" reageer ik. "Ja maar toch" lacht hij, "en ik hoop dat we gewoon vrienden kunnen blijven eigenlijk kunnen doen alsof dit nooit is gebeurt". Ik schiet in de lach, "ja sure, maar ik ga je er mee pesten. Dat je het weet. Niet in het openbaar hoor maar gewoon oderling. Dat je het vast weet." Zeg ik. Hij steekt lachend zijn middelvinger zowat in mijn oog, "fucker" zegt hij en hij omhelst me.

*na de training*

"Doei Nien!" Roept Noah als ik het terrein afloop. "Doei!" Roep ik terug, "Nien! Wacht!" Wordt er geroepen. Ik draai me om en zie Flip aan komen rennen. Ik stop met lopen en wacht tot hij bij me is. Hij moet even op adem komen en legt als steun voor zichzelf een hand op mijn schouder. Wat eigenlijk geen zin heeft omdat Flip veel langer is dan dat ik ben. "Wat is er?" Vraag ik verbaasd. "Wat was er met Noah?" Vraagt hij en haalt zijn hand weer van mijn schouder af. "Uhh" stamel ik. Ja hoe ga ik dit zeggen? Ik heb tegen Noah gezegt dat ik het niet zou zeggen dus zelfs tegen Flip.. "oh gewoon over.. over.. uhmm.. zegmaar dat zuipavondje, maar dan nog een keer.. Oke sorry Flip je mag het niet weten dus niks zeggen en doe alsof je van niks weet maar we gaan een surprise party organiseren voor je verjaardag." Zeg ik, fuck Nien what the fuck?! Nu móét je het gaan regelen! "Oh, sorry maar ik weet van niks" antwoord Flip met een grijns van oor tot oor. "Het is aanstaande zaterdag, dan kan je toch wel?" vraag ik snel. Flip knikt, "oke ja doei" lacht hij en ik geef hem een knuffel. "Doei" zeg ik nog en draai me om. Ik kan mezelf wel slaan! Wat dacht ik?! Nu moet ik in één week een surpruse party voor Flip gaan regelen!

Lieve Bo,
IK WIN ECHT EEN STUPID BITCH AWARD!!
Ik probeerde mezelf eruit te lullen tegen Flip over dat Noah me probeerde te zoenen maar in plaats van dat ik zei: 'oh nee het is niks'
zei ik: 'we regelen een surprise party voor je maar je weet van niks'
ZO DOM!! Nu moet ik in een WEEK een surprise gaan regelen!
FUCK FUCK FUCK!
Nou.. wish me luck..
Liefs Nien

*inkomende oproep van Nielsje🥵*
Nienke: heyy schatt
Niels: haaiii even vraagje; mn bed is leeg.. duss blijf je slapen?
Nienke: ahahah ja is goed, ik miet wel nog even douchen en vragen aan m'n ouders maar ik laat het weten ja
Niels: is goed, hopelijk tot zooo
Nienke: joee

Snel ren in de trap af naar beneden. "Mam, mag ik bij Niels pitten vanaovond?" vraag ik terwijl ik in de deuropening sta van de woonkamer. "Uhh, ja is goed" antwoord ze en zet het geluid van de tv weer aan. "Wel even gedag komen zeggen voor je gaat! Oh en douch je hier of daar?" Roept ze me nog na. Ik steek mijn hoofd weer om de hoek, "hier" antwoord ik. Snel stap ik onder de douche en was mijn haar, ook scheer ik me overal want ik bedoel.. je weet maar nooit..
In een sportlegging, Niels zijn trui en een messy bun met half nat haar op m'n kop loop ik met een snel ingepakte tas naar beneden. Ik loop de woonkamer in en laat me vallen over mam, "byeee" zeg ik en geef haar een kus. "Doei schat, veel plezier" zegt ze lachend en snel trekt ze 2 keer haar wenkbrouwen op. Die zijn vast bedoelt voor de veel plezier.  Ik sneak tussen het hegje tussen de deuren door en bel aan. Gelijk doet Niels open, "ey dat is mijn trui" zegt hij bijna beledigd. "Ook hallo" zeg ik en geef hem een kus. "Bobbieeeee" roep ik als Bobbie blij komt aanrennen. Ik ga op mijn knieën zitten,  "haaiii ja ik heb jou ook gemist hoor" lach ik en aai haar terwijl ze blij omhoog springt. Bij de woonkamer steek ik mijn hoofd om de hoek en zwaai even de de ouders van Niels die tv kijken. Ik gok een film of zo. Niels gebaart naar boven en samen lopen we naar zijn kamer. Boven laat ik mijn tas op de grond vallen en mezelf op bed. Als een gek duikt Niels bovenop me, "heb je een uitleg voor die trui?" Zegt hij lachend en hij plukt eraan. "Uhh nou.. je had hem bij mij laten liggen en toen heb ik hem persoonlijk voor je gewassen en om hem niet te vergeten trok ik hem aan." Zeg ik trots. Ik heb nog nooit zo een goed excuus verzonnen. "Jaja" zegt Niels met een lach, "en wat heb je eronder dan?". Ik schiet in de lach, "Nieelsss". "Wat heb je eronder dan?" Vraagt hij weer. "Een bh" antwoord ik lachend en gelijk probeert Niels de trui uit te trekken. Ik verlam zowat door het lachen, nu is de trui half uit.

Take NotesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu