"Is goed" zeg ik trots en steek mijn hand uit naar Niels die hem stevig schud. "Deal" zegt hij.
*weekend*
Pov Niels
Nienke heeft afgelopen week een winactie voorbereid die ze nu soort van gaat pitchen. En ik heb ervoor gezorgt, op verzoek van Nien, de poster vier keer gekopieërd. Samen met Nien loop ik met een tas waar de zeven kokers inzitten. Vier voor fans en drie voor de jongens.
"Fakkaaaaaaaa" roept Nien als we binnen komen, lachend komen ze ons te gemoed; "Haaihaaii".
Als we aan tafel zitten gebaard Youssef dat Nien haar woord mag doen.
"Haai" begint Nien lachend, "ik had een ideetje met de posters. Namelijk een winactie! Er zijn er vuer gekopieërd en dan is het plan dat jullie ze allemaal signeren en dan op het FOURCE account de winactie bekend maken" legt ze uit. Iedereen knikt instemmend. "En hoe ziet die winactie eruit?" vraagt Youssef. "Via een post en dan moeten ze in de comments reageren met de reden waarom zij de poster willen winnen. De leukste of beste comments winnen dus, en de winnaars kiezen de jongens uit. Én ze moeten Ian, Jannes, Niels, Max en het FOURCE account volgen" vertelt ze.
"Sounds good to me" zegt Max de rest knikt en Youssef schrijft wat in een boekje. "Mogen de we poster zien?" vraagt Ian lachend. Nien grijnst en staat op om de tas te pakken met de posters. Terwijl Nien de posters uitdeelt zegt ze; "jullie mogen ze houden, we hebben nog vier losse geprint". "Thanks Nien" zeggen ze om de beurt en ze bestuderen de poster nauwkeurig.*onderweg naar huis*
"Nou dat ging toch super!" Zegt Niels enthousiast als we onderweg naar huis zijn. Ik knik, en zie dat het scherm op mijn telefoon oplicht. Het is Noah.
"Hey No"
"Nien! Je moet echt nu komen! Ik weet niet wat ik moet doen" de stem is zeker niet van Noah, maar van Flip..
"Flip? Wat is er?"
"We waren gewoon een beetje aan het geinen op de baan, maar maar je moet echt komen! Ben je in de buurt?"
"Ben bijna thuis, waar ben je?" Ik probeer het zo rustig mogelijk uit te spreken, op de achterhrond hoor ik sirenes.
"Ambulamce is er al maar kom alsjeblieft, Noah vroeg het"
"Flip ik kom er zo snel mogelijk aan oke, waar ben je?"
"Nu nog op MBC maar straks in het ziekenhuis. Nien kom alsjeblieft.."
"Ik kom eraan, echt. Welk ziekenhuis?" Ik gebaar naar Niels dat hij de bestemming in google maps moet aanpassen naar het ziekenhuis in Nijmegen.
"Flip ben er nog?"
"Ja! Ben je er bijna?"
"Nog 15 minuten. Wat is er gebeurt?" ik heb Flipt nog nooit zo bezorgt gehoord.
"Noah, hij.. hij... ik weet het niet precies maar hij.. hij is niet bij kennis nu en hij heeft een wond op zijn hoofd en, en.."
"Jeetje Flip! Ik ben er over 5 minuutjes oke, blijf rustig het komt allemaal goed"Pov Niels
Als Nien haar telefoon opneemt zje ik haar gezicht gelijk betrekken, dit is serieuze boel.. Niet veel later heb ik de bestemming in de navigatie aangepast en rijden we zo snel mogelijk naar het ziekenhuis in Nijmegen. Nien blijft aan de lijn met ene Flip, die hem volgensmij nogal stresst. Tijdens het bellen met die Flip trekt Nien nogal veel gezichten die ik niet begrijp, ik denk dat Stef ze wel begrijpt..
"Oke, we zijn er. Waar moeten we heen?" Vraagt Nien aan die Flip. "Oke, zie ik je zo". We stappen uit, "wil je eigenlijk dat we meegaan?" Vraagt mam als we naast de auto staan. Nien knikt, "het wordt waarschijnlijk wachten maar ja" antwoord Nien. We lopen naar binnen, mam en ik hebben geen idee wie Flip is en we weten dus ook niet hoe hij eruit ziet. Nien wel, want binnen 3 seconden rent ze een kant op. "Flip!" roept ze en geeft de jongen een knuffel. "Dit is Niels en z'n moeder natuurlijk" zegt ze met een klein lachje. Flip steekt zijn hand op en ik knik even. "Waar is ie?" Vraagt Nien. Flip gebaart naar de lift, "derde etage". We lopen, bijna rennen ookal weten mijn moeder en ik niet precies voor wat of wie, naar de lift.
Met z'n vieren staan we ongeduldig in de lift, nouja vooral Nien en die Flip.
"Wij wachten hier wel" zegt mam en mam en ik lopen naar de wachtruimte op de derde etage. Nien knikt en geeft me een knipoog dat ze me straks bijpraat of dat het goed komt denk ik.
Samen met Flip verdwijnt ze de gang
op.Pov Nienke
Ik geef Niels een knipoog dat ik hem straks nog wel spreek en loop samen met Flip verder de gang in. "Oke, wat is er nou precies gebeurt?" Vraag ik. Voor ik überhaupt antwoord kan krijgen staan we voor kamer 8. Op de deur zit een bordje waar namen op een papiertje tussen zitten. Er staat dan ook; 'Noah van Buren' op het kaartje. Ik denk dat Noah niet vandaag weer naar huis kan...
JE LEEST
Take Notes
FanfictionANDERE VERHALEN: Volgverzoek Vertrouwen moet je verdienen Nienke woont in Nijmegen en er komen nieuwe mensen naast haar wonen. Een vriend (Sam) en Nienke hebben een intieme band, maar de nieuwe buurjongen krijgt al snel meer aandacht. BIJ HOOFDSTUK...