54 - Verleden

100 5 3
                                    

"Jullie zijn 40 minueten weggeweest! 4t0!" Roept Jannes lachend en geeft me een schouder klopje.

Pov Nienke
Lachend ga ik naast Stef en tegenover Romy en Steg zitten. "En?" vraagt Stef. "3 keer" antwoord ik trots. Hun monden vallen open, "3!?". Ik knik en ik krijg van de meiden een klein applausje, wat ik veel te overdreven ontvang.

*week later*

Lieve Bo,
Ik heb vorige/anderhalve week geleden waanzinnige seks gehad met Niels! Ben gewoon 3x gekomen! 3 keer!
In ieder geval, ik dacht er dus aan om aan Niels te vertellen over jou, het roken en gek genoeg de soort van vriendschap met Thijs..
Het hele Thijs gebeuren is inmiddels nogal ontplofd. Het begon dus als een soort grapje, van ja joh prima keertje paffen met z'n 2en. Maar nu is het een soort vaste psyhologische afspraak geworden in de week! AHAHAHHA dus ik ga het wel aan Niels vertellen en Niels is ook gewoon het type om het te begrijpen. En hij is ook niet jaloers omdat ie weet dat ik toch niet geïntresseerd ben in Thijs, en Thijs ook niet op die manier in mij.
Vanavond blijf ik dus weer bij Niels slapen, ik wil het hem dan s'avonds vertellen als ik lekker naar het plafond kan staren terwijl ik praat en stevig in zijn armen kan liggen.
Oh en Fem heeft me gevraagd of ik Daniël een kans wil geven toch? Dat heeft ze. Kreeg ik net een appje van dr: 'Zeg jet straks even oke? Dan kunnen jullie gewoon normaal en niet ongemakkelijk tegen elkaar doen. Want geloof me, hij is een blijvertje.. love you♡'
Dus, dat ga ik maar doen. Want ik zie aan Fem hoe belangrijk het voor haar is en hoe blij ze met hem is.. dus we mieten het doen.. En om eerlijk te zijn; het heeft lang genoeg geduurt.
Liefs, Nien <3

Fem en ik zijn alleen thuis vanavond. Daniël is met Femke, Lucas slaapt bij een vriend en pap en mam zijn een weekendje naar Friesland. Ik loop over de overloop en klop op de deur van Fem. "Ja?" antwoord ze, ik doe de deur open en loop een stukje naar binnen. Samen liggen ze op bed, een film speelt met zacht geluid af. "Uhm, ik ga. Dus jullie hebben de kust voor gezelf" zeg ik. Ze knikken allebei. Ik zie Fem vragend kijken of ik nog iets ga zeggen. Eerder een soort dwing-blik dat ik het moet zeggen. "Hey Daniël" zeg ik, hij kijkt op. "Ik weet dat we niet echt een lekker begin hebben gehad, maar ik zou graag gewoon normaal tegen elkaar kunnen doen en niet dat ongemakkelijke glimlachen de hele tijd. Want volgensmij ga ik je nogal vaak zien". Hij knikt begrijpend, "ja, ben ik het mee eens" lacht hij. Ik lach en sluit de deur. "Nien!" Roept Fem, ik open de deur weer. Ze ligt op bed met haar armen wijd. "Knuffel" zegt ze, ik lach en loop naar de andere kant van het bed en buk voorover. "Love you to" zeg ik lachend en geef haar een kus op haar wang. "Oke, nu hebben jullie echt het rijk voor je alleen. Gebruik aub condooms" zeg ik en knipoog naar Femndie lachend naar haar nachtkastje wijst. Voordat ik uit het raam klim roep ik nog 1x doei en klem mezelf vast aan de boom. Ik doe het raam weer naar beneden en klop op het raam bij Niels.

Als hij zijn gordijn openschuift verschijnt er een lach op zijn gezicht. Blij doet hij het raam open, zo schattig. "Hey mop" zeg ik en geef hem een kus. Niels geeft me een handje zodat ik net iets soepeler naar binnen kan.

Het is half 2 s'nachts en Niels en ik liggen allebei naar het plafond te staren. Hij houdt me stevig vast, geen idee of er een speciale reden voor is. Misschien wilt hij iets vertellen. Maar misschien voelt hij aan dat ik iets wil vertellen wat ik moeilijk vind.
"Nientje?"
"Ja?"
"Ik weet dat je rookt"
"Oh.."
"Het is niet erg, maar waarom heb je het niet verteld?"
"Ik was bang dat je teleurgesteld in me zou zijn"
"Ik ben nooit teleurgesteld zijn in je, dat weet je"
"Ja.."
"Nien, ik hou van je. En liefde maakt blind, dus alles is perfect aan je"
Ik kijk omhoog en geef hem een kus.

Hoe ga ik vertellen over m'n notitieboek? Over Bo?
"Wat is er?" vraagt hij. "Niks" antwoors ik, "jawel, je bent onrustig".
"Ik vind het gewoon moeilijk om te vertellen" zeg ik. Niels knikt begrijpend, "Neem je tijd Nien".
Ik ga rechtop zitten, Niels volgt en hij pakt mijn handen vast. Ik haar diep adem en begin met praten:
"Je weet wel dat notitieboek van mij?"
"Ja, met die tekeningen van mij erin toch?"
"Ja, die. Weet je ook nog dat daar een naam in stond?"
Hij knikt, "ja, lieve Bo"
'Ja, nou het zijn dus eigenlijk een soort brieven aan Bo. En nu vraag je je misschien af: wie is Bo? Bo is een vriendinnetje van me, die ik helaas nooit aan je voor kan stellen.." ik merk dat ik vol schiet. Mijn ogen zijn vochtig en langzaam rolt er een traan over mijn wang die Niels zachtjes met zijn warme duim wegveegt. Ik snif, "ze was, is nogsteeds mijn beste vriendinnetje, Caat ook hoor" en even komt er een klein lachje van mijn gezicht. "We zaten samen in de auto op de terugweg van een weekendje samen weg met haar ouders.. We waren aan het meezingen met de radio en het regende keihard buiten. Maar in de auto was er niks van te merken. Binnen drie seconden was alles veranderd. Een harde klap en we hingen ondersteboven in de auto. Naast me is Bo, 10 jaar oud en ze bewoog niet. Het was helemaal stil en voor me gevoel driekwartier later hoor ik sirenes en zie ik een brandweerman naar binnen kijken die met me probeerd te communiceren.. De rest kan je zelf ook wel invullen...". De tranen stromen over mijn wangen, maar ik huil zonder geluid. Niels trekt me naar zich toe en knuffeld me harder. "Ik hou van je" fluisterd hij in mijn oor, en geeft me een kus op mijn voorhoofd. "Ik ook van jou" fluister ik zachtjes tussen het snikken door.

EINDE.

Dit was Take Notes. Hopelijk vonden jullie het leuk! Check binnenkort ook mijn nieuwe verhaal;
'Vertrouwen moet je verdienen'
Liefs, Bel

Take NotesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu