Σήμερα θα μιλήσουμε για ένα θέμα φλέγον για πολλά άτομα στο κοινό τα όποια είναι δευτέρα λυκείου ή νεότερα και έχουν άγχος για τις εξετάσεις. Παρότι το βιβλίο μου θέλω να πιστεύω ότι προσφέρει αρκετές πληροφορίες ώστε να διώξει το άγχος που προέρχεται από άγνοια σε αυτό το κεφάλαιο έχω να προσθέσω μερικά πράγματα που ίσως βοηθήσουν ακόμα περισσότερο. Δεν θα αναλωθώ στα χαζά του στυλ "μην αγχώνεσαι από τώρα" επειδή δεν νομίζω ότι βοηθάει σε τίποτα ... οπότε πάμε να δούμε μερικά χρήσιμα πράγματα που μπορείς να κάνεις πριν απο την τρίτη λυκείου.
1. Βρες έναν στόχο.
Θα σας πω κάτι που σπάνια ακούμε στην Ελλάδα : Δεν είναι ανάγκη να δώσεις πανελλήνιες.
το είπα.
Πανελλήνιες πρέπει να δώσεις μόνο αν έχεις κάποιο στόχο που μπορεί να επιτευχθεί μέσα από αυτές.
Ένα από τα πιο βασικά πράγματα που πρέπει να κάνεις πριν απο την τρίτη λυκείου είναι να σκεφτείς πολύ χοντρικά το τι θέλεις να κάνεις με την ζωή σου. Το ξέρω είναι πολύ δύσκολο να είσαι με το ζόρι 17 και να πρέπει να πάρεις τόσο σημαντικές αποφάσεις αλλά δεν είναι η λύση να μπεις σε μια τόσο ψυχοφθόρα διαδικασία και μετά να καταλάβεις ότι τα έκανες όλα αυτά χωρίς λόγο.
Υπάρχουν δρόμοι εκτός των πανελληνίων και ναι θα το πω δεν είμαστε όλοι για το πανεπιστήμιο. Αυτό δεν είναι προσβλητικό αλλά πανέμορφο. Δεν έχουμε όλοι οι άνθρωποι τις ίδιες κλίσεις και είναι λάθος να σκεφτόμαστε ότι το ταλέντο κάποιου είναι καλύτερο ή χειρότερο από το ταλέντο κάποιου άλλου. Αυτό δεν πάει να πει ότι αν δεν είσαι "καλός μαθητής" καλύτερα να μην δώσεις πανελλήνιες αλλά το ακριβώς αντίθετο : μην δώσεις πανελλήνιες επειδή είσαι καλός μαθητής.
Με λίγα λόγια : πανελλήνιες δώσε μόνο αν θέλεις να πας στο πανεπιστήμιο. Διαφορετικά υπάρχουν πολλοί άλλοι δρόμοι π χ καλών τεχνών, δραματική, μαγειρική, μακιγιάζ κομμωτική και ένα κάρο άλλα επαγγέλματα που δεν χρειάζεται να δώσεις πανελλήνιες.
Με το "βρες έναν στόχο" όμως εννοώ ότι ακόμα και να θέλεις να περάσεις στο πανεπιστήμιο μπορείς να γίνεις πιο συγκεκριμένος με αυτό. Είναι μια καλή ευκαιρία να ψάξεις τις σχολές και να δεις ποιες σε ενδιαφέρουν τώρα που δεν έχεις την πίεση του διαβάσματος. Μίλα με ανθρώπους του χώρου, ψάξε στο ιντερνέτ προγράμματα σπουδών και διάφορα άλλα ώστε να έχεις μια καλύτερη εικόνα για το τι σε ενδιαφέρει να ακολουθήσεις .