21. Φροντιστήριο και Πανελλήνιες.

1.6K 46 61
                                    

Από Δευτέρα μάλλον αρχίζουν για πολλούς απο εσάς αρχίζει το φροντιστήριο για την φετινή σεζόν...

Και μια καλή ερώτηση είνα : είναι ανάγκη να δώσεις πανελλήνιες με φροντιστήριο; Δεν μπορείς απλά να διαβάζεις μόνος σου και ότι κάνεις στο σχολείο; 

Η απάντηση είναι ότι *με βάση την δική μου εμπειρία πάντα* δεν γίνεται. Διότι, χρειάζεσαι έναν "μέντορα" κάποιον να σου τα εξηγήσει και να σε βοηθήσει με τον όγκο των πληροφοριών. Επιπλέον, χρειάζεσαι κάποιον να σε αξιολογήσει σε προσημειώσεις και διαγωνίσματα. Το σχολείο είναι ανίκανο να σε προετοιμάσει από μόνο του για το οτιδήποτε. 

Έτσι όπως έχει κτιστεί το σύστημα είναι απαραίτητο να ξεκινήσεις νωρίς (όσο ποιο νωρίς γίνεται) και εντατικά φροντιστήριο .

 Γενικά πρέπει να ξέρετε ότι, το φροντιστήριο -συνήθως- χωρίζει τους μαθητές σε τμήματα ανάλογα με το επίπεδο τους ή τους βαθμούς τους στο σχολείο . Αυτό απο την μια είναι καλό επειδή υπάρχει μια ομοιομορφία αλλά απο την άλλη ... γίνονται και λάθη!

 Μπορείς να καταλήξεις σε ένα τμήμα με παιδιά που το επίπεδο τους είναι είτε υψηλότερο είτε χαμηλότερο απο το δικό σου και αυτό είναι θέμα. Διότι, η δυναμική του τμήματος καθορίζει το επίπεδο των ασκήσεων που θα λύνεται, το πόσο γρήγορα θα προχωράει η ύλη κτλ. Θέλει πολύ προσοχή να μην καταλήξεις σε ένα τμήμα που θα σε καθυστερεί  ή θα σε πιέζει. Να ξέρεις ότι μπορείς πάντα να μιλήσεις στην γραμματεία και να ζητήσεις να αλλάξεις τμήμα.

Το κλήμα μέσα στο τμήμα :

Το κλήμα διαφέρει από "τάξη σε τάξη" να μερικές καταστάσεις που έχω βιώσει /ακούσει :

Α. Το τμήμα "ότι να ναι "

Το κλασικό τμήμα που δεν νοιάζεται κανείς για τίποτα, όλοι απλά κάνουν χαβαλέ και δεν γίνεται μάθημα. Ναι, υπάρχουν και αυτά ακόμα και στα φροντιστήρια και αν καταλήξεις σε ένα τέτοιο μέρος καλύτερα θα ήταν να φύγεις όσο είναι νωρίς

Β. Το "σοβαρό" τμήμα 

Είναι το τμήμα με τα παιδιά που θέλουν να πάνε στις "υψηλόβαθμες σχολές". Σε αυτό το τμήμα το επίπεδο είναι υψηλό και ο ανταγωνισμός στα κόκκινα. Νιώθεις σαν χαζός αν ρωτήσεις το παραμικρό και όλοι σε κοιτάν με μισό μάτι. Είναι το τμήμα με τα παιδιά που δεν έχουν έρθει για πλάκα και δεν θέλουν να κάνουν φιλίες και χαβαλέ. Αν όντως έχεις υψηλούς στόχους, καλό θα ήταν να το παλέψεις να μήνες αλλά άμα  νιώθεις ότι πνίγεσαι πρέπει να φύγεις οπωσδήποτε..

ΠανελλήνιεςOù les histoires vivent. Découvrez maintenant