Σήμερα θα μιλήσω για ένα νευραλγικό θέμα τις επικαιρότητας ... το διάβασμα .
Συγκεκριμένα για το: πώς να διαβάζεις περισσότερες ώρες
Πριν όμως πάω σε αυτό θέλω να τονίσω ότι: δεν έχει νόημα το να διαβάζεις εξωφρενικά πολλές ώρες την ημέρα. Δεν έχει σημασία το νούμερο ή το να πεις "Α εγώ διαβάζω 25 ώρες το 24ωρό". Νόημα έχει να κάτσεις να κάνεις ουσιαστικό διάβασμα που θα σε ωφελήσει στο τέλος.
Το να ξεπερνάς κατά πολύ τις αντοχές σου κάθε μέρα της εβδομάδας θα οδηγήσει σε "burn out" και πίστεψέ με ... δεν έχεις χρόνο για αυτό.
Με αυτό θέλω να πω ότι : Ναι μεν είναι σημαντικό να διαβάζουμε και να προσπαθούμε για τον στόχο αλλά δεν έχει νόημα να εξαντλήσουμε τα αποθέματα αντοχής μας, να πάμε τον Ιούνιο χωρίς κανένα εγκεφαλικό κύτταρο στις εξετάσεις μόνο και μόνο για να πούμε "διάβαζα πολλές ώρες"
Και μην συγκρίνετε τις ώρες που διαβάζετε εσείς με τους άλλους.
Εγώ προσωπικά δεν μπορώ να διαβάσω παραπάνω απο 8 ώρες μέσα σε μια μέρα και συνήθως φτάνω στις 6-7 ανάλογα την ημέρα, το αν έχω μάθημα, αν επείγει κάτι να κάνω και τα λοιπά.
Τώρα το να μου πει κάποιος εμένα ότι "εγώ διαβάζω 10" δεν μου λέει κάτι απο την άποψη ότι ο καθένας έχει διαφορετικές αντοχές και αξιοποιεί διαφορετικά τον χρόνο του. Δηλαδή, την δουλεία που κάνω εγώ σε 7 ώρες του άλλου να μην του φτάνουν οι 10 κτλ. Αντίστοιχα, αν εσύ δεν μπορείς 7 και μπορείς 5 ... και πάλι δεν σημαίνει κάτι
Σημείωση από το μακρινό 2022: Ακόμα και τώρα που μπαίνω 3ο έτος Χημικού δεν μπορώ να διαβάσω παραπάνω απο 8 ώρες αλλά ... έχω φτάσει μέχρι εδώ και όλα κομπλέ.
Μην σε αγχώνει ο αριθμός , να σε αγχώνει η ποιότητα.
Αν νιώθεις ότι δεν αντέχεις άλλο και ότι το μυαλό σου έχει γίνει πουρές ... άστο και πήγαινε μια βόλτα. Αν νιώθεις ότι θέλεις να κοιμηθείς κάνε το! Το να πιέζεις τον εαυτό του πολύ για μεγάλα χρονικά διαστήματα δεν ωφελεί και δεν είναι η λύση
Πάμε τώρα στα tips
1. "Live study with me"
Ακούγετε χαζό όμως δουλεύει! Είναι livestream στο youtube οπού απλά βλέπεις τον άλλον να διαβάζει και *θεωρητικά* διαβάζεις και εσύ μαζί του. Διαρκούν απο 1 απο μια έως και 8 ώρες *έχω δει και με 10* και ανάλογα τις ανάγκες σου διαλέγεις το κατάλληλο βίντεο. Προσωπικά προτιμώ τις 3 ώρες επειδή για τόσο μπορώ να συγκεντρωθώ χωρίς μεγάλο διάλειμμα.