Γεια σας !
Τι κάνετε ;
Ευχόμαι να είστε όλοι καλά !
Στο σημερινό θα μιλήσουμε για αυτήν την πληγή που λέγετε πολλαπλής επιλογής και για μερικά tips ώστε να περιορίσουμε τις απώλειες
Θέλω να κάνω ένα σύντομο κεφάλαιο επειδή ξέρω ότι έχετε και διάβασμα και δεν θέλω να σας κουράζω * τελικά το κεφάλαιο βγήκε 620 λέξεις ... πάντα εκτός ορίου λέξεων*. Οπότε πάμε κατευθείαν στον ψητό :
1. ... διάβασμα θεωρία
Νομίζω έχω γίνει γραφική , αλλά τα πολλαπλής είναι ουσιαστικά εξέταση της θεωρίας. Αν δεν την ξέρεις λογικό είναι να χάνεις πολλαπλής.
Ειδικά πχ στην φυσική που πέφτουν ακόμα και μονάδες μέτρησης , πρέπει να ξέρεις την ύλη σου για να πάρεις τις μονάδες και όχι απλά να λύνεις ασκήσεις με μύγες.
Έχω κάνει άπειρα κεφάλαια νομίζω πλέον αναφορικά με το θέμα αλλά αν έχετε κάποια ερώτηση θα χαρά να την απαντήσω στα σχόλια !
2. Τεχνική !
Αυτή η τακτική σώζει ζωές :Επιλέγω 1 απορρίπτω 3
Όταν κάνεις πολλαπλής δεν πρέπει να επιλέξεις την σωστή απάντηση πρέπει να σκεφτείς γιατί τα άλλα 3 δεν είναι σωστά.
Πχ Πιο απο τα παρακάτω δεν αποτελεί Ρ.Δ.
α) H2SO4 / Na2SO4
β)NH3/ NaOH
γ) CH3COOH/ HCOOH
δ) HCl /H2S
Ναι ωραία το ξέρεις ότι είναι το α) αλλά σκέψου γιατί είναι λάθος το γ) πχ.
Extra tip : Θα κοιτάξεις να δεις αν 2 προτάσεις συμφωνούν μεταξύ τους . Στα πολλαπλής υπάρχει προφανώς μια απάντηση οπότε δεν γίνετε πχ 2 φράσεις να λένε το ίδιο πράγμα. Οπότε ότι και να λένε αυτές οι φράσεις που συμφωνούν είναι λάθος.
πχ Το διακρότημα :
α) Είναι απλή αρμονική ταλάντωση
β) Είναι σύνθεση 2 ταλαντώσεων
γ) Έχει σταθερό πλάτος
δ) Η απομάκρυνσή απο την θέση ισορροπίας είναι αρμονική συνάρτηση του χρόνου.
*Το ξέρω ότι είναι γέλιο αλλά stay with me*
Από τον ορισμό της ΑΑΤ , η απομάκρηνή ενός σημείου είναι αρμονική συνάρτηση του χρόνου και το πλάτος είναι σταθερό όποτε πρακτικά τα α) γ) και δ) συμφωνούν όποτε αποκλείεται να είναι κάποιο απο αυτά το σωστό.
Άρα αναγκαστικά είναι το β) .
το ξέρω ότι το παράδειγμα είναι γελοίο αλλά πολλές φορές αυτό το σκεπτικό με έχει σώσει απο λάθη. Δεν εγγυάται ότι θα βρεις σε κάθε πολλαπλής έτσι στην απάντηση αλλά σε μερικές περιπτώσεις βοηθάει.
3. Οπτικοποίηση
Παρότι δεν χρειάζετε να αιτιολογήσεις την απάντηση σου αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να λύσεις την άσκηση στο πρόχειρο σου. Υπάρχουν πολλά πολλαπλής που είναι πρακτικά σαν μικρά β θέματα χωρίς αιτιολόγηση.Όποτε μην προσπαθείς να απαντήσεις με το μυαλό σου ... απλά λύσε το!
4.Εξάσκηση
Η πιο αυθόρμητη απάντηση όταν κάποιος μου λέει ότι "Δεν τα πάω καλά στα πολλαπλής" είναι ... κάνε και άλλα πολλαπλής.
Δεν είναι περίπλοκο!
Όπως κάνουμε εξάσκηση σε ασκήσεις έτσι κάνουμε εξάσκηση και σε πολλαπλής επιλογής.
Θέλεις να κάνεις όλα τα πολλαπλής τις τελευταίας δεκαετίας απο πανελλήνιες ( κανονικές και επαναληπτικές ) ; *ότι είναι στην ύλη σου βέβαια*
Θέλεις να πάρεις ένα βοήθημα τύπου Σαλτερή , Μαθιουδάκι ή εκείνο το μπλε της βιολογίας και να κάνεις όλα τα πολλαπλής ;
ότι και να κάνεις απο τα δύο θα φέρει αποτέλεσμα.
Ακόμα μπορείς να κάνεις και το εξής : Να σημειώνεις κάθε φορά το λάθος σου και να παρατηρήσεις αν υπάρχει κάποιο μοτίβο και να δουλέψεις στο να το καλυτερεύσεις.
ή παράλληλα μπορείς να μαθαίνεις απο τα λάθη σου *κυριολεκτικά* διαβάζοντας σαν θεωρία το τι κάνεις λάθος στα πολλαπλής.
Εντάξει δεν θα κάτσω να ασχοληθώ πολύ με το να σας πω "Να διαβάζετε προσεκτικά τι λέει" επειδή το θεωρώ δεδομένο ότι ο καθένας κάνει την προσπάθεια του όσο μπορεί να διαβάζει συγκεντρωμένα. Επιπλέον θεωρώ δεδομένο ότι τα κοιτάζουμε στο τέλος μαζί με το υπόλοιπο διαγώνισμα. Όποτε τα παραλείπω απο την λίστα παρόλο που είναι τα πιο σημαντικά.
Αυτά απο εμένα , ευχαριστώ πολύ για την ιδέα * αν θέλετε να δείτε κάτι άλλο πείτε το στα σχόλια* και τα λέμε στο επόμενο !
-Λύρα