Επειδή φέτος (2020) ήταν η 2η φορά που έδωσα πανελλήνιες νομίζω ότι έχω ΠΟΛΛΆ να σας πω. Σε αυτό ο κεφάλαιο θα μιλήσουμε για μερικά πράγματα που θέλω να έχει υπόψιν του όποιος σκέφτεται να μπει σε αυτήν την διαδικασία.
1. Σκέψου γιατί μπαίνεις σε αυτήν την διαδικασία.
Για να δώσεις ξανά εξετάσεις πρέπει να έχεις έναν πολύ συγκεκριμένο λόγο που θα δρα σαν κίνητρό στις δυσκολίες. Πέρα από αυτό είναι μια διαδικασία που δεν την κάνεις "για πλάκα" και αν μπορείς να την αποφύγεις κάνε το. Οι πανελλήνιες δεν είναι το μέρος να αποδείξεις στον εαυτό σου ότι "μπορείς", οπότε αν δίνεις 2η φορά μόνο και μόνο για μια "καλύτερη βαθμολογία" τότε θα σε συμβούλευα να μην το κάνεις. Αν θέλεις κάποια συγκεκριμένη σχολή σκέψου "τι είναι αυτό που σου αρέσει σε αυτήν την σχολή" και αν μπορείς να το βρεις κάπου αλλού. Ακόμα σκέψου την εκδοχή της μετεγγραφής και του 10% ως πιο "αναίμακτες λύσεις"
Γενικά είναι πολύ εύκολο να πεις " ξαναδίνω" ενώ κανονικά πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή , ενώ έχεις απορρίψει όλα τα υπόλοιπα. Αν όμως φάσεις εκεί , τότε επιβεβαιώσου ότι ο λόγος που δίνεις είναι πραγματικός , ρεαλιστικός , ουσιαστικός και πρακτικός.
2. Έχε υπόψιν σου ότι " Οι πανελλήνιες είναι ένα ακριβό σπορ"
Ότι και να κάνεις, το να δίνεις εξετάσεις είναι αρκετά ακριβό. Κάνε μια συζήτηση με την οικογένεια σου πρώτιστος αν μπορεί να το αντέξει οικονομικά πριν πάρεις οποιαδήποτε απόφαση. Επίσης να πω κάπου εδώ ότι δεν υπάρχει περίπτωση να δουλεύεις ταυτόχρονα. Αν θέλεις να το κάνεις πρέπει να αφοσιωθεί 100% εκεί.
3. Δεν έχει καμία σχέση με την πρώτη φορά.
Να πω και κάτι θετικό : Σαν εμπειρία δεν έχει καμία σχέση με την 3η λυκείου.
Υπάρχει πίεση, υπάρχει ένα άγχος αλλά στην τελική είναι κάτι που μπορείς να το διαχειριστείς καλύτερα. Δεν υπάρχει η τρέλα με το σχολείο, έχεις ελεύθερο χρόνο, μπορείς να κοιμάσαι φυσιολογικά, έχεις χρόνο για δραστηριότητες και για βόλτες κτλ.
Προσωπικά δεν "κοιμήθηκα αργά" για να διαβάσω ούτε μια φορά ... επειδή δεν υπάρχει αυτή η πίεση του χρονοδιαγράμματος τόσο έντονη. Αν δεν προλάβεις κάτ , απλά το κάνεις αύριο. Πήγαινα 2 φορές την εβδομάδα χορό και έβγαινα τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα ... και διάβαζα τις ίδιες ίσως και περισσότερες ώρες από πέρυσι.
Αν φοβάσαι να ξαναδώσεις επειδή δεν θέλεις να ζήσεις ξανά την "τρίτη λυκείου" ... δεν θα την ζήσεις ξανά.