9. Τι είναι οι Βάσεις στις Πανελλήνιες

1.7K 38 26
                                    

Είχα λάβει πρόταση για να σας μιλήσω για το πόσα μόρια θες για κάθε σχολή...  αντί για αυτό αποφάσισα να σας εξηγήσω γιατί δεν έχει νόημα κάτι τέτοιο. Σήμερα θα μιλήσουμε για το πώς εξηγήσω πώς λειτουργούν οι βάσεις !

Σημείωση: να πω κάπου εδώ ότι αυτό το κεφάλαιο έχει γραφτεί πριν το 2019 όπου  άλλαξε τελείως το σύστημα. Εδώ απλά αναλύω την γενική ιδέα. Δεν μιλάω για ΕΒΕ ή για ότι αποφασιστικε πρόσφατα.

Θα έχετε προσέξει ότι κάθε χρόνο περίπου στο τέλος του Αυγούστου βγαίνουν οι βάσεις τις κάθε χρονιάς όποτε οι βάσεις είναι κάτι που αλλάζει κάθε χρόνο  και το αν θα πέσουν ή αν θα ανέβουν εξαρτάτε απο τα εξής:

1.Την δυσκολία των θεμάτων σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

2.Τον αριθμό των εισακτέων.

3. Την ζήτηση κάθε σχολής.

Αλλά ας μιλήσουμε λίγο για το πώς βγαίνουν οι βάσεις.

Αφού έχουν βγει τα αποτελέσματα ο κάθε υποψήφιος φτιάχνει μηχανογραφικό.

Το μηχανογραφικό ουσιαστικά είναι μια λίστα με σχολές που φτιάχνει ο κάθε υποψήφιος και βάζει με την σειρά ποιες σχολές θέλει.... όχι ανάλογα με το πόσα μόρια θέλει η  κάθε μια αλλά ανάλογα με το ποια θέλει περισσότερα.

Όταν φτιάχνουν τις βάσεις χοντρικά κάνουν το εξής :

Βάζουν τους πάντες σε κάθε πεδίο σε μια λίστα από αυτόν που έχει τα περισσότερα σε αυτόν που έχει τα λιγότερα . 

Ο πρώτος μπαίνει στην σχολή που έχει δηλώσει πρώτη . Το ίδιο συμβαίνει με τον δεύτερο και με τον τρίτο και πάει λέγοντας. 

 Αυτό όμως δεν μπορεί να συνεχίζεται για πάντα αφού οι σχολές δεν έχουν άπειρες θέσεις αλλά έχουν ορισμένο αριθμό εισακτέων. Ο αριθμός εισακτέων αλλάζει κάθε χρόνο (βγαίνουν περίπου το Πάσχα) και δεν είναι φυσικά ο ίδιος για κάθε σχολή. Αλλάζει απο τμήμα σε τμήμα και απο πόλη σε πόλη . 

Η βαθμολογία του τελευταίου που περνάει σε κάθε σχολή είναι η βάση της κάθε σχολής.

Τι γίνεται όμως αν κάποιος έχει σαν πρώτη επιλογή σχολή που είναι γεμάτη; (επειδή άλλοι έγραψαν καλύτερα από αυτόν και είχαν προτεραιότητα να περάσουν)

Τσεκάρουν να δούνε αν υπάρχει ανοικτή θέση στην σχολή δεύτερης του επιλογής. Αν υπάρχει θέση τότε περνάει εκεί, αν όχι τότε κοιτάζουν για την τρίτη επιλογή ... ε αν δεν υπάρχει θέση σε καμία σχολή απο αυτές που έχει δηλώσει τότε δεν περνάει πουθενά. 

Για αυτό προσέχουμε πολύ το μηχανογραφικό μας!

Για αυτό δεν έχει σημασία στις πανελλήνιες να γράψεις απλά "καλά" αλλά "καλύτερα απο τους υπόλοιπους" για να έχεις "προτεραιότητα "

Είχα ακούσει για μια κοπέλα που είχε γράψει 19K μόρια αλλά δεν πέρασε στην σχολή που ήθελε γιατί πολύ απλά υπήρχαν άλλοι που είχαν γράψει καλύτερα και της "πήραν" την θέση.

Για αυτό στις πανελλήνιες δεν έχει και πολύ σημασία αν θα πέσουν εύκολα ή δύσκολα θέματα επειδή ότι και να πέσει όλοι διαγωνίζονται στα ίδια  και αν εσύ γράψεις θεωρητικά καλά δεν σημαίνει τίποτα αφού μπορεί άλλοι να έχουν γράψει καλύτερα. Αντίστοιχα, βέβαια μπορεί να έχεις γράψει χάλια θεωρητικά αλλά οι άλλοι να έχουν γράψει χειρότερα όποτε να περάσεις. Μπορεί το 14K μόρια να σας ακούγετε λίγο αλλά για τα φετινά δεδομένα (2019) είναι πολύ καλά μόρια στο 2ο πεδίο! Για αυτό λένε ότι οι πανελλήνιες είναι ανταγωνισμός επειδή ουσιαστικά θέλεις να γράψεις καλύτερα απο τους υπόλοιπους, έτσι ώστε να έχεις προτεραιότητα στον να περάσεις στην σχολή πρώτης σου επιλογής  .

Αν πρέπει να πάρετε κάτι απο το συγκεκριμένο κεφάλαιο είναι ότι δεν πρέπει να κρίνεται το πώς τα πήγε κάπως μόνο απο τον βαθμό του! Και το σωστό δεν είναι να ρωτάμε κάποιον πόσο έβγαλε και να αποφασίζουμε εμείς αν τα πήγε καλά ή όχι αλλά να ρωτάμε το " αν περνάει εκεί που θέλει". 

Είναι πολύ εύκολο να πεις σε κάποιον  ότι "Α έγραψες άσχημα χημεία, πείρες 17 " αλλά σε μια χρονιά που μόνο το 17% έγραψε πάνω από 16 το 17 ... είναι άριστα.

Σε τι μπορείτε λοιπόν να χρησιμοποιήσετε της βάσεις;  Απλά να έχετε μια πολύ γενική ιδέα για το που είναι η σχολή σας και τίποτα παραπάνω. Δηλαδή, αν μπορείς να γράψεις 15k δεν πρέπει να περιμένεις ότι θα περάσεις σε μια σχολή των 18 k 

Αυτά απο εμένα ! Εύχομαι να βγάζουν νόημα, αν όχι ρωτήστε ότι θέλετε!

Έχω ιδέες για επόμενα αλλά αν έχετε κάτι να μου προτείνεται φυσικά και μπορείτε !

-Λύρα  


ΠανελλήνιεςWhere stories live. Discover now