17.Πώς διαβάζω Χημεία για τις Πανελλήνιες.

3.8K 37 39
                                    

Σημείωση: Το παρόν κεφάλαιο το έχω κάνει update μετά απο 2 χρόνια  (2022)ως ... φοιτήτρια 2ου έτους στο χημικό. Ευχομαι να σας φανεί χρήσιμο! 

Η χημεία είναι εύκολο μάθημα.

Θέλει βασική κατανόηση και εξάσκηση. 

Παρόλο που δεν έχω γράψει και πολύ καλά χημεία στις πανελλήνιες νομίζω έχω μερικές συμβουλές να δώσω ώστε να γράψετε εσείς για εμένα.

1. Οι ασκήσεις

 Για να γράψεις καλά χημεία δεν αρκεί να έχεις "καταλάβει" την θεωρία πρέπει να πάθεις τενοντίτιδα από τις πολλές ασκήσεις που θα λύσεις.

Πρέπει να λύσεις ασκήσεις μέχρι να μην έχεις άλλες ασκήσεις να λύσεις!

Η γνώμη μου είναι ότι ένα καλό βοήθημα θα ήταν μια καλή επένδυση

 Πάρτε βοηθήματα που έχουν όσο τον δυνατόν περισσότερα κεφάλαια και στοχεύουν στην επανάληψη. 

Ρωτήστε τον καθηγητή σας να σας προτείνει κάποιο καλό και συμβουλευτείτε των στο ποιες ασκήσεις να λύσετε.

2. Σχολικό βιβλίο.

Το σχολικό βιβλίο είναι το ευαγγέλιο.

Καλές οι σημειώσεις στο μάθημα, καλό το βοήθημα, καλό το φροντιστηριακό βιβλίο αλλά σαν το σχολικό δεν έχει.

ΝΑΙ! είναι κακογραμμένο. Αλλά μέσα σε αυτές τις σελίδες είναι ότι πρέπει να ξέρεις. Το μπλε πλαίσιο ειδικά είναι ΣΟΣ!

Δεν μιλάω για τις βιογραφίες αλλά για τις παρατηρήσεις που κάνει. Έχει μερικά πολύ sos πράγματα που αξίζουν την προσοχή σας. 

Κάτι άλλο που σίγουρα αξίζει και είναι πολύ sos είναι τα διαγράμματα και μερικές απο τις εικόνες που έχει .Να ξέρετε ότι μερικά παραδείγματα μπορεί να πέσουν όποτε ρίξτε τους μια ματιά.

3. Θεωρία.

Η χημεία δεν είναι μάθημα παπαγαλίας, ούτε θα σου ζητήσει ποτέ κανείς να μάθεις αυτολεξεί πράγματα απο το σχολικό. 

Απο την χημεία της Α λυκείου μέχρι και το χημικό θέλει 

Κ Α Τ Α Ν Ο Η Σ Η.

Αν έχεις καταλάβει τα βασικά τότε μπορείς να λύσεις όλες τις ασκήσεις. Είναι πολύ εύκολο να μάθεις τα βασικά της θεωρίας άπαξ και τα καταλάβεις. Για αυτό το κλειδί δεν είναι να διαβάζεις το βιβλίο και της σημειώσεις. θέλει ΤΡΙΒΗ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ. Θέλει να μπορείς να οργανώσεις αυτά που ξέρεις με τέτοιον τρόπο ώστε να σου δίνουν κάτι και να μπορείς να κάνεις μια πρόβλεψη, να βγάλεις ένα πόρισμα. Για αυτό είναι σημαντικότερο να λύσεις ασκήσεις τύπου πολλαπλής επιλογής. Μέσα από τις ασκήσεις θα μάθεις να σκέφτεσαι σαν χημικός και αυτό είναι που μπορεί να σου δώσει 20 στην χημεία.

Με άλλα λόγια δεν έχει νόημα να μάθεις παπαγαλία την Αρχή του Le Chatelier αλλά να μάθεις βάση αυτής να μπορείς να προβλέψεις πράγματα. Ναι, είναι σημαντικό να μπορείς να την ξέρεις και να την γράφεις αλλά δεν θα σου δώσει αυτό τις μονάδες.

Πρέπει να κάνεις ερωτήσεις, να κάνεις απορίες, να μην βλέπεις απλά ένα λάθος αλλά μι ευκαιρία για να μάθεις κάτι νέο. Αυτό είναι που διαχωρίζει έναν κακο απο έναν καλο χημικό στο τέλος της ημέρας.

4 Οργανική χημεία .

Η οργανική χημεία είναι ένα ξεχωριστό κομμάτι από μόνη της και πιστέψτε με δεν έχει καμία σχέση με αυτό που θα κάνετε στις σχολές σας * αν κάνετε*

Στο λύκειο η οργανική χημεία είναι παπαγαλία, για αυτό είναι εύκολη.

Πρέπει να μάθεις τις αντιδράσεις καλύτερα και από το όνομα σου και να εξασκηθείς στα δεντράκια. 

Αυτό- 

Αλήθεια δεν έχει άλλο.

Τώρα, ένας εύκολος τρόπος για να το κάνεις αυτό είναι να  τα χωρίσεις σε κατηγορίες και να τα κάνεις ... αφίσες για τον τοίχο. Μη ειρωνικά εγώ έτσι έμαθα οργανική. Τα κόλλησα στο τοίχο μου και τα χάζευα σε άσχετε στιγμές της ημέρας.

Ένα ακόμα tip είναι να θυμάσαι τα "περι-σύνθεσης" 

Στην οργανική σύνθεση είναι το πως πας απο το Α στο Β και από το Β στο Γ.

Δηλaδη, να ξέρεις αν από την τάδε αντίδραση, βγαίνει αλδεΰδη ή κετόνη. Να ξέρεις ανάλογα με το αντιδράν αν το ποιόν θα είναι δευτεροταγές ή τριτοταγείς κτλ. . Αυτό είναι το μόνο δύσκολο . Οποιαδήποτε  εξαίρεση είναι sos.

5.Μεθοδολογία

Δεν μπορώ να τονίζω αρκετά πόσο βοηθάει η "Μεθοδολογία" στης ασκήσεις του 5ου κεφαλαίου. Η μεθοδολογία έχει κάνει την ζωή μου ποιο εύκολη και απλή. Δεν είναι τίποτα άλλο απο μια σειρά με βήματα που βάση αυτών λύνεις τις ασκήσεις ιοντισμού (αναλύεται σε επόμενο κεφάλαιο)

Γενικά οι ασκήσεις στο 5ο κεφάλαιο θέλουν να αναπτύξετε έναν τρόπο σκέψης και δράσης ο όποιος δεν θα σας βάζει σε λάθη.

ΠΑΝΤΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΆ !

Αυτα απο εμένα !

 Τα λέμε στο επόμενο

-Λύρα

ΠανελλήνιεςNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ