19. Πώς Διαβάζω Φυσική για τις Πανελλήνιες

3.1K 34 38
                                    

Σήμερα θα μιλήσουμε για ένα θέμα που πονάει πολύ : Φυσική

Σημείωση από το 2022: Το παρόν κεφάλαιο γράφτηκε το σωτήριο έτος 2020, που μέσα στην ύλη ήταν: Κρούσεις, ταλαντώσεις, κύματα, Doppler, ρευστό και στερεό. Προφανώς ότι λέω εδώ ισχύει γενικά απλά δε θα είναι συγκεκριμένο για τα νέα κεφάλαια.

Το ξέρω ότι είναι ένα δύσκολο μάθημα και αυτό γιατί έχει τεράστια ύλη.

Μέσα στην χρονιά (2020) έχω διαβάσει γενικά αρκετή φυσική και μπορώ να πω ότι έχω γίνει αρκετά καλύτερη. Σε αυτήν προετοιμασία είχα τον χώρο και τον χρόνο να σκεφτώ το ερώτημα που με βασάνιζε και μάλλον θα βασανίζει και πολλούς από εσάς : Τι κάνω λάθος στην φυσική και γιατί δεν τα πάω όσο καλά θα μπορούσα να τα πάω.

Θα πω μερικούς λόγους που έχω δει μέσα από την εμπειρία μου ότι "χαλάνε" έναν καλό βαθμό στην φυσική και ίσως και μερικές συμβουλές

1. Δεν αναγνωρίζεις την βαρύτητα του .

Η φυσική δεν είναι σαν τα άλλα μαθήματα. Αν πχ διαβάζεις 10 ώρες την εβδομάδα χημεία τότε φυσική πρέπει να διαβάζεις 15.

Η ύλη της φυσικής είναι σχετικά μεγαλύτερη απο τα υπόλοιπα μαθήματα, όχι απο την άποψη ότι "έχεις περισσότερη θεωρία να μάθεις" αλλά από την άποψη ότι οι ασκήσεις και οι εφαρμογές είναι άπειρες. Η φυσική γενικά θέλει χώρο και χρόνο για να καταλάβεις τις βασικές έννοιες και να μάθεις πώς να λύνεις ασκήσεις.

Οπότε είναι λογικό αν δεν αφιερώνεις τον απαραίτητο χρόνο να μην τα πας όσο καλά θα μπορούσες.

Τώρα, πράγματι ο καθένας έχει τα δικά του προβλήματα και μπορεί όντως να είσαι καλός στην φυσική αλλά να μην ξέρεις καλή χημεία *κάθε παιδί του 2ου πεδίου* αλλά όπως και να έχει πρέπει να αφιερώνεις αναλογικά περισσότερο χρόνο στην φυσική.

2. Δεν λύνεις αρκετές ασκήσεις

Υπάρχει η αντίληψη ότι σε αυτήν την ζωή, πρέπει να λύνουμε μόνο ότι μας βάζει ο καθηγητής στο φροντιστήριο ... λάθος.

Ο καθηγητής σου βάζει έναν αριθμό ασκήσεων αλλά αυτός είναι ανάλογος του χρόνου που έχετε να τις ελέγξετε μέσα στην τάξη. Δηλαδή, οι ασκήσεις που βάζει αναγκαστικά δεν είναι όλες όσες πρέπει να λυθούν λόγο έλλειψης χρόνου. Επιπλέον, είναι γενικές ασκήσεις ώστε να καλύψουν την ύλη και να γίνουν μερικές παρατηρήσεις και δεν είναι εξατομικευμένες για τις ανάγκες του κάθε μαθητή ξεχωριστά. Όποτε, πρακτικά απαιτείτε από εσένα να λύνεις ασκήσεις από ένα βοήθημα.

ΠανελλήνιεςWhere stories live. Discover now