7.Άγχος στις Πανελλήνιες

1.1K 32 8
                                    

Φίλες και φίλοι

Σήμερα , όπως μου έχετε ζητήσει θα μιλήσουμε για μερικά πρακτικά πραγματάκια που κάνω για να αντιμετωπίσω το άγος και τις τις μικρές "κρίσεις πανικού" που παθαίνω κατά καιρούς. 

Όπως και στην έκθεση , που όταν μας λένε για "τρόπους αντιμετώπισης" πρέπει να γράφουμε πρακτικά πράγματα , έτσι και εδώ θα σας πω πολύ πρακτικές συμβουλές που κάνω για να έχω λιγότερο άγχος.

ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ  δεν είμαι ειδικός ψυχικής υγείας και δεν μιλάω για κλινικό άγχος. 

ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΣΟΒΑΡΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΠΗΓΕΝΕ ΣΕ ΈΝΑΝ ΨΥΧΟΛΟΓΟ. Αυτό το κεφάλαιο δεν είναι για εσένα.

1. Πρόγραμμα

Το άγχος βασίζεται στο άγνωστο. Όταν δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει, είναι λογικό η καρδιά σου να χτυπά λίγο πιο δυνατά. Κάνε την χάρη στον εαυτό σου και προγραμμάτισε το αύριο. Είτε σε ένα χαρτί, είτε σε ένα ημερολόγιο, είστε στο μυαλό σου.

2. Γράψτε τα όλα!

Ξεκούρασε το μυαλό σου: μην το αναγκάζεις να θυμάται τα πάντα. Βρες ένα σύστημα σημειώσεων για να θυμίζεις στον εαυτό σου πράγματα που πρέπει να κάνεις.

Απο το "Να παω μια ωρα αργότερα στο μάθημα της Πέμπτης" μέχρι " Να μην ξεχάσω να επιστρέψω το τετράδιο στην Κλαίρη" . Δεν είναι ανάγκη να αφορά τα μαθήματα. Μπορεί να είναι το οτιδήποτε.

Αυτό που κάνω εγώ είναι να τα γράφω σε χαρτάκια και να τα κολλάω σε πίνακα ανακοινώσεων με πινέζες. Εσείς μπορείτε να τα γράφετε σε ένα σημειωματάριο, στο κινητό ή ακόμα και στο χέρι σας.

Θα δείτε μέσα στις πρώτες μέρες ότι θα νιώθετε ότι έφυγε ένα βάρος από πάνω σας.

3. Κουνήσου

Ένας τέλειος τρόπος να φύγει λίγο απο το άγχος είναι η σωματική άσκηση. Είτε είναι yoga , τρέξιμο, περπάτημα, cardio είτε απλά χορός εγγυημένα θα σου βγάλει λίγο από αυτήν την ένταση και την απόγνωση και αυτό το συναίσθημα ότι " όλα θα πάνε χάλια" .

Εμένα πχ με βοηθάει πολύ το να βάζω λίγη μουσική στο δωμάτιο μου και να χορεύω μόνη μου όταν κάνω διάλειμμα από το έντονο διάβασμα ή πάντα το απόγευμα πριν από διαγώνισμα πάω μια μεγάλη βόλτα έτσι ώστε να κουραστώ *για να κοιμηθώ καλύτερα* και να σκεφτώ.

Ειδικά αν έχεις θέμα με τον ύπνο και στριφογυρίζεις στο κρεβάτι σου από άγχος δοκίμασε να κουραστείς σωματικά μέσα στην ημέρα όχι μόνο πνευματικά. Απλά η έντονη σωματική άσκηση πολύ κοντά στην ώρα του ύπνου δεν βοηθάει και τόσο οπότε την αποφεύγουμε.

Δοκίμασε διάφορα πράγματα και δες τι σε βοηθάει και τι όχι.

4. Μίλα με τον εαυτό σου

Όταν νιώθεις ότι έχεις φτάσει στα όρια σου κάνε ένα βήμα πίσω και σκέψου τι είναι αυτό που σου συμβαίνει . Τι νιώθεις ; Γιατί το νιώθεις όλο αυτό ;

Είναι πολύ εύκολο να καταστροφολογούμε και να νιώθουμε ότι πεθαίνουμε αλλά αυτό δεν μας κάνει καλό. 

Το ουσιώδες είναι να πάρουμε αυτό το συναίσθημα και να δούμε τι είναι πίσω από αυτό.

Έτσι μόνο μπορούμε και να το επικοινωνήσουμε στο περιβάλουν μας και να ζητήσουμε βοήθεια ή να το λύσουμε μόνοι μας.

Σε αυτό μας βοηθάει άλλωστε και ένας ψυχολόγος: να βρούμε πια είναι η πηγή του προβλήματος!

5. Μίλα με τους άλλους

Μίλα για αυτό που περνάς , πίστεψε με δεν γίνεσαι βάρος σε κανέναν

Θα δεις ότι καθώς το λες , θα νιώθεις ότι δεν είναι τόσο χάλια όσο φαντάζεσαι και μπορεί να ακούσεις μια πολύ καλή συμβουλή πάνω σε αυτό.

Προσοχή όμως: Μην αφήσεις κανέναν και ποτέ να σου πει ότι το πρόβλημα σου δεν είναι αρκετά σοβαρό ή σημαντικό. Για τον κάθε ένα μας, αυτό που περνάει είναι το "χειρότερο"  και αν ο συνομιλητής δεν το σέβεται είναι δικό του πρόβλημα.

6.Μην μιλάς και πολύ

Καλή η ανάλυση αλλά ας μην το παρακάνουμε. Καλό είναι να δρούμε περισσότερο να μιλάμε λιγότερο.

Δεν πήγες καλά σε ένα διαγώνισμα, όλα καλά, ας μιλήσουμε για αυτό.

Τώρα όμως είναι η ώρα να κάνεις κάτι! Η υπερανάλυση δεν βοηθάει... Πρέπει να βρεις την ισορροπία ανάμεσα στα δύο άκρα 

7. Διάβασε μέχρι να μην σε νοιάζει

Θα κλείσω με τα λόγια "σοφού youtuber"

" Είσαι αγχωμένος; Είσαι αδιάβαστος δια αυτό είσαι αγχωμένος. Διαβάζεις και είσαι ακόμα αγχωμένος; Συνέχισε να διαβάζεις μέχρι να μην είσαι αγχωμένος. Δεν σου φεύγει το άγχος; Συνέχισε να διαβάζεις μέχρι να μην έχεις τύψεις ακόμα και αν γράψεις χάλια ... Τόσο !"  

Στην τελική είναι λογικό να έχουμε άγχος και δείχνει ότι όντως μας νοιάζει και το θέλουμε πολύ. Δεν είναι κάτι που μας κάνει ξεχωριστούς, όλοι το έχουν. Απλά μερικοί το έχουν σε μεγαλύτερο βαθμό και άλλοι σε μικρότερο. 

Το θέμα δεν είναι ποιος αγχώνετε πιο πολύ διότι ΔΕΝ είναι διαγωνισμός αλλά το πώς το διαχειρίζεται ο καθένας. Δηλαδή, πρέπει να στοχεύουμε όχι μόνο μέσω τις αυτοβελτίωσης να μην αγχωνόμαστε γενικά τόσο πολύ αλλά και με αυτό το άγχος που έχουμε να βγάζουμε να είμαστε λειτουργικοί .

Εύχομαι όσα είπα να σας βοήθησαν έστω και λίγο και τα λέμε στο επόμενο

-Λύρα

ΠανελλήνιεςWhere stories live. Discover now