Στο κεφάλαιο αυτό θα μοιραστώ μαζί σας μερικά tips που με βοηθήσαν την περίοδο που έδινα δεύτερη χρονιά να γίνω πιο παραγωγική.
Με τον όρο "παραγωγική" εννοώ ότι κάνω πράγματα που με βοηθούν τόσο στο να διαβάζω περισσότερο όσο και στο κομμάτι της ψυχολογίας και ψυχικής υγείας. Με άλλα λόγια πράγματα που με βοηθούν να αξιοποιώ καλυτέρα τον διαθέσιμο χρόνο μου ώστε να γίνομαι ένας καλύτερος άνθρωπο και να ζω την ζωή μου πιο όμορφα.
1. Πρόγραμμα
Το έχω πει τόσες φορές, αλλά θα το ξαναπώ
Προσωπικά το να προγραμματίζω με έναν σωστό και βιώσιμο τρόπο το τι θα κάνω στην ημέρα μου/στην εβδομάδα μου, μέχρι το επόμενο διαγώνισμα με κάνει να είμαι ποιο χαλαρή και ζω την ζωή μου με λιγότερο άγχος και εν τέλει είμαι ποιο παραγωγική.
Θα το γενικεύσω και θα πω ότι το να έχεις μια ρουτίνα στην ζωή σου *όσο βαρετό και να ακούγετε* είναι αυτό που μπορεί να σε βοηθήσει στο αγχνος.
Το μυαλό μας θέλει να "κουράζεται" όσο τον δυνατόν λιγότερο και αυτό μπορεί να το πετύχει αποθηκεύοντας μοτίβα δηλαδή, στην συγκεκριμένη περίπτωση: ρουτίνες ( συγκεκριμένη αλληλουχία γεγονότων που οδηγούν σε συγκεκριμένο αποτέλεσμα). Αν στην αρχή το πάρεις ζεστά και επιμείνεις μετά απο λίγο καιρό θα δεις ότι η καθημερινότητα σου θα είναι ποιο εύκολη, χωρίς τόσο έντονο άγχος και αρκετά ποιο παραγωγική.
Όταν λέω για άγχος δεν μιλάω γενικά αλλά συγκεκριμένα για αυτό που οφείλεται στο "πότε θα τα προλάβω όλα ;" το όποιο είναι ο κύριος λόγος που πολλές φορές δεν κάνουμε τίποτα.
2. Προτεραιότητες
Είναι λογικό να μην έχεις χρόνο να κάνεις ότι θέλεις. Όμως υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να γίνουν και άλλα που είναι περιττά ή δευτερεύοντα. Είναι σημαντικό στην ζωή μας να έχουμε προτεραιότητες, ειδικά όταν έχουμε πολύ περιορισμένο χρόνο.
Υπάρχει το τρίγωνο " Ύπνος -Κοινωνική ζωή- Πανελλήνιες" που πρέπει να διαλέξεις 2 μόνο αλλά θα το γενικεύσω ακόμα περισσότερο .
Πρέπει να σκεφτείς τι θέλεις από την ζωή σου φέτος, διότι δεν θέλουμε όλοι τα ίδια!
Εγώ προτίμησα να δώσω βάση στις πανελλήνιες, να μην νοιάζομαι για το σχολείο και να μην βγαίνω σχεδόν καθόλου.
Μπορεί κάποιος να θέλει να βγάλει ένα καλό απολυτήριο, μπορεί να θέλει να βγαίνει μια φορά την εβδομάδα ... δεν ξέρω. Το σημαντικό είναι να φτιάξεις το προγράμματά σου και να οργανώσεις την ζωή σου βάση των προτεραιοτήτων που έχεις βάλει .