1. Πόσες ώρες διάβαζα την ημέρα στις Πανελλήνιες

6.8K 119 67
                                    

 Στην αρχή είχα πάντα τον άγχος για το " αν διαβάζω αρκετές ώρες την ημέρα" 

Έπειτα όμως μου έγινε απόλυτα αντιλειπτό ότι σημασία δεν έχει καμία... επειδή όμως είναι ένα θέμα που απασχολεί τον μέσο υποψήφιο ας το αναλύσουμε

Στην αρχή - καλοκαίρι  - ξεκίνησα με 2-4 ώρες την ημέρα. (Δεν μπορούσα παραπάνω!)

Μετά, στα μέσα της χρονιάς, διάβαζα όσες περισσότερες ώρες μπορούσα : τις καθημερινές γύρο στις 3-5 ανάλογα με το πρόγραμμα και το σ/κ περίπου 5-6 ώρες την ημέρα.

Στις διακοπές, όποτε έκανα απουσίες, όταν τελείωσε το σχολείο και την περίοδο των εξετάσεων διάβαζα 6-8 ώρες (μερικές φορές και 9 αλλά μερικές φορές και 3). 

(Να πω κάπου εδώ σαν παρένθεση ότι όσο πιο πολύ κουράζεις τον εαυτό σου την μια μέρα επιπλέον από ότι αντέχει άλλο τόσο πρέπει να τον ξεκουράσεις την επόμενη. Αν έχεις συνηθίσει να διαβάζεις πχ 4 ώρες και ξαφνικά μια μέρα διαβάσεις 6 τότε την επόμενη είναι λογικό να μην είσαι το ίδιο αποδοτικός)

Το σημαντικό όμως δεν είναι "πόσες ώρες διαβάζεις" και δεν είναι διαγωνισμός .

Αυτό που πρέπει να προσέξει κανείς είναι ακόμα και αν έχει 1 ώρα μπροστά του να μπορεί να την αξιοποήσει στο φουλ. Δεν δεν έχει σημασία να "διαβάζεις" μια ώρα κοιτώντας το κενό ή ψάχνοντας τις σημειώσεις σου

Τι σημαίνει αυτό ;

Ότι όταν "ξεκινάς διάβασμα" πρέπει να έχεις θέσει πολύ συγκεκριμένους στόχους και να μην χάνεσαι στην προσπάθεια σου να κάνεις πράγματα. Το να σηκώνεσαι κάθε τρεις και λίγο για να βρεις το τάδε μολύβι και το τάδε στύλο ή το τάδε βιβλίο δεν βοηθάει σε τίποτα. Έχτε τα ΟΛΑ στο γραφείο σου εξαρχής!

Παράλληλα, πρέπει ξέρεις ακριβώς τι πρέπει να κάνεις στον χρόνο που έχεις, να έχεις προγραμματίσει διαλείμματα και ... έχεις πάει σε άλλο πλανήτη αν γίνεται το κινητό σου. 

Το χειρότερο που μπορείς να κάνεις είναι να "διαβάζεις"... αλλά παράλληλα να τσεκάρεις κάθε 1 λεπτό αν σου έστειλε μήνυμα . Έτσι το μόνο πράγμα που κάνεις είναι να χάνεις χρόνο! Και στις πανελλήνιες δεν έχεις χρόνο για χάσιμο. 

Μια πολύ καλή εφαρμογή για να σε βοηθήσει με αυτό είναι το forest ! Μπλοκάρει όλες τις εφαρμογές στο κινητό σου που μπορεί να σε αποσπάσουν και παράλληλα καταγράφει πόσο χρόνο διαβάζεις κάθε μέρα για να μην ξεφεύγεις. 

Επίσης  σημαντικό είναι όταν διαβάζεις να έχεις καθαρό μυαλό, αλλιώς απλά κουράζεις τον εαυτό σου χωρίς λόγο. Ο σκοπός στις εξετάσεις δεν είναι να διαβάζεις πολλές ώρες αλλά να μάθεις την ύλη όσο καλύτερα μπορείς. Αν μισοκοιμάσαι και απλά κοιτάς ένα βιβλίο τότε αυτό δεν θα σε βοηθήσει σε κάτι και απλά κοροϊδεύεις τον εαυτό σου. Καλύτερα ξεκουράσου και έλα όταν είσαι έτοιμη. Ακόμα, δεν σε βοηθάει να διαβάζεις όταν είσαι σε κατάσταση άγχους ή στρες. Δεν θα θυμάσαι ΤΙΠΟΤΑ. Διαβάζουμε πάντα με ηρεμία, ΟΣΟ πίσω και αν έχουμε μείνει.

Παράλληλα, καλό θα ήταν να μην τα δώσεις όλα από την αρχή και μετά να σέρνεσαι. Αν διάβαζα από την αρχή 7 ώρες την ημέρα τότε τι θα έκανα το Πάσχα; Είναι αναπότρεπτο με τον καιρό να συσσωρεύεται κούραση. Μην κατηγορείς τον εαυτό σου αν δεν έχει άλλες αντοχές.

Κάπου στον Μάρτιο πολλοί μαθητές κλατάρουν , μαζί με αυτούς και εγώ. Όποτε νιώθεις για μέρες  ότι δεν μπορείς να διαβάσεις  και ότι έχεις μπλοκάρει, πάρε το λίγο πιο χαλαρά για λίγο  και θα δεις ότι θα καλυτερέψει  η κατάσταση σου. Ωστόσο, πρέπει να ορίσεις από πριν τις μέρες βέβαια και να μην  αφήσεις να σε πάρει μονότερμα η χαλαρότητα μέχρι το τέλος .

Όσον αφορά το κομμάτι της διαρκείας  η αλήθεια είναι ότι στην αρχή μου ήταν πολύ δύσκολο να διαβάζω τόσες πολλές ώρες αλλά είναι κάτι που με τον καιρό το συνηθίζεις. Αν ξεκινήσεις με 2 ώρες την ημέρα, μετά θα γίνουν 3 , 4, 5, 6 ... ε και στο τέλος θα διαβάζεις όσες ώρες χρειάζεται και δεν θα σου φαίνεται τόσο δύσκολο επειδή το έχεις κάνει σίγα-σιγά.

Να ξεκαθαρίσω όμως ότι όταν λέω πχ 5 ώρες δεν εννοώ συνεχόμενα *απαραίτητα , γιατί τα έχουμε δει και αυτά* μπορεί να έκατσα μια τρεις ώρες να πήγα για καφέ και μετά να έκανα και άλλες 2. Όταν διαβάζεις πρέπει να κάνεις διάλειμμα αλλιώς δεν βγαίνει. Θα μιλήσω και σε επόμενα κεφάλαια για αυτό αναλυτικά.

Και κάτι τελευταίο : ο καθένας έχει τους δικούς του ρυθμούς . Μην συγκρίνεστε με κανέναν άλλον *γενικά*. Επειδή κάποιος διαβάζει παραπάνω από ότι εσείς δεν σημαίνει ότι είναι καλύτερος. Άπλα ο κάθε ένας έχει διαφορετικό τρόπο που μαθαίνει και θέλει τον χρόνο του Γενικά, μην απασχολήστε με το τι κάνουν οι άλλοι ιδικά μια τέτοια περίοδο γιατί παίζει πολύ ψέμα και πολύ πίεση (θα το αναλύσω και σε επόμενο κεφάλαιο)

Αυτά από εμένα τα λέμε στο επόμενο

-Λύρα

ΠανελλήνιεςDonde viven las historias. Descúbrelo ahora