Όπως είχα γράψει και στο κεφάλαιο "Πόσο έγραψα την 1η χρονιά πανελλήνιες" έγραψα 19 βιολογία . ( Σημείωση από το μακρινό 2022: και την 2η χρονιά 19 έγραψα)
Γράφω αυτό το κεφάλαιο κυρίως επειδή όταν ξεκινούσα πριν από 2 χρόνια (ξεκίνησα να διαβάζω βιολογία το 2017 και έδωσα πανελλήνιες το 2019 και το 2020) την διαδικασία να διαβάσω βιολογία δεν είχα ιδέα πώς να το κάνω . Απογοητευτικά , έχασα τον χρόνο μου με λάθος τεχνικές αλλά τώρα είμαι εδώ για να δώσω τα φώτα μου.
Όποτε αρκετά με το εισαγωγικό και ας πάμε σε 19 πράγματα που έκανα (μετά την διορθωση του 2022 ... 18)για να γράψω 19 στην βιολογία . *cringe*
1. Το βιβλίο είναι ευαγγέλιο.
Το ξέρω ότι είναι κακογραμμένο αλλά πρέπει να διαβάζεις κυρίως απο αυτό την βασική θεωρία. Και όταν λέω ότι πρέπει να το διαβάζεις εννοώ όλο, τα πάντα, κάθε μικρή λεπτομέρεια πρέπει να την ξέρεις επειδή μπορεί να ζητηθεί.
Μια από τις "αγαπημένες" μου ερωτήσεις που με έκαναν να το καταλάβω αυτό είναι κάτι που είχαν βάλει σε κάποιες επαναληπτικές κάποτε και έλεγε το εξής :
"Γιατί η πρωτεϊνοσύνθεση είναι μια οικονομική διαδικασία ;"
Η οποία απάντηση είναι στην τελευταία σελίδα, στην τελευταία παράγραφο του 2ου κεφαλαίου. Για να μην μας τύχει κάτι τέτοιο και δεν ξέρουμε τι να γράψουμε, διαβάζουμε καλά το σχολικό βιβλίο και χρησιμοποιούμε τα βοηθήματα και τετράδια ΜΟΝΟ για κατανόηση-γρήγορη επανάληψη. Για μελέτη και εμβαθυνσ : σχολικό.
ΝΑΙ και οι εικόνες είναι μέσα στην ύλη.
Προσοχή στις λεζάντες.
2. Γράφουμε πλαγιότιτλους.
Είναι σημαντικό να "επεξεργαζόμαστε" το κείμενο *του σχολικού βιβλίου πάντα* έτσι ώστε να ξέρουμε τι πληροφορίες περιέχει προτού πάμε να τις μάθουμε.
Ο καλύτερος τρόπος που έχω βρει να επεξεργάζομαι το κείμενο είναι με πλαγιότιτλους-ερωτήσεις.
Ο τρόπος που το κάνω αυτό είναι ο εξής :
Διαβάζω προσεκτικά όλη την παράγραφο και προσπαθώ να χωρίσω το κείμενο σε νοηματικές ενότητες ( κομμάτια που μιλάει για ένα συγκεκριμένο θέμα). Έπειτα προσπαθώ να σκεφτώ σε ποια ερώτηση απαντάει το συγκεκριμένο κομμάτι.
Δεν χρειάζεται να είναι ερώτηση απαραίτητα, μπορεί να είναι απλά ένας τίτλος ή ακόμα και μια λέξη. Είναι ακριβώς η ίδια τεχνική με που χρησιμοποιούσαμε στην λογοτεχνία και χρησιμοποιούμε πριν ξεκινήσουμε να γράφουμε την περίληψη μας.
DU LIEST GERADE
Πανελλήνιες
SonstigesΈδωσα πανελλήνιες και επιβίωσα. #νοτ Αυτή είναι η εμπειρία μου .