22.Tips για Διαγωνίσματα.

1.8K 34 117
                                    

Σήμερα ξεκινάει ο κύκλος διαγωνισμάτων στο φροντιστήριο μου! Όποτε λέω και εγώ με την σειρά μου να ξεκινήσω μια σειρά από κεφάλαια που να αφορούν τα διαγωνίσματα και το πώς προετοιμαζόμαστε για αυτά.

Δυστυχώς δεν μπορώ να μιλήσω για την έκθεση όσο αναλυτικά όσο θα ήθελα επειδή γράφουμε διαφορετικό τύπο διαγωνισμάτων αλλά ίσως πετάξω μερικά tips που είναι γενικά. Στο σχολείο γράψαμε στο τέλος της τρίτης λυκείου διαγώνισμα έκθεση-λογοτεχνία , όπως και το δικό σας όποτε έχω μια ιδέα για το πώς είναι.

Σημείωση: Αυτό πάει περισσότερο σε παιδιά "υγείας".

Έκθεση

1. Σημείωσε πάνω στα θέματα όταν επεξεργάζεσαι το κείμενο για να κάνεις περίληψη.

Ο καθένας έχει τον δικό του τρόπο να κάνει περίληψη κτλ αλλά είναι σημαντικό πριν πάμε να γράψουμε να έχουμε κρατήσει σημειώσεις πάνω στο κείμενο: είτε κάνουμε πλαγιότιτλους /νοηματικές ενότητες, είτε απλά υπογραμμίζουμε είτε οτιδήποτε.

Bonus tip : Μην ξεχνάς να χρησιμοποιείς διαρθρωτικές λέξεις σε κάθε πρόταση!

(Σημείωση από το 2022: Στην σχολή κάνουμε πολλές περιλήψεις και αυτό που έχω να πω είναι ότι βοηθάει πολύ να έχεις επεξεργαστεί το κείμενο και να έχεις καταλάβει την γενική ιδέα πριν πας να γράψεις. Αν δεν ξέρεις τι λέει το κείμενο ... που πας;)

2. Το ίδιο υσχύει και για τις ασκήσεις Β.

Καλό είναι να γράψεις στα γρήγορα την απάντηση σου δίπλα στην ερώτηση ή να υπογραμμίσεις στο κείμενο το κομμάτι που θα αναφέρεις ως παράδειγμα πριν πας να γράψεις το κειμένακι για την απάντηση σου.

3. Το σχεδιάγραμμα σώζει ζωές.

Πριν πάμε να γράψουμε έκθεση ΠΆΝΤΑ κάνουμε σχεδιάγραμμα

Είναι κάτι που πρέπει να βάλεις (αν δεν το κάνεις είδη ) στην ζωή σου διότι αναβαθμίζει την ποιότητα την έκθεσης σου. Είτε στο πρόχειρο, είτε πάνω στα θέματα γράψε τα επιχειρήματα σου και πως θα τα αναπτύξεις. Ε

μένα προσωπικά με βολεύει να γράφω το βασικό μου επιχείρημα και το πως θα το υποστηρίξω. Προσπαθώ να χρησιμοποιώ λέξεις και όχι προτάσεις και βελάκια αντί για διαρθρωτικές λέξεις για οικονομία χρόνου. 

Το να έχεις σε μια σειρά το τι θες να πεις και το πως θα το αιτιολογήσεις σε βοηθάει να συγκεντρωθείς στην έκφρασή σου , στο λεξιλόγιο σου κτλ.

ΠανελλήνιεςDove le storie prendono vita. Scoprilo ora