Kai yang datang tepat pada waktu itu mula memandang pisau di tangan sera sambil mengangkat kening sebelah kanannya.
Sera cepat-cepat menyorokkan pisau itu manakala tangannya sudah pulih kerana itu kelebihannya untuk pulih daripada luka-luka ringan.
Salah seorang dari mereka yang memegang nico tadi membuat isyarat untuk berundur dulu tapi malangnya di hentikan niatnya oleh kai.
"Tunggu! Lu! Nak gi mana hu? Dah pandai cari masalah, pandai lak nak lari?" Sera memandang lelaki yang berada di sebelah nico untuk menjadikan nico tembusan.
Dia mengarahkan pisau itu ke leher nico tetapi kai cuma menggaru-garu kepalanya yang tak berape gatal tu.
"Kau nak buat ape dengan budak tak gune tu?" Tanya kai mahu tahu "Kau bodoh ke! Atau pura-pura bodoh kitorang tengah ancam kau supaya biar kitorang lepas kemudian baru kitorang lepaskan budak ni!"
Marah yang sedang pegang pisau itu dan kelihatannya dia sedang tercungap-cungap sebab rap tadi.
"Ouh sejujurnya aku tak kisah kau nak buat ape pun dengan dia tapi kalau dia terluka atau diculik itu sungguh menyusahkan aku"
Sambil lewa kai ucap begitu "aku rasa nico cuma bermain dengan korang je tu" kata kai sambil menuding jari ke arah mereka semua.
Sera mula mendekatkan dirinya ke arah kai sambil memeluk tangan kai "kau akan lepaskan aku kan?" Tanyanya manakala nico memandang cemburu sebab sera peluk erat lengan si kai itu.
Kai yang terperasan menahan gelak dan kai baru teringatkan sesuatu yang perlu dia lakukan semasa mahu pulang ke rumah sebentar tadi.
"A.L.A.M.A.K!" Jerit kai panik dan nico pulak tertanya-tanya kenapa dengan si kai tu!
"Wey tong sampah rumah! Cerita yang kita tunggu dah nak dekat mula dan makan malam tak siap lagi! Kau cepat bangun pergi uruskan tv manakala korang pergi balik atau pergi jahanam! Dah aku gerak lu"
Terkejut sera apabila tangannya dilepaskan dengan sangat kasar oleh kai begitu juga mereka dan orang pisau yang sedang memegang nico tadi terkejut beruk bila leher nico tercucuk dalam sangat oleh pisau yang dipegang oleh lelaki tadi.
Terus ternganga mereka semua termasuk sera. Pisau yang tercucuk sangat dalam itu mula ditarik oleh nico begitu sahaja dan mula memulangkan pisau itu kembali ke tangan lelaki itu dan pisau itu terlepas kerana mereka masih lagi kaku.
"Hehe~ nanti kita main lagi tau^-•" ucap nico dengan gembira sambil berlari mengejar kai yang telah meninggalkannya di belakang.
YOU ARE READING
The Legendary
FantasíaDia kadang rajin dan malas Dia suka bermain walau kecemasan sekali pun Nilai dari segi kepandaian,pertahanan dan pertarungan sungguh sempurna tapi tulah dah orangnya macam tu Anggap semua bende menyeronokkan Tiade deria boleh dikatakan semua Tidak a...