36

64 7 0
                                    

Ketua ahli banduan itu mulai pelik dan menyuruh berundur dulu kerana kalau mereka terburu-buru akan jadi sangat risiko pada mereka.

Baru ice mahu beraksi tiba-tiba kedua bahu ice dipegang oleh dua orang iaitu kai dan nico disebabkan itu riell yang tadi gantikan ice itu mula bertukar semula ke pemilik asal.

ice tersedar lalu dengan cepat memeluk kai dan nico erat dan macam biase nico "ehh! Ice kenapa nangis janganlah nangis aku tak apa-apa saje je tes dorang tak sangka tertipu betul ak kai~" ucap nico sambil memandang kai.

Kai mengeluh sambil mencubit pipi nico hingga merah dan nico tertanya ape yang dibuatnya salah hingga dicubit pipi.

"Kau tahu bukan ke lebih baik ambil lawan yang setanding dengan korang dan bukan dengan kami bertiga" kata kai mahu tahu alasan banduan itu tapi nampaknya reaksi yang lain sedang menonton tidak setuju tapi ade sebuah kumpulan yang mula tersenyum sinis.

Dan yang paling mengejutkan lagi adalah budak kelas atas yang paling 'hebat katanya'(dalam nada menyampah) meremehkan kai,nico dan ice.

"Oi bagi alasan lak lawan le! Bosan!" Nico menjelirkan lidahnya mengejek "blehhh..sibuk je anak manja ni urusan orang bawah bukan atas~ bizibodie!" Kata nico tapi dalam pada itu yang lain mengetuk dahi sendiri sebab cool gile tapi bahasa English dia yang gagal.

Yang mengata itu mula geram dengan tindakan nico dia menjeling menyampah ke arah nico malas nak layan tapi (layan jugak).

"Senyaplah kau dah lah bunuh Nina! Kenape tak je masuk kumpulan banduan tu lagipun kau pun penjenayah pembunuh pulak tu!" Laungan marah yang sangat kuat tentang kisah mula membuat nico terdiam bisu begitu juga semua yang lain.

Banduan dihadapannya itu diam bukan sebab nico tapi sebab kai yang dihadapannya itu lebih menakutkan dari si nico.

"Kenape terdiam? Kau takutkan! Sebab kau dah bua..t... Hiiii!" Dia mula terdiam dari bercakap bila kai sudah ade dihadapannya seperti hantu yang tiba-tiba menunjukkan wujud asalnya.

Begitu juga semua yang ade disekitarnya mulai rase seram sejuk bile kai menunjukkan senyuman mesra tak ade yang lebih menakutkan senyuman yang terlihat manis di luar tapi mematikan di dalam.

Kai senyum dan barulah mulakan sesi bercakap berduaan dengan orang tersebut "kau? Kenal nina atau hanya dengar rumor? Asal orang lain lebih kecoh sedangkan keluarga dia sendiri di sini baik-baik saje?" Orang itu terdiam tidak dapat membalas apa-apa soalan yang ditanyakan sebab memang dia hanya mendengarkan rumor bukan melihat dengan mata kepalanya sendiri.

"What's the matter? Has the cat got your tongue? Huh~" ucap kai sambil tangannya mengangkat kepala orang yang tunduk tidak mahu bercakap itu "kau tahu sekali lagi kau campurkan masalah kau dengan orang lain jangan tukar topik ke waktu silam yang tak ade kene mengena dengan kau~faham kan senang je sekarang duduk diam dan lihat atau pun kau nak tolong juga kalahkan banduan dekat bawah tu~ takkan jadi senyap dan lihat" dengan begitu sesi bercakap berduaan sudah pun tamat dan tiada sebarang suara pun yang menghilangkan kesunyian kecuali nico.

"Hahahahah~padan muka 'kat goat yur tougeh' kan? Tulah tukar topik bende lame nak pertikaikan" ejek nico lagi dan kai yang bad mood tadinya terus mengeluh dan mengetuk kepala nico.

Nico mula membuat wajah serius "okay sekarang semua tutup mata~ siapa yang buka dia akan diambil nyawanya disini kalau tak pasti boleh je buka^^sebab kau akan lihat dia yang mencabut nyawa!" Amaran yang diberikan itu tidak seperti gurauan mainan sebaliknya sebetul kenyataan dengan cepat semuanya menutup mata.

The LegendaryWhere stories live. Discover now