Nico dan kai dilihat ramai orang kerana mereka berdua saling menyuapkan makanan ke mulut, kai suap nico dan nico suap kai.
Mereka berdua terlihat seperti pasangan yang serasi tetapi secara tiba-tiba seorang perempuan datang lepak dengan mereka berdua.
Perempuan itu rupanya Sera yang membenci nico dulu tapi sekarang menyokong hubungan mereka berdua yang mesra.
"Eewaahhh! Mesra nampaknya tak ajak aku pun!" Kata sera mula rapat dengan nico.
Nico mula tidak selesa dengan kedatangan sera manakala kai hanya senyum "lah sera bukan kau yang benci dia dulu ke? Nape rapat?" Tanya kai sambil senyum ade makna.
Sera hanya tersengih-sengih malu "jangan ungkit kisah lame" kata sera sambil memandang kai dengan pandangan minta belas kasihan.
Nico meminta kai untuk membelikannya aiskrim Cornetto coklat 2. Kai pun tidak membantah akan arahan yang diberi nico dan terus pergi membeli yang diminta.
Sementara kai pergi nico menanyakan semua soalan yang berada di otaknya.
"Tolong jangan rapat-rapat!" Ucap nico membuat reaksi muka marah setelah sekian lama dia tidak mengekpirasi sesuatu di muka.
"Jangan marah wey,aku tak akan kacau masa honeymoon koranglah just gembira kalau lihat depan mata kemesraan korang^_- ouh okay lah aku gi dulu bye"
Muka nico merah mendengar ape yang dikatakan oleh sera itu tadi ayat honeymoon asyik berulang-ulang di kepala.
Kai yang baru datang tertanya-tanya kenapa nico muka merah dan mana perginya si sera tu.
Aiskrim yang diminta tadi telah diulurkan ke nico, nico terus membuka balutan kon itu dan memakannya.
"Nak pergi mana?" Tanya kai sambil tangannya mengusap-usap kepala nico dengan lembut.
"Hmmm..." Nico memikirkan idea yang mahu dia lakukan untuk waktu seperti ini dan dengan tak lansungnya dia mendapat satu idea.
"Wayang jom!" Ucap nico dengan sangat teruja plus gembira. Kai setuju saje dengan cadangan nico.
YOU ARE READING
The Legendary
FantasyDia kadang rajin dan malas Dia suka bermain walau kecemasan sekali pun Nilai dari segi kepandaian,pertahanan dan pertarungan sungguh sempurna tapi tulah dah orangnya macam tu Anggap semua bende menyeronokkan Tiade deria boleh dikatakan semua Tidak a...