29

121 10 4
                                    

Kai memandang yang lain dengan tajam dan kemudian melangkah ke arah si ketua yang bernama oto itu.

Kai mengucapkan sesuatu yang agak memalukan bagi mereka "kau tahu aku tengok kertas tadi tu dan aku berpendapat kau akan digunakan kalau pun kau berkerjasama dengan mereka markas lain kerana mereka akan ketawakan kau markas yang lemah"

Nico mula menyampuk percakapan "ape pun aku dengan kai datang nak amik isteri yang hilang balik" ucap nico sambil mengangkat ice seperti puteri untuk pulang ke rumahnya.

Kai menyuruh nico pergi dulu sementara dia menguruskan ape yang perlu diuruskan "biar aku beri tahu pertama ini! Jangan pernah percaya atau berkerjasama dengan markas ni" kata kai sambil menunjuk sehelai kertas yang bergambar juga bermaklumat.

Tapi siapa sangka kai ditembak oleh seseorang membuat yang lain juga terkejut termasuk oto.

"Budak-budak dari Academy lemah! Budak macam ni pun korang takut" katanya menyampah sambil menjeling memandang rendah.

Kai senyum bengang tapi buat sekarang dia perlu pergi sebab ketua markas yang baru dia sebut telah pun secara tiba-tiba muncul.

Kai mahu pergi tapi dihalang oleh beberapa orang dari markas orang yang menembaknya tadi.

Tiba-tiba ade seekor kucing tercedera teruk datang memberitahu sesuatu dan yang di dengarnya adalah nama Red dan Caroline/Kim.

Kai ketawa seperti orang gila "lemah? Lawan budak sabit dengan pembunuh upahan tu pun gagal ni nak bunuh aku!" Ucap kai lalu menghilang bila melihat ade kesempatan untuk keluar.

Semasa pulang nico terkejut dan tertawa "haha padan muka aku dah lama nak tengok kau tercedera macam ni" ice pula diam tidak mahu masuk campur kerana dia melihat kai yang sedang tersenyum mesra.

Kai pun mula mengheret nico masuk ke bilik nico lalu menghajarnya sehingga dia sedar berapa tinggi bintang dilangit.

Ice pula merasekan seperti deja vu untuk kedua kalinya dimana dirinya ade di sini dan kai menghajar nico sehingga separuh mati.

Kai keluar sambil tersenyum ke arah ice lalu menuju ke sinki untuk mencuci tangannya yang kotor itu.

"Hmm..boleh tak ice tolong..hmm..tangan" minta ice mahu membantu merawat tangan kai yang mempunyai seperti kesan tembakan.

Kai melihat tangannya itu sambil tersenyum lalu mengangguk setuju untuk dirawat oleh ice.

Nico yang cedera itu mula terkedu melihat adengan sweet antara ice dan kai membuat tubuhnya mulai pulih.

Sementara itu pula ice sedang menjahit dengan berhati-hati tetapi ade seseorang terbang melompat ke arahnya membuat ice sangat terkejut.

Jarum yang masih ade itu tercucuk membuat kai ngilu dan melihat budak dihadapannya itu nico yang cemburu dengan kai.

"Jangan amik isteri aku!" Tangan kai yang sebelahnya tidak tercedera mula menarik nico ke pangkuannya dan memeluk erat nico.

"Shhh...senyap kejap aku tengah dijahit" diucap kai begitu nico mula diam manakala ice hanya tersenyum-senyum.

Akhirnya sudah "dah siap" nico yang diam di dakapan kai mula keluar dan memeluk ice dengan rase rindu.

Kai mengeluh dan dalam masa yang sama dia sangat lapar jadi dia mahu membuat makanan untu dimakan.

Belum sempat kai bertanya nico dah memberi rekomendasi makanan yang ingin dimakannya.

"Chicken Chopp special!" Kai tak banyak bunyi pun terus mengambil bahan mahu memasak tapi ayam adelah bahan utama miliknya tapi ayam tiada.

The LegendaryWhere stories live. Discover now