Apabila sudah dipastikan betul semuanya telah menutup mata dengan begitu kai pun dengan cepat membuat asap menggunakan kuasa api miliknya yang tak dia sangka masih tersisa.
Keadaan yang di luar tempat penonton melihat asap kelabu yang menutupi semua benda yang ade di dalamnya itu manakala keadaan di dalam elok.
Kai juga menyuruh nico dan ice menutup mata tapi nico tak nak dia mengembungkan pipi dengan begitu kai mengeluh lemah sahaja dan tersenyum ke arah ice.
Ice memberanikan diri ke depan sementara itu salah seorang dari ahli itu juga maju ke depan.
Kau melantangkan suaranya yang kecil itu "j.jj.Jangan gerak! Kalau awak gerak ice akan bunuh!" Perempuan yang maju itu tersenyum lalu tertawa kecil sedikit.
"Hahahh..maaf~ U ni lawak U tahu I lebih memilih lelaki hensem dan comel macam budak name Kai tu~" ucap perempuan itu sambil mengangkat keningnya memandang nakal ke arah kai dan kai hanya mampu tersenyum jangkal je lah.
Nico mengembungkan pipinya sampai merah semerah yang boleh akibat terlampau marah tambah cemburu mungkin tapi nico tak sangka ice mengikut ajaran sesatnya.
"Ttt..Tak boleh kai dah ade isteri iaitu nico dan ice dia tak memerlukan pihak lain.." ucap ice sementara itu di keadaan nico pulak sedang dicubit kuat pipi oleh kai yang marah pade nico mengajarkan benda tak sepatutnya pade ice.
Perempuan itu hanya mengeluh "U tahu~ I malas nak dengar lelaki macam U bercakap dan suka sesama jenis jijik tahu tak? I sedih sangat sebab orang hensem macam dia suke dengan sesame jenis~"
Ayat lancang yang dikeluarkan membuat ice menangis dan marah entah disebabkan ape.
"Kenape asyik ice je? Yang buat kesalahan bukan ice sorang! Ayah!....." Ape yang diucapkan oleh ice tidak sempat diluahkan kerana riell telah bertukar tempat.
Riell mengeluh berat lalu memandang perempuan dihadapannya dengan pandangan dingin sedingin ais yang memcengkam seluruh tubuh.
"Kau buat dia nangis berapa banyak dalam sehari kau nak suruh budak tu nangis?" Tanya riell memandang tepat ke dalam anak mata perang perempuan itu.
Perempuan itu menggigil ketakutan tidak berani menjawab apa-apa kumpulannya itu hanya diam dan melihat keadaan yang berlaku.
"Woi korang tolong I!" Jerit perempuan itu mahukan bantuan dari rakannya tapi dia lupa yang namanya penjahat akan suatu hari berkhianat dengan rakan sekumpulannya.
Riell senyum "terima kasih atas makanannya~" kumpulan banduan itu sangat terkejut apabila makhluk yang tidak pernah atau pun tak tahu sama ade wujud atau tidak kini muncul dihadapan mereka dengan wajah yang mengerikan.
Perempuan yang tadinya berlagak sombong kini menjerit seperti orang yang sudah terkena rasukan histeria.
"Uwahhhh!!!! Argghhh!! Jauhkan!! Jauhkan makhluk jijik tu dari aku!!!! Huhuhhhh...sob..." Jeritannya kuat olehnya membuat penonton yang diluar tertanya-tanya ape yang telah berlaku di dalam sana ini dikeranakan oleh asap tebal yang menutupi seluruh arena di dalam itu.
Nico menjeling menyampah dengan perempuan itu lalu terdapat suatu idea yang terlintas di fikirannya. Kai mula rasa tidak sedap hati bile nico sudah pun tersenyum sorang-sorang di sebelahnya.
Kai mencengkam bahu nico sambil tersenyum mesra membuat nico hanya mampu tersengih-sengih seperti kambing.
Riell terhenti dari aksinya dan dari reaksi mukanya dia seperti memikirkan sesuatu.
"Hmm~ kenapa ya?~ mereka comel kot kenape cakap mereka jijik? Ouh aku tahu kenapa sebab kau suke judge orang siapa jijik dan siapa tidak~" riell tertawa sinis melihat perempuan dihadapannya menangis dengan muka yang penuh dengan warna make up yang sudah pun meluntur dan tanpa disedari kumpulan banduan itu telah pun berjaya mengepung riell yang sedang leka tumpukan perhatian pade perempuan itu.
Nico mahu maju tapi dihalang oleh suatu tangan yang entah dari mana datangnya membuatnya susah untuk bergerak.
YOU ARE READING
The Legendary
FantasyDia kadang rajin dan malas Dia suka bermain walau kecemasan sekali pun Nilai dari segi kepandaian,pertahanan dan pertarungan sungguh sempurna tapi tulah dah orangnya macam tu Anggap semua bende menyeronokkan Tiade deria boleh dikatakan semua Tidak a...