41

62 7 2
                                    

Ice mengundurkan diri sampai ke dinding dan mula menggigil panik bila kai dan riell berkumpul di dekatnya seolah-seolah menghalangnya daripada melarikan diri.

Keadaan itu membuatkan ice berasa terancam oleh mereka dua. Riell yang disitu hanya terus mengeluh dan badan yang dipinjamnya tadi disandarkan ke dinding lalu keluar dari badan itu menjadi sosok bayangan gelap dengan aura yang mengerikan seperti boleh menyebabkan mimpi buruk jika memandangnya lama-lama.

Kai yang berani itu pun tidak berani melihat riell dalam bentuk seperti itu. Dia kemudian hanya mengalihkan pandangannya sementara itu di keadaan riell pula sedang menghulurkan tangannya seolah-olah mahu membuat kontrak.

"Mahukah kau bersama denganku lagi atau ingin mengakhiri?“ pertanyaan itu tidak difahami langsung oleh kai dan nico....eh jap nico! Kai hanya bereaksi seperti biasa manakala yang lain terkejut melihat nico yang tiba-tiba muncul.

"Kai dorang tengah buat ape tuh?" Tanya nico dan kai hanya menjawabnya dengan mengangkat bahu membuat nico mencebik "lol~" perkataan itu membuatkan kai berasa geram pada nico dan mecubit pipinya dengan kuat sehingga merah.

Di keadaan riell yang masih menunggu jawapan ice dia mula berjalan mendekati kai dan nico sepertimana yang dijelaskan hawa di sekeliling kai berubah membuatkan kai sesak nafas tapi bagi nico itu bukan apa-apa baginya.

"Hmm kau hidup rupanya~" ucap riell sinis pada nico tapi nico tak kisah dan hanya senyum secara sinis "kalau aku mati sape nak jadi watak utama dalam cite ni dan buat lawak hambar yang bodoh dalam cite ni?" Ucap nico membuat riell ketawa "well,sape juga yang boleh gantikan pengkhianat? Kau hampir bunuh ice tapi kau masih berani muncul di hadapannya! Apa reaksi dia bila aku tukar memori itu menjadi sebuah tragedi pengkhianatan? Heh" ucap riell dengan senyuman sinis membuatkan nico mengerutkan dahinya.

Kai yang masih di situ cuba mendapatkan keberanian memandang riell dengan muka marah tapi keadaan itu lagi membuatnya sesak nafas.

Riell yang masih bertentang mata dengan nico mula tersedar akan kai yang hampir hilang nafas membuatkan riell senyum dan pergi ke arah ice semula.

"Aragfadgvh....ahh.ahhh.." pergi sahaja riell dari situ kai dengan cepat mengambil nafas kerana kehabisan nafas tadi manakala nico masih mengerutkan dahi.

Kai mengusap perlahan rambut nico "lek..aku yakin dia cuma ugut je untuk tengok kau menyesal ke tak buat cam tu kat ice,dia sendiri nampak kau dalam keadaan tu jadi jangan sedih tapi untuk beberapa waktu aku gembira sebab kau mula tunjukkan emosi seperti manusia biasa bukannya patung" ucapan kai membuat nico termenung "apa?" Nico memandang kai dan kai hanya senyum.

Sementara itu riell masih lagi menghulur tangan pada ice. "Eekk..jangan dekat! Eh? Riell saya masih hidup? Nn...nico!" Ice yang tadinya takut dengan perlahan tersedar dari mimpi dan terus berlari ke arah nico yang diusap kai.

Pelukkan erat dari hadapan memeluk dirinya dan kai membuatkan mereka dua terkejut ice yang takut itu kini berada dihadapannya sambil memeluk.

"Awak berdua! Awak tak apa-apakan? Syukurlah saya ingat nico akan pergi" air mata yang hangat terasa di dakapan kai manakala nico hanya senyum lemah "ice terima kasih" pipi ice dicium membuat pipi ice memerah dan tindakan itu membuat riell terus menarik ice pergi.

"Sape izinkan kau cium pipi dia!" Marah riell tapi diejek oleh nico "dia isteri aku blekkkkk!" Riell mula mengeluarkan cakar yang tajam tapi dihalang oleh ice membuat niatnya itu terhalang.

The LegendaryWhere stories live. Discover now