Kai menepuk dahi nico apabila melihat bahan utama miliknya iaitu ayam tiada di dalam peti beku.
Nico mengalihkan tangan kai "tengok tu hobi! Tepuk dahi sendiri bukan dahi orang~" tegas nico sambil mengembungkan pipi mulus miliknya itu.
Ice berfikir dia mahu bertanya tapi niatnya itu selalu terbatal dan akhirnya ice bertanya juga.
"Boleh...ice tanya kai macam mana kenal Kim dan Red?" Nico membuat muka marah dan terus kembali ke sofa yang dekat dengan ruang itu manakala kai hanya mengeluh berat.
Kai dan nico tidak mahu menyalahkan ice sebab bertanya tapi sungguh berat mahu menjawab soalan yang ditanyakan itu.
Nico secara tiba-tiba suaranya menjadi garau dan datar membuat ice salah faham dengan maksud yang cuba disampaikan.
"Aku malas nak bahas tentang dorang dan kau jangan masuk campur sebab bukan urusan kau!" Tegas nico sambil memandang tajam mata ice.
Ice tersentak lalu dia berase sangat janggal untuk terus duduk dengan mereka berdua.
Ice meminta diri untuk pulang dahulu dengan wajah yang seakan-akan mahu menangis manakala kai tidak tahu mahu buat apa jadi dia berase mungkin pilihan yang baik kalau menyuruh ice pulang.
Nico tidak menoleh atau memandangnya langsung semase ice pergi pulang ke rumah.
Setelah ice pergi kai mula mengeluh halus dia menepuk bahu nico kasar "aku yakin dia takkan tegur kita lagi~" kata kai seperti mengejek tapi itulah kebenarannya.
Nico membuat muka terkejut "eh..kenapa pulak?" Kai hanya tersenyum sinis lalu berbisik "cubalah tegur dia dekat Academy nanti aku pasti dia akan pura-pura tak nampak~ jangan risau kau ade aku kan kenape terkejut sangat lepas dan buang orang yang memang tak ade kene mengena dengan kite~" hasutan kai membuat nico ragu-ragu dan serba salah.
Maaf pendek rase salah pulak kalau dibiarkan tanpa update......
YOU ARE READING
The Legendary
FantasyDia kadang rajin dan malas Dia suka bermain walau kecemasan sekali pun Nilai dari segi kepandaian,pertahanan dan pertarungan sungguh sempurna tapi tulah dah orangnya macam tu Anggap semua bende menyeronokkan Tiade deria boleh dikatakan semua Tidak a...