25

196 23 2
                                    

Diletaknya ice dengan penuh berhati-hati di dalam bath tub tu yang boleh muat 2 atau 3 orang.

Nico dengan selamba tangannya membuka baju ice dan ice yang masih lagi terkejut dengan situasi itu makin membuat reaksi terkejut nampak hantu.

"Apa yang nico buat?" Tanya ice menutup badannya menggunakan kedua tangannya kerana baju tadi sempat nico tarik.

Nico senyum jahat sambil melihat ice, ice menjerit kuat membuat kai yang sedang mengemas semua yang dibuat nico mengeluh halus.

"Aduh" kai yang sudah selesaikan ape yang dibuat nico itu mula melangkah ke bilik mandi untuk melihat keadaan ice dan nico.

Kai mengetuk tapi tiada jawapan jadi dia mula mengambil langkah untuk masuk tapi tak sampai sesaat dia tercengang dengan makhluk dihadapannya yang sedang menggigit nico.

Ice menjerit sekali lagi dan makhluk yang same keluar mahu menyerang kai tapi situasi itu mula senyap dan 2 makhluk tadi lenyap sekelip mata bila kai memandang dengan serius.

"Huh, aku baru kemas yang bawah sekarang kau 2 buat sepah lagi, Korang memang tak sayang nyawa eh? Aku beri kau 5 minit kemas sekarang ape yang korang buat!" Tegas kai memandang mereka berdua lalu berlalu pergi.

Mereka berdua menahan nafas semasa berhadap kai "hahuhahahu..aku lupa nak bernafas!" Kata nico lalu memandang ice tapi di situasi ice masih lagi tidak bernafas.

Nico terkejut "wey,ice bertahanlah! Ni baru sikit jangan hentikan nafas kalau tak aku kena buat cpr" kata nico panik kerana risau.

Beberapa saat kemudian barulah ice kembali bernafas semula dan mereka berdua dengan cepat mengemas ape yang mereka berdua buat.

Kai pula menikmati waktu berehatnya "kawan tak guna dia ingat betulkan alat mandi yang rosak tu berada dan si kaya tu ingat syampu tu harga berapa!" Ucap kai pada dirinya sendiri.

Dia tak dapat kira dalam sehari ni berapa kali lah dia mengeluh dengan perangai 2 sekuntum kawannya itu.

Setelah 5 minit berlalu nico dan ice turun mahu duduk diruang tamu manakala kai hanya mereka dua dengan pandangan tak mahu berkawan.

Aura disekitar mula dingin nico mula tersenyum "jadi ape masuk 2 makhluk kecil tadi tentang dia suruh kau bunuh aku?" Tanya nico membuat situasi makin canggung.

Ice hanya mampu menundukkan wajah memandang lantai kerana dia pasti dirinya perlu terlibat atau tidak.

Tiba-tiba nama ice dipetik juga "dan kau ice kenape ade dekat situ?" Tanya nico seolah marah.

Ice hanya terdiam mahu menangis tapi ditahan "Jawaplah! Aku tanya! Kenape? Nak nangis ke? Ni baru tanya" yang diucap nico seolah mengejek ice.

Kai tenang mengangkat kening manakala nico menggelengkan kepala dan di situasi ice pula ice mendiamkan diri tidak berani bersuara.

Nico dan kai merasa kesian pade ice tapi mereka dua kene paksa juga buat ice seperti itu sebab kai dan nico takut ice cuba buat sesuatu(misi).

"I..ice kene balik..sebab dah lewat..terima kasih" ucap meminta diri tapi kai mula bangun dari duduknya sambil memberi ugutan.

"Silakan- tapi kalau kau pergi melangkah keluar dari tempat ni dengan automatik kau bukan lagi sesiapa bagi aku dan nico"

Ice terdiam seketika lalu melangkah pergi dan tidak mengucapkan apa-apa.

Nico membuat muka mengembungkan pipi kerana dia marah kai berbuat begitu ke ice.

Ice berjalan pulang lalu raksasa yang bernama rakka muncul memberikan jantung yang tidak lagi berdegup.

Ice mula senyum "aku nak tahu ape reaksi lelaki itu kalau orang yang dibunuhnya itu bukan aku melainkan kawannya" katanya menggenggam jantung itu lalu jantung itu terbakar menjadi abu.

Ice dan rakka pulang ke markas rahsia lalu rakka bertanya "wey,kau kan tukar badan dengan budak lemah ni, jadi budak lemah ni kuat ke?" Kata rakka dan membuat ice senyum gembira.

"Budak yang name ice ni berguna sebab dia boleh menjelmakan makhluk yang kuat heh" dicabutnya sarung tangan kerana baginya dia tidak memerlukan lagi.

Di suatu tempat dan disekitarnya putih tanpa ada apa-apa kemudian munculnya sebuah suara garau dan kasar.

"Apa kau tidak apa-apa dengan dia yang merampas paksa badan kau?" Tanya suara itu manakala seseorang yang sedang menangis itu mula mengangkat mukanya sambil tersenyum paksa.

Dia mula bersuara "kalau mereka menyerah rakan ice,ice akan rampas badan ice dan ice berterima kasih kerana mereka tidak sedar itu bukan jantung ice" ucap ice matanya mula berair semula.

Suara itu mula ketawa "hahaha jangan risau apa pun harapan atau arahan yang engkau berikan akan aku laksanakan termasuk melindungi satu-satunya yang ikhlas berkawan denganmu!" Ucapnya bangga.

Lalu dengan perlahan ice mengucapkan sesuatu sebelum kembali tertidur semula.

"Terima kasih ayahh" suara yang muncul itu membuat suara sedih "aku hanyalah makhluk yang melukakan manusia dan aku tidak layak dipanggil ayah sedangkan aku sendiri melukakanmu dengan memakan anggota keluargamu" sampai di situ dan suara yang muncul itu hilang.

The LegendaryWhere stories live. Discover now