15

349 32 8
                                    

Nico berjalan punya berjalan sampai lah sebuah kedai runcit tujuannya mahu membeli gula-gula tapi dia terserempak dengan seseorang.

"Eh! Ice?" Katanya dengan nada teruja manakala nama yang dipanggil tadi terus menoleh dan tersenyum "Hi^^ hmm sejak bila nico keluar seorang diri tanpa kai?" Tanyanya membuat nico garu-garu kepala sendiri.

"Oh ya kai tak tahu aku ade kawan selain dia jadi tolong rahsia~" sengih nico menampakkan giginya.

Dia terus terkejut bile disuruh merahsiakan perkenalan mereka berdua "eh! Tak...ehh..ermm.. jangan nanti dia ingat ice ni orang yang membuli nico!" Katanya dengan bersungguh-sungguh.

Nico tertawa kecil "jangan gelabah macam tu lagipun aku yakin dia ikut belakang" ucap nico dan kemudian mula mendekatkan mukanya lalu membisik sesuatu.

"Tak nak! Kenape ice kene terjebak dengan idea tak betul nico?" Ucapnya dengan polos "tak mengapa kalau aku sorang yang kene marah dengan dia nanti kau pun akan aku seret jadi tak ade alasan untuk menolak atau menerima" kata nico sambil senyum manis.

Ice mula terkaku plus menggigil ketakutan kerana nama yang disebut dalam bisikan nico telah pun muncul di hadapan matanya.

Kai yang di belakang membuat acara mengejutkan bagi nico iaitu meletakkan tangannya perlahan-lahan atas bahu nico dan lepas itu tersenyum manis.

Bahu nico dicengkam kuat manakala situasi nico pula yang tidak mempunyai deria rasa sakit tiba-tiba jadi mempunyai deria rasa mengerikan yang datang dari orang yang mencengkam bahunya itu.

"Jadi boleh kita berbual di tempat bahawan sampah ni dan aku tinggal?" Kata kai sambil mengheret nico sehingga sampai di tempat tinggal mereka manakala yang di belakangnya terkedu.

Sesampainya lelaki yang bertegur sapa dengan nico dipersilakan duduk di sofa manakala kai menyediakan hidangan ringan.

Nico juga turut duduk menunggu tapi peliknya si nico diam dengan baik biasanya kalau pun ade orang buat macam tu kat dia nico mesti tak akan faham bahasa.

Hidangan itu diletak atas meja dengan sangat kasar membuatkan ice terkejut begitu juga nico.

"Maaf ya atas perbuatan si sampah rumah ni! Dia ni memang bila buat sesuatu mesti mengheret orang sekitarnya sekali walau pun tak dikenali.

Nico membuat muka selamba tidak mahu mengaku dirinya buat begitu pada semua orang.

"Eh! Ice sepatutnya minta maaf sebab biadab tidak memperkenalkan diri!" Dengan wajah yang sangat polos membuatkan kai dan nico menahan tawa.

"Hahh..h.ehem..Ice orang yang baik ya? Kau ni kawan nico ye sebab tengok dari segi cakap atau tingkah laku nico pade kau, kau tak sedikit pun rase jengkel/menyampah dan benci pade dia ya?"

Lebih kepada persoalan yang diucapkan oleh kai membuat ice menggelengkan kepalanya.

"Ice tak macam tu dan ice tak boleh berperasaan seperti itu pada orang sekeliling sebab mereka juga ada hati dan perasaan jadi ice tak layak membenci seseorang itu!"

Dengan wajah yang polos lagi dibuatnya membuat kai dan nico mahu memeluknya sampai dia tidak boleh bernafas lagi.

Kai senyum ke arah nico "tak sangka kali ni kau tak guna dapat kawan macam ni" kata kai lebih tepat memperli nico.

Nico membuat muka bangga "tengoklah sape yang cari kawan!" Kai menyuruh lelaki itu tunggu sebentar manakala dirinya mengheret nico masuk ke bilik dan selepas itu ya begitu mengurus darah yang terpecik keluar sikit ke dinding luar.

Ice yang di ruang tamu membuat muka tak nak masuk campur. Kai datang ke dapur dengan tangan yang bercap darah dan kemudiannya membasuhnya sampai bersih.

Kai kembali ke ruang tamu sambil senyum "maaf ya tunggu lama tadi ade masalah teknikal dengan nico tak guna tu" senyuman kai itu membuat ice merinding sejuk.















Agak-agak ape yang kai buat pade nico sampai darah bagai terpecik?

Kai makin lama makin menyeramkan^_^'

The LegendaryWhere stories live. Discover now