24

185 20 4
                                    

Setelah nico pergi kai mula mengeluh sendirian di situ "hah-" sambil melihat wajah cosplay itu "nina" panggilnya perlahan sambil tersenyum sedih.

Tapi dengan perlahan perubahan pada kai terlihat dan secara tiba-tiba kai betul-betul ade di belakang cosplay yang berwajahkan adiknya.

Rakka yang dari tadi fokus di hadapan terkejut dia menyerang kai dengan tumbukkan gergasi miliknya.

Mula-mula dia tersenyum meremehkan kai tapi senyuman itu mati bile serangannya ditahan satu jari oleh kai.

"Dah berhenti di situ kalau kau duduk diam-diam seperti anak baik aku tak bunuh tapi buat sekarang aku nak bincang dengan budak depan aku!" Ucap kai kedengaran sangat bengang.

Rakka tidak mahu membiarkan tapi dia tidak tahu kenapa mengikut arahan itu setelah melihat kai memandangnya.

Itu seperti kau boleh menghancurkannya yang raksasa ini seperti seekor haiwan.

Dia tunggu tanpa sebarang kata kerana dirinya saat itu sangat ketakutan ianya seperti menghadap ketuanya.

"Jadi nina?" Senyumnya ramah sambil memegang lembut di pipinya dan cosplay itu tersenyum jahat untuk memanipulasi kai.

"Abang cakap abang sanggup buat apa-apa je untuk nina!" Dengan begitu dirinya secara tidak langsung mengambil peranan adiknya.

Kai terdiam lalu senyum sedih "ya abang sanggup.....tapi.." katanya sedih membuat cosplay itu gembira lalu kegembiraan itu mati.

"Aku cakap ade tapi kan! Adik aku! Tak maksud aku perempuan tu tak akan pernah sekali pun dalam hidup dia akan panggil aku abang melainkan 'S.a.m.p.a.h macam kau tak layak dilayan baik'"

Kai senyum sinis membuat gaya seperti meremehkan orang persis seperti ape yang adiknya buat pada dirinya.

Cosplay itu mula memuntahkan darah apabila dia sedar kalau kai telah menusuknya menggunakan tangan kosong.

"Sayang ku nina, abang yang sampah ini jauh lebih kuat tapi jangan risau walau nina tidak boleh mati tapi tak bermakna nina tidak boleh dibunuh:)"

Kata kai senyum kegembiraan dan tangannya mula ditarik keluar dari badan cosplay itu.

Rakka berlari menyerang dan memegang tubuh cosplay itu dan dia sangat terkejut kerana jantung milik rakannya itu berade tepat di tapak tangan kai.

Kai senyum mengejek "wah:) kau mahu selamatkan dia? Manusia? Ouh dah lambat haha~ seperti kau tahu aku ade 2 isteri dekat rumah kene jaga jadi nah aku pulangkan"

Beritahu kai sambil membaling jantung yang masih berdegup bertandakan masih hidup itu.

Tapi sebelum kai pergi "ouh ya semoga dapat merawatnya~ aku harap kau tak dibunuh oleh orang kau sendiri sebab-" ayat kai tergantung.

Reaksi raksasa itu mula panik dan melarikan diri sejauh yang mungkin kerana firasatnya benar kalau yang mereka temui itu tidak lain tidak bukan adalah -

"Hah! Satu lagi hal dorang mesti agap aku seperti ketua geng dari daerah lain!" Marah kai dan kemudian dia menggeleng kan kepalanya banyak kali sebab teringat ape yang dicakapnya.

"Aku cuma nak satu isteri je tambah lagi satu? Aduh, entah hidup ke tak ice tu dirawat oleh nico"

Katanya sambil berjalan pulang tenang badan yang mati itu disepak sampai kepala putus.

Dan tiba-tiba sesuatu seperti roh tapi berjantinakan perempuan muncul.

"Sayang_^ ade ape panggil saya" ucapnya teruja tapi dibalas dingin "bersihkan semuanya dan cukup 2 isteri je!" Marahnya di hujung ayat membuat roh itu membeku.

Roh itu membersihkan tempat itu dengan sangat murung tapi sambil memaki hamun si kai.

"Cih aku pun boleh bersuami!" Jeritnya marah lalu dia menyambung kemurungannya semula.

Pulang je dia menarik nafas dalam sedalam-dalamnya bile melihat semua ruangan bersepah-sepah.

Dengan darah yang ade di bajunya satu dan dengan 2 orang kucing dirumah itu cukup membuatnya dalam kemarahan.

Nico yang masih lagi merawat ice mula terkejut kai tepat-tepat berada di hadapan pintunya.

Kau senyum tapi dikepalanya ade bentuk urat yang sedang sangat bengang yang selalu ade di komik.

Kai menumbuk nico berkali-kali di hadapan ice sehingga nico mengeluarkan darah di kepala dan mulut sambil tersenyum pada ice berucapkan "gudlock bro" walaupun salah ejaan membuatkan ice kaku di tempatnya.

Kai yang sudah selesai dengan nico mula memandang ice dengan senyum tapi senyum itu cukup membuat ice kencing di seluarnya kerana ketakutan.

Kai yang terperasan ade air jatuh segera panik "ehh wey jap aku tak buat ape ape lagi" panik kai begitu juga nico panik bile ice nangis sambil kencing di seluarnya.

Nico senyum lalu menyalahkan kai "ayuk tak tayuk balik umah makan lidi!" Ejek nico membuat arahan uruskan ice.

Kai senyum pasrah je tak nak buat si ice ketakutan lagi dan mahu saja mengguruskannya dengan mula mencabut sarung tangannya itu tapi ice menghalang.

"Ice minta maaf tapi tolong jangan cabut" katanya memandang simpati dan kai menyuruh nico memandikan ice.

Nico patuh lalu mengangkat badan ice seperti seorang puteri raja dan meletakkannya di dalam bath tub.

The LegendaryWhere stories live. Discover now