32

80 10 7
                                    

Kai seperti biasa bangun awal pagi mengemas dan menyediakan sarapan lalu pergi mengejutkan si pemalas nak mampus nico tu.

Tokk~~tokkkk...

Diketuk pintu bilik nico tapi tiada jawapan lalu dia pun masuk tapi yang pelik kosong dan dia memjumpai satu catatan yang bertulis=

Kai kawanku yang comel tertapi panas baran aku disini bangun sangat awal sehingga aku terpaksa pergi ke Academy dahulu tata....

Kai yang membaca jadi tiba-tiba kemarahan bangkit menjadi api biru yang sangat pekat.

"Kau sampah pemalas! Kau ingat setiap hari aku buat ape? Kalau aku tahu kau macam ni aku tinggalkan je kan kau sampai lori sampah pungut kau tepi rumah!"

Kata kai dengan urat geram di kepalanya timbul manakala nico dia Academy "huhh~seram sejuk lak sape lah yang cakap pasal aku~" ucapnya sambil menunggu kedatangan ice.

Sambil tunggu punya tunggu, kai datang dari jauh dengan urat di kepala yang tidak hilang lagi.

Nico dah tersengih dari jauh "Yo~" ... Setelah itu muka nico jadi bengkak anda tahu lah ape yang jadi~

Kai pun turut menunggu di sebelah nico "wey..t..tu ice ke?" Ucap nico tergagap-gagap sambil jari menunjuk ke arah seseorang yang berpakaian perempuan.

Kai pelik lalu menggosok-gosok matanya dan mula memutuskan "yep itu ice!" Nico terkejut sambil mata terbeliak.

Belum sempat kai beritahu sesuatu nico hilang disebelahnya dan telah pun berada di hadapan ice.

"Ice sayangku! Kamu perempuan!" Kai dari jauh menepuk dahinya disebabkan suara nico yang kuat dan lantang di dengari dari kejauhan sehingga jarak pandang sana.

Ice pula memandang dingin "blahh" katanya sambil menepis tangan nico yang cuba memegang pipinya manakala kai perhatikan dari jauh dengan pandangan tajam.

Nico mula mengeluarkan air mata tapi tidak sedikit pun ice mengendahkan dirinya yang sedang mengeluarkan tangisan itu sebaliknya terus pergi meninggalkan nico sedirian berdiri di situ.

Kai datang dekat sambil mengeluh lalu memeluk nico erat dan nico membalas pelukan kai dengan sangat erat sambil bertanya adakah ice telah membencinya atau adakah ice tidak menganggapnya sebagai suami sah lagi?

Walaupun kesal mendengarkan semua itu kai hanya bersabar dan mula mengatakan sesuatu yang masuk logik akal.

"Nico kau tak pelik? Dia biasa berpakaian seperti lelaki, malu-malu kucing dan sopan santun tapi kali ni dia dingin dan kasar mungkin sebab sesuatu yang ambik alih?" Nico yang menangis tiba-tiba senyap.

"Jangan-jangan!" Kai menggelengkan kepalanya kerana yang difikirkan nico adalah makhluk yang mengambil badan itu jahat tapi sebenarnya adalah berniat baik.

Di tapak perkumpulan campur antara rumah sukan:

API 🔥

AIR 💧

ANGIN 🌪️

TANAH ⛰️

ASAS 🔥💧🌪️⛰️

Semestisnya nico dan kai sepasukan iaitu asas begitu juga ice walupun nico membuat muka acah merajuk tapi tetap dipaksa kai demi ice punya hal.

Peraturan sama ada mati atau pengsan atau menyerah kalah selalu nico pilih menyerah kalah tapi nampaknya siatuasi tidak mengizinkan kerana telah diharamkan untuk menyerah kalah dan sape memang niat menyerah kalah dia perlu mengambil penalti sama ada mati atau pengsan menggunakan nasib keberuntungan.



The LegendaryWhere stories live. Discover now