Sambil menunggu nico telah pun tertidur lena di atas pangkuan kai manakala kai masih menunggu dengan tenang sambil mengusap-usap pipi nico.
Yang lain masih lagi tidak terbiasa dengan ape yang dilihat mereka sebab sebelum itu kai dan nico gaduh besar dan sekarang sweet sweet sahaja.
Sedang lena dibuai mimpi tiba-tiba ade seseorang jerit seperti ade sesuatu yang menyakitinya.
Rupanya ahli-ahli dari penjara sudah keluar menunjukkan muka sombong dan bangga seolah-olah mereka yang berkuasa.
Nico yang lena tertidur bangun dalam keadaan bengang dan menegur kasar bunyi bising tadi "senyap lah! Bising betul!" Tapi dirinya terus terdiam bila dia terlihat badan sasa dihadapannya.
"Ape? Kau cakap ape budak?" Pura-pura mereka menanyakan soalan sambil mengangkat kening mencabar.
Nico hanya tersengih-sengih sambil menepuk muka kai kuat membuat kai dan yang lain bingung.
"Kai kenape kau cakap macam tu! Kau tak nampak ke dorang sasa sasa gitu perut pun berketak seperti roti planta plastik" ternganga di buatnya kai yang tidak bersalah lagi dituduhnya.
Mereka yang dibawah mula tersenyum memandang kai "jadi budak kau kawan dia?" Tanyanya melihat kai.
Kai hanya mengeluh lalu mengakuinya "kitorang dah pilih,dua budak muka yang bodoh tu lawan kitorang semua heh,tapi kalau salah seorang dari mereka pengsan atau mati korang yang tak perlu lawan kitorang tapi kalau dua-dua pengsan atau mati korang semua akan kami kerjakan!" Ucap ketua penjahat dari penjara terkenal itu.
Kai mula memandang guru-guru yang ade di bilik khas VIP "aku rase kau memang nak hancurkan aku tapi bukan nico hehhh,hmm......okay! Aku sahut tapi kalau korang minta belas kasihan aku makan korang semua!" Ucap kai membuat mereka mahu tertawa besar tapi ditahan.
"Okay,sini turun" kata mereka serentak dan kai pun mengajak nico untuk turun tapi tak disangka nico buat perangai.
"Hahah..aku tak rase nak lawan lah kau sorang jelah mula dulu kejap lagi aku masuk" sengih nico membuat kai marah.
"Kau nico pengkhianat!" Ucap kai menahan amarah yang membuak-buak "turun kau sekarang jangan mengelak!" Nico turun dengan teragak-agak tapi melangkah je masuk ke gelanggang kai terus mencubit pipi nico membuat kedua pipinya merah.
Sedang mereka bersedia mahu mula berlawan nico mula mencadangkan seorang lagi ahli masuk.
Kai membuat muka pelik dan dia mula sedar lalu memandang ice "kejap sorang lagi kawan nico!" Ucap kai bersemangat membuat penonton menepuk tangan juga dahi atas kecomelan dan kebodohan mereka dua.
"Iceeeee saaayaaaanggggg siiiniiii!" Jerit nico kuat membuat pemilik asal badan itu tersedar dan menanyakan riell bagaimana mahu berhadapan.
Riell hanya menyuruhnya pergi kerana kai dan nico ikhlas mahu berkawan.
YOU ARE READING
The Legendary
FantasyDia kadang rajin dan malas Dia suka bermain walau kecemasan sekali pun Nilai dari segi kepandaian,pertahanan dan pertarungan sungguh sempurna tapi tulah dah orangnya macam tu Anggap semua bende menyeronokkan Tiade deria boleh dikatakan semua Tidak a...