Selepas semuanya selesai kai dan nico pun mengambil langkah keluar dari rumah. Seperti biasa kalau keluar pergi shopping atau kedai makan ke mesti nico akan pegang or peluk lengan si kai tu.
Dan itu membuatkan perempuan yang dari academy sama atau yang lalu lalang di sekitar nya itu cemburu.
Well, nama pun kawan baik kan tapi padahal baru 3 tahun berkawan. Sebenarnya ramai yang tak setuju kai berkawan dengan nico cuma orang yang ade di Academy tak berani tegur kai yelah kau tahu kan perangai dia gitu-gitu.
Kalau suruh lepaskan lengan atau jalan terpisah nico akan merajuk 2 hari 2 malam tu lah sebabnya kai malas dah nak tegur suruh lepaskan lengannya itu.
"Kai kita nak beli ape je dekat sini dan kenapa kau singgah kat tempat aksesori haiwan ni?" Tanya nico dalam keadaan risau.
"Sudah tiba masanya untuk kau melepaskan lengan aku buat sekarang, aku akan guna rantai kucing di leher kau untuk pergi keluar mana-mana nanti tak ade lah aku single sepanjang hidup" balas kai dengan wajah serious.
Nico makin mengeratkan lagi pengangan di tangan kai "oi tak yah mengada-ngada lepaskan!" Tegas kai sambil menolak-menolak badan dan kepala nico.
"Tak nak biar lah dorang semua panggil aku gay, selagi aku tak dapat girlfriend kau pun tak boleh dapat girlfriend!" Dengan kuat nico mengatakan itu dan itu membuat semua yang ade di dalam shopping memandang mereka berdua.
Manakala kai menahan rasa malu pada diri sendiri dan pada kawannya yang otak cam ape tu.
"Shhhsshh- ye,ye, jangan cakap kuat-kuat lagi aku takkan suruh kau pakai bende pelik-pelik lagi lepasni kau boleh pegang lengan aku" kata kai dalam keadaan suara kecil kepada nico dengan muka pasrah tak boleh buat ape.
Di dalam perjalanan untuk membeli-belah ade beberapa orang gadis yang mengambil gambar dalam diam dan tersenyum-senyum sambil bergosip tentang gay.
Bagi kai asal budak yang ade sebelah dia puas hati dah okay bagi dia, kalau tak rio sebandar seperti sebelum ni menjerit tak tentu pasal hanya sebab dirinya tidak mahu memimpin tangan.
"Well,well,well kau ingat kau boleh hidup tenang macam tu je? Jangan abaikan misi kau Nico dan kau juga Kai, aku harap korang tak dedahkan identiti untuk beberapa waktu!"
Sambil tersenyum sinis memerhatikan kai dan nico manakala sahabatnya yang seorang lagi sedang sibuk mengambil gambar kai dan nico yang sedang bermesra-mesraan (←apa yang kawan dia lihat)
"Sudah lah tu ambil gambar dorang dasar orang perempuan nampak lelaki sweet sesama nak ambil gambar sepatutnya kau patut sedih bukan gembira macam tu!"
Marah kawannya itu dengan tegas tapi ketegasannya itu dimatikan dengan pandangan maut yang diberi sebentar tadi oleh kawannya.
Hii, semuanya rindu ke buku author yang ni dan yang lain sebab tak diupdate
Well, tengah melihat buku sendiri untuk mencari idea lagi
Maaf sebab tak update tiap hari
Tapi korang puas tak sebab author dah update buku ni
Well masing-masing characters dekat dalam ni ade misi masing-masing
Kalau nico misi dia lain, kalau kai misi dia lain dari nico
Tapi disebabkan nico memang tak nak terpisah dengan kai dia abaikan misi dia
Dan selanjutnya kene tunggu update yang seterusnya
^^see you
YOU ARE READING
The Legendary
FantasyDia kadang rajin dan malas Dia suka bermain walau kecemasan sekali pun Nilai dari segi kepandaian,pertahanan dan pertarungan sungguh sempurna tapi tulah dah orangnya macam tu Anggap semua bende menyeronokkan Tiade deria boleh dikatakan semua Tidak a...