"Kau dah beli barang yang kau nak?" Tanya kai pade nico yang sedang makan aiskrim sambil tangan sebelahnya lagi tetap memeluk erat lengan kai.
"Dah tapi jom lah dating berdua dulu jangan balik awal lagi" rayu nico sambil membuat muka comelnya itu manakala kai hanya mengeluh pada kawannya itu.
"Walau kadangkala perangai kau macam sampah tapi aku tetap hargai dan melayan karenah sampah macam kau tahu tak" kata kai sambil tangannya mencubit-cubit pipi nico sampai memerah.
Nico mengadu sakit dan menyuruh kai berhenti buat begitu padanya. Secara tiba-tiba ade seseorang menegur mereka berdua bukan mereka tapi kai seorang sahaja.
"Yo kai!" Panggilnya dari jauh dan kai melihat siapa yang memanggilnya, rupanya kawan sekelasnya iaitu sera perempuan yang paling pemalas dalam kelasnya yang asik main game tak sudah.
"Yo sera kau buat ape kat sini?" Tanya kai "lepak ah takkan ni rumah aku kot, eh wey jom pergi lepak dengan kawan-kawan aku kat taman tu tapi kau je budak kecik sebelah kau tu tak boleh" katanya sambil memandang nico dengan pandangan menyampah.
"Kenape lak budak ni tak boleh?" Tanya kai lagi "mestilah tak sebab dia bukan orang yang kitorang kenal" suaranya berubah menjadi menyampah "kalau macam tu berkenalanlah dengan dia" secara tiba-tiba tangan kai ditarik paksa dan terlepaslah pelukan lengan yang erat itu dan itu membuatkan kai risau.
Nico mula mengangkat mukanya dan memandang sera dengan pandangan tajam lalu berlari maju mahu menarik rambutnya yang panjang itu tapi ditolak kuat oleh gadis itu dan membuatnya terjatuh.
Kai menolak sera ke tepi "woi kalau ye pun nak ajak tak yah lah paksa orang!" Marah kai. Kemudian sera pula yang meninggi suara "Oi kai kau sedar tak kau bantu siape tu? Kau lebih pilih dia daripada kawan-kawan kau yang selalu ade ni? Kau tak ingat siape yang buat adik kau terbunuh ke hah? Atau dia yang lupakan ingatan kau" nico terdiam sambil mengetap bibir.
Kai mengangkat badan nico seperti princess dan berjalan mendekati sera.
"Adik aku mati terbunuh bukan salah nico tapi salah dia sendiri dan aku sendiri yang terbunuh adik aku bukan adik kau huh? Jangan buat aku gelak walau dia menyakitkan hati aku tapi tak sesakit korang buat macam sekarang ni! Dia kawan aku dan korang pun sama tapi jangan mengarah-arahkan aku boleh tak? Nico yang selalu ade time aku susah nak lupakan semua sementara korang.....sudahlah aku dah janji nak dating dengan dia jangan kacau aku dan nico!"
Amaran telah diberikan lalu kai pergi membawa nico bersamanya seperti seorang putera menyelamatkan puterinya.
Manakala sera terkedu mendengar ayat dating dirinya menampar mukanya sendiri tapi sakit bermaksud dirinya tidak salah dengar.
Kedua-dua tangan sera mengepal penumbuk "baiklah kalau macam tu dia akan jadi nina yang kedua dan bile orang terdekat yang dia sayang terbunuh oleh nico dia akan membenci nico! Hahahahhh" gelaknya menantikan nico untuk dibenci oleh kai.
"Kau tak akan pernah terlepas dengan kematian orang sekitar kalau budak tu ade! Hahahh" sera mula merancang sesuatu yang akan membangkitkan isu pergaduhan antara nico dan kai.
Sementara nico masih lagi senyap di dalam dukungan kai. Di jumpai sebuah buaian lalu kai duduk manakala nico duduk di atas pehanya kai.
Tiba-tiba kai memeluk nico, membuatkan nico tergamam "aku tak marah kau mahupun sera tapi tolong jangan salahkan diri sendiri" kai mengeluh sambil mengerak kan buaian menggunakan kakinya itu.
Diusap-usap rambut nico "kau adalah adik kedua aku jadi aku tak nak orang lain buat jahat kat kau biarlah aku yang lindungi kau sebab aku tak sempat lindungi nina waktu tu jadi sekarang kau adalah diri dia" kata kai sambil mengusap-usap lagi rambut nico.
Nico mengangkat mukanya memandang kai "kau tetap sayang aku walaupun aku ulang kesilapan sama?" Nico menantikan jawapannya.
"Mestilah aku sayang takkanlah sebab kau ulang perbuatan sama membuat aku benci, aku pun ulang kesilapan yang sama dasar kawan sampah bukan kau sorang je" kepala yang diusap-usap kai dengan lembut berubah menjadi tepukan kuat membuatkan nico mengadu kesakitan.
"Kau tak risau ke kalau orang lain tengok kita ni?" Tanya nico tiba-tiba je jadi seperti orang waras "kau tak pelik ke dengan perempuan duduk sama-sama, ambil gambar cium pipi sesama sendiri tak pelik ke ni setakat lelaki duduk sama-sama buat ape nak risau" nico menganggukkan kepalanya.
YOU ARE READING
The Legendary
FantasyDia kadang rajin dan malas Dia suka bermain walau kecemasan sekali pun Nilai dari segi kepandaian,pertahanan dan pertarungan sungguh sempurna tapi tulah dah orangnya macam tu Anggap semua bende menyeronokkan Tiade deria boleh dikatakan semua Tidak a...